דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הישג: משרד החינוך יכיר במדריכות "הגן הקיבוצי" להיכנס לגני החובה בקיבוצים

הגן הקיבוצי
צילום: אופיר שמולביץ

 

בשבוע האחרון התקבל אישור רשמי מהאגף הקדם יסודי במשרד החינוך לכך שמדריכה של "הגן הקיבוצי" תוכל להיכנס להדרכה בגני משרד החינוך שלא כבעבר.

נועה צור ברוש, ממלאת מקום מנהלת "הגן הקיבוצי" חלי זלינגר הנמצאת בחופשת לידה, תארה את התהליך כך: "עד כה לא הורשו מדריכות שאינן מועסקות על ידי משרד החינוך להיכנס לגני משרד החינוך. דבר זה גרם לכך שבמערכות הגיל הרך הדריכו שתי מדריכות שונות: האחת, זו שנשכרה ע"י הקיבוץ והשניה זו המועסקת ע"י משרד החינוך. עובדה זו לא אפשרה את הרצף ההדרכתי מלידה עד שש המהווה עיקרון יסוד מעקרונותיו של החינוך הקיבוצי. כפילות זו יצרה ריבוי "רעשים" במערכות והקושי של הגננת לתכלל את ריבוי המסרים מגורמים שונים המנחים אותה".

ההסדר החדש, שאושר ע"י משרד החינוך, מאפשר למדריכות שגויסו על ידי רשת "הגן הקיבוצי", ועוברות תהליך הכשרה המתמחה בחינוך הקיבוצי היום, להיכנס גם לגני הילדים של משרד החינוך. כל זאת, בשיתוף פעולה ואישורה של המפקחת. כלומר: כל מערכת יכולה לבחור, את המדריכה המתאימה לה, כאשר למדריכות רשת "הגן הקיבוצי" יתאפשר להיכנס גם לגנים הבוגרים ולא רק לפעוטונים. הסכמה זו מצד משרד החינוך מתקפת את האמון הרב שהמשרד רוכש לתנועה הקיבוצית כגוף מייצג את מערכות החינוך ואת המקצועיות הגבוהה המוערכת על ידי המשרד לרשת "הגן הקיבוצי".

כך מסכמת ד"ר גבי אסם: "הסכמות אלו משמעותיות ביותר וגלומה בהן הכרה בייחודיות הגן הקיבוצי ואף יותר מכך, פלטפורמה עתידית להדרכת הפדגוגיה הייחודית לנו גם בגנים שמחוץ לקיבוץ! זוהי כמובן תרומה אדירה של הקיבוץ לחברה הישראלית. כל הכבוד לצוות הניהולי של "הגן הקיבוצי" הפועל בשותפות עם המועצות האזוריות ומשרדי הממשלה לקידום מערכות החינוך בקיבוצים ובמרחב הכפרי".

הוספת תגובה חדשה