דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בקיבוצי ויישובי עוטף עזה התעוררו למטח הכבד ביותר מאז צוק איתן

אירועי אתמול לא עצרו את ההכנות לקליטת משפחות נוספות בקיבוץ נח"ל עוז שבמועצה האזורית שער-הנגב, וגם אתמול המשיכו משאיות להביא מבנים יבילים נוספים שבהם יתגוררו המשפחות. ראש המועצה האזורית אשכול: "אנו נערכים לבוקר מורכב במוסדות החינוך בתגובות של הילדים. צוותי החינוך שלנו למודי ניסיון ובליווי גורמי המקצוע במועצה נערכים למתן כל המענים הדרושים לילדינו. אנו בקשר שוטף עם הצבא, כרגע אין שינוי בהנחיות לתושבים ואנו עוקבים אחר כל התפתחות״.


בקיבוצי עוטף עזה התעוררו למטח הכבד ביותר מאז צוק איתן

מאז בוקר יום שלישי חווים תושבי עוטף עזה  ירי רקטות ופצמ"רים אל עבר הקיבוצים והישובים. בשעה שבע בבוקר שלישי נורה המטח הכבד ביותר מאז מבצע צוק איתן שכלל 25 פצמ"רים, אשר שניים מהם נפלו בקיבוצים – אחד בסמוך לגן ילדים, דקות לפני שילדי הקיבוץ הגיעו לשחק בחצר. בהמשך היום והערב נורו לעבר העוטף עוד 180 רקטות ופצמ"רים. 

מנהלת מחלקת "הגן הקיבוצי" בתנועה הקיבוצית, נועה צור-ברוש, יצרה מייד קשר עם אנשי החינוך בשני הקיבוצים הללו והציע את עזרתה ואת עזרת התנועה ככל שידרש.

שר החינוך, נפתלי בנט, שוחח כעת עם גננת הגן שבו התפוצצה הבוקר אחת מפצצות מרגמה שנורו מרצועת עזה.

השר ביקש לשמוע אודות מצבם של הילדים והצוות החינוכי, ולחזק את ידיהם לאור המצב הביטחוני המתוח. הגננת סיפרה לשר כיצד מתנהלת שגרת הבוקר עד כה, ועל אופן ההתנהלות לאורך האירוע.

השר בנט מסר: ״התרשמתי שבאמצעות הרוגע והמנהיגות השקטה של הגננת טובה, המצב התנהל בצורה מסודרת וללא פאניקה. הבדל של כמה דקות ויכל להיות כאן אסון גדול שנמנע בנס. אני מבקש לחזק את תושבי עוטף עזה, ולומר באופן ברור לאויבנו שעל הגבול - הפרה של השקט תיענה ביד קשה״.

גדי ירקוני ראש מועצת אשכול: "התעוררנו הבוקר למטח משמעותי אל עבר יישובינו. המטח נורה בדיוק בזמן ההסעות של התלמידים לבתי הספר ולכן עצרנו את ההסעות בזמן הירי. לאחר התייעצות עם הצבא, הוחלט לחדש את מערך ההסעות והלימודים בכל מוסדות החינוך במועצה מתקיימים כרגיל.
אנו נערכים לבוקר מורכב במוסדות החינוך בתגובות של הילדים. צוותי החינוך שלנו למודי ניסיון ובליווי גורמי המקצוע במועצה נערכים למתן כל המענים הדרושים לילדינו. אנו בקשר שוטף עם הצבא, כרגע אין שינוי בהנחיות לתושבים ואנו עוקבים אחר כל התפתחות".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "אנו, בתנועה הקיבוצית מחזקים את ידי התושבים ובוטחים כי ידעו להתמודד עם המצב. אנו תומכים בראשי המועצות ובצוותי צח"י בקיבוצים, ובטוחים כי ישכלו לנהל את המצב המורעב בקור רוח ובמקצועיות".

נחל עוזאירועי הבוקר לא עצרו את ההכנות לקליטת משפחות נוספות בקיבוץ נח"ל עוז שבמועצה האזורית שער-הנגב, וגם הבוקר המשיכו משאיות להביא מבנים יבילים נוספים שבהם יתגוררו המשפחות.

הוספת תגובה חדשה