דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ביוזמת התנועה הקיבוצית - קיבוצים למען קיבוצים: חיזוק החוסן של קיבוצי העוטף דרך הפגה בזמן שגרה

בתנועה הקיבוצית יזמו בתקופה האחרונה פרויקט חדש של ערבות הדדית בין קיבוצים, שמטרתו לחזק את החוסן הקהילתי והאישי של קיבוצי עוטף עזה, דווקא על ידי אירוח של חברי הקיבוץ, בני הנוער, והילדים בזמן שגרה.

ביוזמת התנועה הקיבוצית - קיבוצים למען קיבוצים: חיזוק החוסן של קיבוצי העוטף דרך הפגה בזמן שגרה

בתקופה האחרונה נפגשו אנשי צוות החירום של התנועה עם מרבית מהנהלות קיבוצי העוטף ואנשי המועצות האזוריות שער הנגב, אשכול וחוף אשקלון. הסיורים נועדו לתת מענה מתאים ומדויק לקיבוצים ולמועצות ולרצונותיהם. 

כידוע, הצוות התנועתי ביחד עם מרכז המועצות האזוריות, הקיבוץ הדתי ותנועת המושבים מפעילים בימי לחימה חדר מצב לסיוע לקיבוצים, למושבים ולמועצות האזוריות.

מנכ"לית התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין: "לאחר אירועי  הלחימה האחרונים בדרום, הבנו שהמצב בעוטף עזה השתנה ונדרשת תשומת לב אחרת  לצרכי הקיבוצים. במהלך הסבבים הקצרים והאלימים אין כמעט יכולת לצאת לפעילות הפגתית ולקבל את תשומת הלב הרבה שמציעים קיבוצים רבים ברחבי הארץ לתמיכה  בקיבוצי העוטף.

לכן, בזמן של רגיעה יחסית, תשומת לב זו הינה מבורכת ומאפשרת הפגנת סולידריות וסיוע בבניית החוסן הקהילתי בקיבוצים. פנינו לקיבוצים ברחבי הארץ על מנת לייצר מערך של אירוח הדדי. לשמחתינו ,קיבוצים רבים הרימו את הכפפה והציעו מיד פעילויות משותפות ואירוח באתרי הנופש והפנאי הקיימות בקיבוצים רבים".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר בירך על היוזמה: "אני שמח שיחד עם חברינו בעוטף הגענו לתובנות על דרך הסיוע שאנחנו והקיבוצים ברחבי ישראל יכולים לתרום לחיזוק החוסן הקהילתי של הקיבוצים בגבול עזה. יש מי שבוחר להספיד את הערבות הדדית של הקיבוצים וחברי הקיבוצים למען החברה הישראלית בכלל ולמען קיבוצים אחרים בפרט, ואני שמח שאלו מתגלים בטעותם כל פעם מחדש".

אחת הדרכים לסייע היא לייצר לקהילות הפגה "בתנאים נוחים" - כלומר לשדך בין ההצעה לצורך של  קיבוץ מתארח - האירוח יכול לכוון לקבוצות גיל של הקיבוץ: נוער, וותיקים, צעירים, ימי צוות  וכדומה. וכמובן עבור הקיבוץ כולו. ההצעה יכולה להיות למספר שעות או כולל לילה וכך הלאה.  

כל קיבוץ מארח לפי יכולתו, מתוך ידיעה שגם בקיבוצים המתארחים כל קיבוץ מתאים לו משהו אחר – ואנו נעשה את השידוך.

הדס, אז מה אפשר לעשות כדי להציע לקיבוצי העוטף להתארח?

"כל מה שנכון לקיבוץ שלכם - הזמנה לאירועי תרבות וקהילה, יצירת הפנינג משותף המבוסס של חברים מהקיבוץ, הזמנה לשימוש באתרים בקיבוץ (אם יש), פעילות המשכית לקבוצות גיל כמו קבוצות נוער או צעירים, ועוד ככל העולה על רוחכם".

כבר השבוע יגיעו ילדי קיבוץ ארז לקיבוץ יגור, שיארח  אותם בבריכה ובפארק השעשועים - "הבאלגן" וקיבוץ שפיים יארח את קיבוץ כרמיה בפארק המים.
 

לשאלות הבהרות, ותיאום ציפיות ניתן לפנות ליעל רז לחייני 054-7917271 yaelr@tkz.co.il

תגובות

כל הכבוד! כמו תמיד, הקיבוצים ראשונים להתנדבות בארץ
מירי
הראשונים לענות למצוקה ולצרכים של אוכלוסיות במשבר.
מי התנדב לעבוד במעברות ולסייע בקליטת העלייה ההמונית?
מי קלט בביתו את עליית הנוער, עם קום המדינה ובשנים רבות בהמשך?
מי קלט בחברות הנוער הקיבוצי, נערים ונערות במצוקה מרחבי הארץ?
מי היו אלה שסיפקו "סלי מזון" למשפחות רעבות, עוד לפני שהעמותות השונות לקחו זאת על עצמן?
מי העמיד את הצבא על הרגליים ע"י התנדבות מובנת מאליה של בוגרי הקיבוצים ליחידות הצבאיות ולכל תפקידי הפיקוד?
אי אפשר לדמיין איך מדינת ישראל הצעירה היתה יכולה להתמודד עם כל הבעיות העצומות שעמדו לפיתחה לו הקיבוצים לא היו נושאים אותה על שכמם.

הוספת תגובה חדשה