דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אחריהם לשיריון

התנועה הקיבוצית פועלת לכוון את בוגריה למסלול פיקודי מאתגר בחיל השריון
הביקור בשזפון
מטה התנועה עם מח"ט שיזפון אל"מ מורן עומר. "החיבור בין התנועה הקיבוצית לחיל השריון טבעי והכרחי"

לאור משבר הגיוס המתמשך לחיל השריון, הירידה במוטיבציה וקשיים בגיוס לחיל השריון קיבלה התנועה הקיבוצית החלטה לשוב ולהתחבר לחיל ולכוון את בוגרי התנועה למסלול פיקודי מאתגר בחיל זה. במסגרת שיתוף הפעולה סוכמו מספר מהלכים ביניהם פגישות של בני ובנות בני שכבת י"ב ומתנדבי שנת השירות עם חיילים וקצינים מחיל השריון, ביקור ביחידות הפרוסות ברחבי הארץ והגעה להיכרות קרובה יותר עם הסביבה הטכנולוגית שמהווה היום את סביבת העבודה המיוחדת המאפיינת את השירות בחיל השריון.

נוקי גולדפישר ממחלקת הביטחון בתנועה הקיבוצית מספרת על החיבור המתבקש: "מאופי ההתנהלות בטנקים, על כל ארבעה חיילים בחיל השריון יש צורך במפקד ולכן נראה היה טבעי למצוא את האתגר הבא במציאות המשתנה עבור בני הנוער הקיבוצניקים דווקא בחיל השריון. כך הם ירוויחו תפקיד משמעותי ומאתגר בעל אחריות ופעילות אינטנסיבית וחיל השריון ימלא את הצורך החסר כיום באנשים טובים ואיכותיים. במסגרת שיתוף הפעולה נחלק גם את תעודות ההוקרה למשתתפי מיזם דן שומרון 2017, באתר "יד לשריון" בלטרון".

מתוך הרצון להידוק שיתוף הפעולה הגיע מטה התנועה לביקור מיוחד בבסיס שיזפון, הבסיס המרכזי להכשרת חיילי השריון החל משלב הטירונות ועד השלמת הקצונה. מטה התנועה נפגש עם מח"ט שיזפון אל"מ מורן עומר (בן קיבוץ דליה), התארח בגדוד הפיקוד של חטיבת ההכשרות של חיל השריון ובסיום נפגש עם המפקדים האמונים על ההכשרה האנושית של מפקדי השריון.

בשיחה עם אל"מ עומר הוא סיפר על המאמצים הרבים שעושים בחיל על מנת לשפר את המוטיבציה והרצון של נערים לפני גיוס להגיע לחיל השריון. "אנחנו מקיימים ביקורי בית שזפוןאצל רבים מהנערים המביעים רצון להגיע לשריון, מגיעים לבקו"ם ולכל מקום שמזמינים אותנו על מנת להסביר את אופי הפעילות ואת הייחודיות המאפיינת את השירות אצלנו. אנחנו חושבים שהחיבור עם התנועה הקיבוצית, עם מתנדבי שנת השירות וכלל הנערים, הינו חשוב מאין כמותו ויש לנו מה להציע עבור אותם נערים. אופציות הפיקוד וההדרכה הרבות, הצניעות המאפיינת את החיל והאפשרות שאנחנו מציעים כבר היום, להתגייס בקבוצה מתאימים מאד לאופי הקיבוצי. כבן קיבוץ אני מכיר את זה מקרוב, ולכן אך טבעי החיבור אתכם. משיתוף פעולה שכזה ירוויח כמובן גם החיל שיזכה בחבר'ה טובים ששואפים להיות בעמדת מנהיגות ובעלי מוטיבציה גבוהה לשירות".   

מטה התנועה התרשם מאד מהשינויים הרבים שעבר החיל לאורך השנים, מהשילוב בין היכולת האנושית לטכנולוגיה שהולכת ומשתכללת כל הזמן. ניר מאיר, מזכ"ל התנועה, ששירת אף הוא בחיל השריון כמפקד והשתחרר ממילואים רק לפני כ-4 שנים סיכם את הביקור ואמר: "התנועה הקיבוצית הייתה תמיד במקומות שהמדינה הייתה זקוקה לה, החיבור עם השריון הוא המשך ישיר לתפיסת עולם זו. בעקבות הביקור אנחנו בתנועה הקיבוצית חושבים שהגיע הזמן שניקח על עצמנו משימה ממוקדת גם בתחום הזה.

לסיור התלווה שאול ורדי, חבר קיבוץ נען, בעל אות הגבורה מששת הימים. שאול הינו נציגו של הדור הקודם בחיל השריון שהתנועה הקיבוצית התגייסה אליו בכדי לבנות את שלד הפיקוד וההדרכה שלו. היום, אנחנו שוקלים בכובד ראש לחדש את המסלול, נבחן מהי הדרך הטובה לעודד את בני התנועה הקיבוצית לשירות משמעותי בחיל השריון. 

שאול ורדי: "אני חושב שהמסר החשוב ביותר לנוער הוא הדבקות במשימה ולזה צריך לחנך את הנוער - לדבקות ואמונה במשימה. הגדוד שלי, אף על פי שהוא טעה במשימה ובניווט והגיע למקום בלתי אפשרי, הדבקות במשימה, היא שהביאה אותנו להשלמת המשימה על אף הפצועים וההרוגים הרבים. זה המסר בעיני וזה תפקידכם להנחיל לנוער, כי אני היום לא תמיד מזהה את זה בתנועה הקיבוצית".

תגובות

גיוס לשיריון
זיו פרי
אין טוב ממראה עיניים. תצוגת תכלית עוצמתית של פלוגת טנקים שווה מאה ביקורים.
בכנס י"ב הבא כדאי לשבור שגרה ולבקר בשיזפון ולצפות בתרפ"ל במקום בבה"ד 1.

הוספת תגובה חדשה