דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"בואו לצעוד יחד עם נערי שער הנגב, בואו ותראו שיעור במנהיגות"

המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, גיל לין, ביקר אתמול ביחד עם מטה התנועה את נערות ונערי שער הנגב בצעדת המחאה לירושלים ויש לו מסר אחד להורים, למורים ולכל אזרח בישראל: "אם אתם רוצים באמת לחנך את ילדיכם, אם אתם רוצים שיראו מה זו מנהיגות, איך מובילים מאבק אזרחי, בואו והצטרפו למסע ! תיקחו יום חופש ובואו ותצטרפו למסע, תאמינו לי, זה שווה יותר מכל מה שתנסו לתת להם בעשרות שיעורי מחנך"

"בואו לצעוד יחד עם נערי שער הנגב, בואו ותראו שיעור במנהיגות"

"הבחור הזה יכול בקלות להיות מח"ט" אומר לי יום טוב סמיה ומצביע על אחד הצעירים שמובילים את מסע התלמידים מעוטף עזה. "הוא מנווט, מוביל את הטור, מארגן את ההליכה ונמצא כל הזמן בקשר עם שאר התלמידים". "גם להוא יש תכונות של מפקד" הוא מוסיף ומצביע על חברו של "המח"ט", הם משתפים פעולה מצוין, מתואמים ביניהם וסומכים באופן מלא אחד על השני.
סמיה הצטרף למסע בני הנוער משער הנגב ביום שני בלילה וצעד עמהם כל היום. "בהתחלה קצת כאב לי ברסיס שיש לי ברגל, אבל אחרי שקצת התחממנו בהליכהאני בסדר" הוא מספר ומוסיף ומתאר את הארגון המרשים והאווירה המדהימה של חבורת הצעירים.
אנחנו נפגשים בחניית ביניים, ליד קיבוץ בית גוברין, באנו לשם נציגים מהנהגת התנועה הקיבוצית ומאגף החינוך של התנועה, להפגין הזדהות, לתמוך ולעודד. הבאנו כיבוד, ושתייה והצטרפנו לחבורה שמלווה את המסע, חבורה של הורים ומבוגרים נוספים שלקחו על עצמם ללוות את המסע. איזו גאווה ההורים צריכים לחוש, יש להם ילדים מדהימים! ובעצם הם כבר ממש לא ילדים, כבר כמה חודשים שהם מעורבים בעל כורחם בעימות מתמשך לאורך גבול עזה. מתמודדים עם טילים, מרגמות, עפיפוני תבערה, בלוני נפץ ומה לא. הם לא נשברים, הם ממשיכים בחייהם, אבל הם דורשים מהמדינה ודורשים מהממשלה להראות שאכפת לה, דורשים שינסו למצוא פתרון ורוצים..."לגדול בשקט".
אנחנו מדברים עם הנערים ומתמוגגים, איזו בגרות, איזו אחריות. אחרי שנחו מספר דקות הם מתארגנים לתזוזה, "המח"ט" לוקח את המגאפון ומסביר את המסלול הצפוי להמשך, נשארו להם היום עוד 13 קילומטר. מיד לאחריו מדבר עוד אחד מהמובילים "חבר'ה רק מי שמרגיש שיכול לעמוד במסלול ממשיך, מי שמתקשה ומרגיש שלא יכול שיעלה להסעה, אנחנו צריכים לשמור כוחות ולהגיע עד הסוף". ואכן זה לא מסע קל, גם סמיה מודאג... "הם לא שותים מספיק, צריך לשמור עליהם שישתו"... זה בסדר, המערכת הלוגיסטית מסביבם מרשימה, התגייסות מרגשת של הקיבוצים והמושבים שבדרך, מכינים אוכל, נותנים מקום לינה ועוזרים בכל מה שנדרש.
אז מה אתכם?
הורים, מורים, מנהלי בתי ספר וראשי מועצות, אם אתם רוצים באמת לחנך את ילדיכם, אם אתם רוצים שיראו מה זו מנהיגות, איך מובילים מאבק אזרחי, בואו והצטרפו למסע !
תיקחו יום חופש ובואו ותצטרפו למסע, תאמינו לי, זה שווה יותר מכל מה שתנסו לתת להם בעשרות שיעורי מחנך... בואו ותנו להם שיעור במנהיגות!
מבטיח לכם שלא תצטערו.

הוספת תגובה חדשה