דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ברוכים השווים

בהמשך לדיונים בכנס ההנהגות, ובהמשך לזיהוי כי האחדת הסטטוסים הוא אחד מנושאי הליבה שמעסיקים את הקיבוצים, יקיים אגף החברה בתנועה, ביחד עם יחידת רכזי האזור, יום עיון שיתקיים בקיבוץ גניגר. יום העיון יכלול שיתוף מחוכמת הניסיון של קיבוצים שמתמודדים עם הנושא, וכן מתן כלים פרקטיים ליישום התהליך. מפגש דומה יערך בקרוב באחד מקיבוצי הדרום. שווה לבוא!
כנס איחוד סטטוסים בקיבוצים

בינואר השנה התקיימו בכנס ההנהגות מספר דיונים מקבילים בחלק ניכר של קבוצות השיח במרחב הפתוח על יחסי הגומלין בין חברי הקיבוצים לתושבים, על כל מגוון הסטטוסים הקיים, ועל המשמעות והביטוי של יחסי גומלין אלו בקהילות הקיבוציות.

ראשת אגף חברה בתנועה הקיבוצית, ד"ר אילת גלס: "הקיבוצים הראשונים הוקמו אי שם לפני קצת יותר ממאה שנים במטרה לחזק את ההתיישבות היהודית ציונית בארץ ישראל. בתקופה ההיא, עת היו אוכלים אידיאולוגיה לארוחת הבוקר, הדרך (שהייתה לעיתים קשה) הייתה ברורה, משובצת ערכים ברורים ואיתנים, שהצליחו להניע את חברי הקיבוצים לעוד כמה עשורים טובים לעבודה קשה, עשייה והקמה". 

גלס מוסיפה: "ברבות הזמנים, אורחות החיים השתנו, הערכים טיפה השתפשפו, כל זאת על רקע המשבר הכלכלי שעבר על מרבית הקיבוצים. תוך כדי שהשיקום הכלכלי התבצע היה ברור כי חייבים להמשיך לגדול על מנת לשרוד. הגדילה התבטאה בצורת הרחבות קהילתיות, הכנסת שותפים על בסיס שותפות חלקית, בעיקר קהילתית ועוד מודלים שיצרו סטטוסים שונים".
 

איילת הריס מהמחלקה לצמיחה ופיתוח קהילה מוסיפה: "כיום, החוסן הקיבוצי התחזק, הזהות התבהרה והמטרה ברורה: יש להמשיך את גדילת הקיבוצים והתחזקותם בצורה קליטת חברים, שותפים מלאים לדרך ולעשייה הברוכה. קליטת החברים תמשיך את הדרך והזהות ותאפשר לקיבוצים רב דוריים להמשיך להתבסס ולהמשיך במפעל הציוני.


בהמשך למרחב הפתוח בכנס ההנהגות, ובהמשך לזיהוי כי האחדת הסטטוסים, קרי החלת החברות על כלל תושבי הקיבוץ (ככל הניתן), הוא אחד מנושאי הליבה שמעסיקים את קיבוצינו, החלטנו ביחד עם יחידת רכזי האזור לכנס יום עיון בנושא ולספק פרספקטיבה, לשתף מחוכמת הניסיון של קיבוצים שמתמודדים עם הנושא ולספק כלים פרקטיים ליישום. מפגש דומה יערך בקרוב בדרום הארץ".

 

ברוכים השווים

הוספת תגובה חדשה