דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"במקום לעודד ולפתח, בוחרת הממשלה להקשות ולפגוע בתעשייה הקיבוצית"

ח"כ מרגלית - הממשלה פוגעת בתעשייה הקיבוצית
ח"כ מרגלית - הממשלה פוגעת בתעשייה הקיבוצית

 

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) סייר בשבוע שעבר בשני מפעלים קיבוציים במעגן מיכאל - פלסאון וחברת Madan Technologies, וכתב לאחר מכן פוסט מרגש בעמוד הפייסבוק שלו. ח"כ מרגלית כתב בין היתר: "הם מהווים רק 1.5% מהאוכלוסיה בישראל, אבל מייצרים 9% מכלל התעשייה המסורתית בישראל, ואחראים ל30% מכלל הייצוא של התעשיות המסורתיות בישראל. היקף המכירות שלהם עומד על 45 מיליארד כל שנה (!) והם מספקים למעלה מ 40,000 מקומות עבודה, ב 250 מפעלים שנמצאים בעיקר בפריפריה. אלו הם המספרים של התעשייה הקיבוצית הישראלית. אותם קיבוצים שממשלת ישראל בחרה להזניח ולנגח בשנים האחרונות. מעטים הגופים שמספקים כל כך הרבה מקומות עבודה במשק, במקום לעודד ולפתח , בוחרת הממשלה להקשות ולפגוע".

מרגלית שנולד בקיבוץ נען ועבר עם משפחתו לכרמיאל ולירושלים הוא יזם שהקים את קרן JVP וכנבחר ציבור עוסק רבות בפיתוח התעשייה בפריפריה הוסיף: "אי אפשר שלא להתרשם מהתעוזה הישראלית להתמודד ולהוביל בתחומי ייצור עולמיים כגון מים, חקלאות ואנרגיה. מה שהרשים לאורך הביקור כולו הוא הפסיפס האנושי והחברתי, ממנו בנויה התעשייה הקיבוצית: צברים, עולים חדשים, דרוזים מוסלמים ונוצרים שעובדים יחד ומביאים גאווה ענקית לתעשייה הישראלית.
אבל יחד עם הגאווה ניצבים אתגרים גדולים לתעשייה הקיבוצית, ובמרכזם חיבור בין הידע וההצלחה של התעשייה המסורתית לעולם החדשנות הישראלי. יחד, נחשוב על פתרונות ושיתופי פעולה יצרתיים עם הטכנולוגיות החדשות והיזמים הישראלים, כי רק כך נצליח להוות אלטרנטיבה אמיתית לשוק הבינלאומי , רק כך, נצליח להוביל ברמה העולמית.

ח"כ מרגלית סיים את הפוסט שלו בברכות לאופיר ליבשטיין (כפר עזה) שמונה לאחרונה למנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית - "אופיר יזם היייטק בנשמתו, יוביל את המשימה הלאומית הזו, ואני מקווה שהפעם , המדינה תדע להירתם ולדחוף את התעשייה הקיבוצית קדימה".

תגובות

היחיד במפלגה שאשכרה גם עובד בשטח
יואל
עוד מכה לכיס הקיבוצי הכולל - לא לומדים כלום
עוזי בן צבי
כן היה, לא מעט - אבל עכשיו כבר אין כלום...
THEMARKER
"המפסידים והמרוויחים מקריסת אלון: הקיבוצים ובירן נמחקו, ויסמן ובאדר יצאו עם עשרות מיליונים"
אממה, יש קיבוצניקים שחוגגים כול הדרך לבנק....
הימים העצובים של שנות השמונים חוזרים, עת ה"בנקים הקיבוציים" פשטו רגל והקיבוצים את היד...
מתי יבינו בתק"צ, שנמאס? מתי יבינו שרק הפרטה, מכירת הנכסים והעברתם לכול קיבוץ, קיבוץ, קיבוץ ופרוסתו, יכולים להציל את שנישאר, התנהלות הקיבוצים בקבוצת אלון, מוכיחה עד כמה הגוף הזה, שנקרא, תק"צ, או "משקי הקיבוצים", מתנהל בחובבנות, והעיקר שלפי העיתון, חבר קיבוץ אחד, שביטל את השיוך בקיבוצו, מסתובב עם כיסים מלאים....מדהים...

הוספת תגובה חדשה