דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בהתערבות ראשי התנועה, המועצה וח"כ ברושי: המתנדבים ההודים ישארו בערבה

תמרים בערבה, מקור פרנסה עיקרי
תמרים בערבה, מקור פרנסה עיקרי

תכנית מתנדבי חו"ל בקיבוצים קלטה עד היום מעל 400,000 צעירים מכל העולם וממשיכה לעשות כך כבר מעל 50 שנה. ב-20 השנים האחרונות, נהנים קיבוצי הערבה גם מקליטה של מתנדבים מהודו. המתנדבים ההודים מגיעים לתקופת התנדבות של עד שנה בה הם מתנסים בעבודה חקלאית בבית אריזה, במטעי התמרים וברפתות, משתלבים בחיי הקהילה והחברה הקיבוצית ומכירים את מדינת ישראל דרך טיולים בארץ וסיורים באזור.

תנאי החום הכבדים השוררים בערבה והמרחק הגדול מכל יישוב, מקשים על מציאת כוח אדם בעיקר לחבל ארץ זה. המתנדבים ההודים, המורגלים במזג אוויר כזה, נלהבים להזדמנות להתנסות בעבודה חקלאית ישראלית מהמתקדמות והמפותחות בעולם. השילוב בין קיבוצי הערבה לבין ההודים, יצר תכנית מצליחה עבור הקיבוצים, המתנדבים ומדינת ישראל.

איה שגיא, מנהלת תוכנית המתנדבים בתנועה הקיבוצית: "לאחרונה, החליטו משרד החוץ ומשרד הפנים לסגור תכנית  ציונית וחשובה זו, ולעצור את כניסתם של המתנדבים ההודים לישראל ולקיבוצים, לאחר עבודה מאומצת ומשותפת של מטה התנועה הקיבוצית ומחלקת מתנדבי חו"ל בתנועה הקיבוצית עם מועצת חבל אילות, בית אריזה ערדום ורכזי המשק בערבה הדרומית, הצלחנו כצעד ראשון לאפשר הארכת שהייה למתנדבים ההודים שנמצאים בקיבוצים. הצעד הבא הוכתר בהצלחה כאשר התבשרנו אתמול על ידי מנכ"ל משרד הפנים, פרופ' מור יוסף, על ביטול הגזירה ועל אישור כניסתם מחדש של המתנדבים ההודים לארץ ולקיבוצים".

יוסי עמיאל, מזכיר קיבוץ יהל בו נמצאים רבים מהמתנדבים ההודים מברך על ההצלחה: "לעיתים אנו חשים בערבה שאנו נשכחים ע"י המדינה, לאחרונה גם באירוע של העצירה הגורפת של מתן ויזות המתנדבים, רגע לפני תחילת עונת גדיד התמרים, שהותירה אותנו חסרי אונים ובלי ידיים עובדות, מה שעלול היה לייצר לנו בעיה קשה של פרנסה ואף אי יכולת לעמוד בהתחייבויות הרבות ללקוחות באירופה ושאר העולם. 
באמצעות התגיסות התנועה ובעלי התפקידים בחבל אילות, הצלחנו לשכנע את המדינה לבטל את רוע הגזירה, כפי שניר הבטיח, התנועה עמדה לצידנו ופעלנו יחד לשנות את עמדת המדינה. תודה מיוחדת לחבר הכנסת איתן ברושי שהתגייס לעזרתנו ותמיד נכון לסייע, תודה להדס מנכ"לית התנועה ולאיה מרכזת תוכנית המתנדבים שפעלו איתנו לאורך כל הדרך. תודה לעידית מנכל"ית ערדום ולחנן גינת ראש המועצה שלנו שנרתמו מיד לפעול. תמיד ידעתי שהדרך המשותפת היא הדרך המנצחת בסופו של דבר, ושיתוף הפעולה שומר עלינו כקיבוצים".

רוצים לקרוא עוד אודות תוכנית המתנדבים: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה