דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אילת גלס נבחרה לראשת אגף חברה וקהילה

"חברה נמדדת בחוזק החוליה החלשה שבה, ומטרתי היא להמשיך בעבודה שעשו רינת ואנשי האגף בחיזוק אותן חוליות. בשביל זה אנחנו כאן"
אגף חברה וקהילה
מימין לשמאל: רינת גלילי, ראשת אגף חברה היוצאת, אילת גלס, ראשת האגף הנכנסת

 

מועצת התנועה הקיבוצית אישרה הבוקר (חמישי) את המלצת ועדת הגיוס הרחבה של התנועה למינוי ד"ר אילת גלס (פלמחים). גלס תיכנס לתפקידה בסוף החודש ותחליף את ד"ר רינת גלילי (נירים), שהחליטה שלא להמשיך לקדנציה נוספת ותסיים את תפקידה לאחר שש שנים.
 
ב-15 השנים האחרונות שימשה גלס כמנהלת קהילה ומזכירה במספר קיבוצים, ובשל כך היא מביאה איתה ניסיון עשיר בהכרות עם מגוון של קהילות קיבוציות וידע באתגרים השונים המאפיינים את הקיבוצים והתנועה הקיבוצית. בתקופה זו התמקדה גלס בכל אחד מהקיבוצים בהם עבדה בפיתוח הקהילה, צמיחה וקליטה, ופיתוח מנהיגות מקומית. 
גלס הודתה למועצת התנועה ולוועדת הגיוס ואמרה: "לפני מספר חודשים הצהרנו בועידת התנועה הקיבוצית - "רשת קהילות קיבוציות, על נכסיהן ומפעליהן הרוחניים, החומריים והאנושיים, הינה מסד רב עוצמה לעשייה חברתית במגוון תחומים ודרכים ולהשפעה של ממש על מרקם החיים בישראל ובעולם היהודי". כמי שמזדהה עם הרעיון, ובהמשך לעבודה רבת שנים בתחומי הקהילה בקיבוצים, אני שואפת להיות שותפה לעשייה חברתית רחבה, המשפיעה על מרקם החיים בקיבוצים בפרט ובישראל בכלל, ורואה חשיבות לקחת חלק בתהליך חיזוק התנועה הקיבוצית כרלוונטית לחברי הקיבוצים ולקהילות הקיבוציות. עולה בי צורך חזק להשתמש בכל הניסיון שצברתי לפעילות רוחבית יותר, עם מוטת השפעה רחבה יותר, ותפקיד ראשת אגף חברה קהילה ותרבות הוא כיוון טבעי עבורי. חברה נמדדת בחוזק החוליה החלשה שבה, ומטרתי היא להמשיך בעבודה שעשו רינת ואנשי האגף, ולהמשיך בחיזוק אותן חוליות. בשביל זה אנחנו כאן.
אני שואבת השראה מערכי הליבה של התנועה הקיבוצית - הזכות לכבוד ולחרות, שוויון ערך האדם, שוויון הזדמנויות וקידום נשים, סולידריות וצדק חברתי. להתרשמותי בשנים האחרונות קיבוצים רבים, שיתופיים ומתחדשים כאחד, עוסקים בגיבוש ובחידוד הזהות הקהילתית-קיבוצית שלהם, וערכי הליבה עומדים בבסיסם של תהליכים אלו. אני שואפת לנצל את ניסיוני ואת היכרותי עם השטח כדי לחזק מגמה זו, להוביל ולקיים את התוכניות שכבר גובשו באגף, להנגיש אותן, לפתח עוד כלים, לחזק ולייצר עוד שיתופי פעולה בין אגפי התנועה וכן עם גורמים חיצוניים לנו. אני שמה לי למטרה שפעילות האגף תהיה משמעותית ורלוונטית למנהלים בכל קיבוץ, לועדות ולצוותים שעובדים בקהילות, ובסופו של יום לכלל חברי הקיבוצים. וברוח הימים הללו – אני גאה להיות חלק מתנועה שאיננה אומרת "יום יבוא", אלא מביאה את היום בכל בוקר מחדש".
גלס סיימה את דבריה בדברי הוקרה לראשת האגף היוצאת, ד"ר רינת גלילי.

רינת סיכמה אף היא את תקופת עבודתה ואף בירכה את אילת על בחירתה. "קשה לסכם שש שנים של פעילות ושליחות ציבורית בתנועה, זוהי שליחות ציבורית לכל דבר מבחינתי. במשך שש שנות עבודתי עסקנו בנושאים רבים שהיום שאני מסתכלת אחורה ניתן לראות את השינויים הרבים שנעשו. למשל, ב2011 כשקיבלתי את התפקיד על עצמי, הנושא המרכזי שעמד על הפרק היה נושא הפנסיה שעסקו בו רבות והיווה עננה כבדה מעל הקיבוצים וחברי וחברות הקיבוצים שבהם. היום, רב רובם של הקיבוצים משלמים פנסיה של מעל 40 אחוזים מממוצע השכר במשק ואנו מקווים שמיעוט הקיבוצים שאינם מצליחים לעשות כן יגיעו לכך בקרוב ואנו עוזרים להם בכך. 
אני מאחלת לאילת בהצלחה, יש עם מי לעבוד והאתגרים מרובים. רוצה להודות לכולם, פעילי התנועה, מנהלי האגפים, המחלקות ולניר המזכ"ל על שותפות ועשייה משותפת".

ניר מאיר ביקש אף הוא להודות לרינת בסיום תפקידה: "על עומק ורוחב הראייה שלך את הסוגיות העומדות על הקיבוצים. חשוב מאד לראות את התמונה הרחבה ולמקד את הצרכים, ורינת התמקדה בכך עוד מהיום הראשון ועשתה זאת בצורה נהדרת. הוקמה כאן פעילות מעוררת גאווה שיש לה מרכיבים ערכיים ובניהול שקט, יסודי ומעמיק ואני מודה לך מאד על עבודתה. אני רוצה לברך גם את אילת על כניסתה. זכינו במנהלת שבאה מהשטח במלוא מובן המילה, ששימשה מנהלת קהילה בכמה וכמה קיבוצים וכשאתה מביא את הצורך מלמטה למעלה, כנראה תדע למצוא את התמהיל הנכון בין המרכיבים ולעשות זאת בדרך הטובה ביותר. אני רוצה לאחל לך הרבה הצלחה ואני בטוח שתצליחי". 
מאיר הודה גם לשיבולת אדלמן-שופט על סיום תפקידה כראשת ועדת גיוס רחבה על עבודתה המקצועית והמאומצת במשך תקופה ארוכה: "אם ארגון מובחן ביכולת שלו לגייס אנשים, יש לך חלק גדול בהצלחה שלנו".


אילת גלס, חברת קיבוץ פלמחים כמעט 30 שנים, נשואה לעידו, ואמא לשלושה ילדים (2 סטודנטים וחייל). 
בנוסף לבחירת אילת גלס, אישרה המועצה את המלצות ועדת הגיוס הרחבה לבחירת דן לבנון (חורשים) וורד טל (דביר) כנציגי ציבור חדשים במזכירות התנועה במקומם של הדס דניאלי-ילין שנבחרה למנכ"לית התנועה ואופיר ליבשטיין שנבחר למנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית (השניים נשארים במזכירות התנועה בתפקידם החדש). 

הוספת תגובה חדשה