דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הכנס השנתי של החברה לפיתוח הגליל-משקי הגליל העליון - חייבים לעבוד יחדיו בכדי להביא להמשך פיתוח האיזור

אורי דורמן יו"ר החברה: "משנת 2015 ועד עתה נוספו 300 מקומות חדשים באזור, במיגל, בחברת ענאגל Anagal, ובבתים הסיעודיים. זהו חלק מההצלחה, ויש ליצור עוד מקומות תעסוקה בכדי שהצעירים יחזרו לגור כאן, וישפרו את המצב הדמוגרפי".
שגב ירבעם, מנכ"ל החברה: "לא רק מפתחת את הכלכלה והקיבוצים אלא את כל הגליל וזה לא ניתן לעשות לבד, רק שיתופי הפעולה בין כלל הגופים האקדמיים, הכלכליים והמחקריים יביאו להצלחת האזור".
הכנס השנתי של החברה לפיתוח הגליל, משקי הגליל העליון - חייבים לעבוד יחדיו בכדי להביא להמשך פיתוח האיזור

בכנס שהתקיים במכללה האקדמית תל חי, השתתפו- ניר מאיר מזכיר התנועה הקיבוצית, אורי דורמן יו"ר החברה לפיתוח הגליל, שגב ירבעם מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל, דוד זיגדון מנכ"ל מכון המחקר מיגל, פרופ' יוסי מקורי- נשיא המכללה האקדמית תל חי, אריק דיין יו"ר ועד המנהל מכללת תל חי, אלי כהן מנכ"ל המכללה האקדמית תל חי, עידית חמל- מנכ"ל המועצה האזורית הגליל העליון, מנהלי מפעלים, ומנהלים כלכליים בקיבוצים.

ניר מאיר מזכיר התנועה הקיבוצית אמר: "שיתוף ושילוב יזמויות כפי שמתקיים בגליל העליון, לא קיים בשום מקום בארץ. גם אנחנו בתנועה הקיבוצית הבנו את העניין והתחברנו לאזור, הפרויקט האחרון עם המשרד לפיתוח הנגב והגליל, בהקמת המיזם במנרה, במשך 4 שנים. תיקון 27 א' לחוק המים הביא להזדמנות, ולכן 4 השנים הקרובות חשובות מאוד להתיישבות ולקיבוצים יהיה קשה להתארגן ולכן אני מתכוון לרוץ פעם נוספת לתפקיד מזכיר התנועה".

שגב ירבעם מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל אמר בכנס: "תיקון 27 , היווה איום על החקלאים ועמק החולה, אך בעבודה קשה ורבה הפכנו משבר להזדמנות, זאת בשיתוף המועצה והקיבוצים, הסכם המים והתמיכות לחקלאות שחתמנו ייתן מענה לפגיעה בחקלאות. השגנו הישג יפה שיצא כבר לדרך בסיוע משרד החקלאות ויש צורך למצב את תחום חלקות מודל ומחקרי מו"פ, ושימוש נכון ויעיל במענקים לשיפור הקיים ולהמציא חלק מהדברים מחדש, בכדי שיהיה כאן עתיד חקלאי טוב יותר. השנה האחרונה לוותה במשברים בענף הפטם בכל הארץ, תוך כדי המשבר הקמנו מערך הפצה עצמאי, ב'עוף הגליל', כחובה להמשיך ואף לצאת מחוזקים למרות המצב. אנחנו נכנסים להשקעות במיזמים חדשים במסגרת הפיתוח העסקי, תחום אנרגיה סולארית על הקרקע, בבריכות ועל גגות. בשותפות עם חברת אנרגיה ארצית גדולה 'משקים סולאר', המיזם השני, ארגון הקנאביס הרפואי האזורי. שיתוף הפעולה והעיסוק המשמעותי והחשוב שלנו הוא בפעילות המתרחבת של מכון המחקר מיגל המשתנה והמתפתח והעיסוק בפוד טק תוך שיתוף הפעולה עם המכללה האקדמית תל חי, שהינה קריטית להתפתחות, כולל מכון המזון שיפתח כאן. פרויקט נוסף  'אגירה שאובה', שהחל עוד בשנת 2005 ביזמת אחיקם ברלוי ז"ל, שיצא לדרך בחודשים הקרובים ויהיה משמעותי לאזור. החברה לפיתוח הגליל', לא רק מפתחת את הכלכלה והקיבוצים אלא את כל הגליל וזה לא ניתן לעשות לבד, רק שיתופי הפעולה בין כלל הגופים האקדמיים, הכלכליים והמחקריים יביאו להצלחת האזור. מלבד העיסוק בכלכלה קיימת המעורבות בקהילה שהינה יעד חשוב. לפני שבוע חנכנו את הבית הסיעוד השלישי בכפר הנשיא, לאחר חנוכת הבתים בדפנה ולהבות הבשן, באמצעות "בשבילנו" חברה שהקמנו לפני 6 שנים. זו תרומה משמעותית לקהילה, חלק מהמחויבות והאחריות שלנו כמענה לצרכים לאוכלוסייה המבוגרת ו. בנוסף, מתקיימות פעולות למען הקהילה מטעם המפעלים  אני מאחל הצלחה לכולנו בשנים הבאות".

 

אורי דורמן יו"ר החברה לפיתוח הגליל אמר: "קיימת משמעות לשיתופי הפעולה שמתקיימים בין התעשייה שבאזור לבין מכללת תל חי מיגל, למרכיבים אלו תצטרף בקרוב חממת המזון שתפתח כאן, אשר במכרז להקמתה זכתה תנובה ואנחנו מאחלים לה הצלחה למען האזור ובשילוב האזור. ההישג הגדול הוא כי ממשלת ישראל החליטה להקים חממת מזון בישראל ולהשקיע בגליל. התוצאה לה אנו מצפים היא שחברות יגיעו וישקיעו כאן ויצמיחו כלכלה בתחומי האגריטך והמזון. מדובר על צפי של 60 חברות שיעניקו תעסוקה ופרנסה לעוד אלפי אנשים באזור, וימשכו תושבים חדשים לכאן. אך חייבים לעבוד יחדיו בכדי להשיג את היעד. משנת 2015 ועד עתה נוספו 300 מקומות חדשים באזור, במיגל, בחברת ענאגל Anagal, ובבתים הסיעודיים. זהו חלק מההצלחה, ויש ליצור עוד מקומות תעסוקה בכדי שהצעירים יחזרו לגור כאן, וישפרו את המצב הדמוגרפי".

פרופ' יוסי מקורי נשיא המכללה האקדמית תל-חי: "תחומי האקדמיה והמחקר שתל-חי מקדמת הם נגזרת של האקוסיסטם המיוחד שבתוכו נמצאת המכללה: מחקרים בתחום הפרהיסטוריה, החקלאות המתקדמת, המזון והתזונה, חקר הדתות, טראומה וחוסן ועוד. תחומים בהם המכללה הצמיחה מומחים בעלי שם עולמי. אחד הנושאים שפעלתי נמרצות לקידומו הוא הסינוף עם מכון המחקר מיגל, שהפך את תל-חי למכללה היחידה בארץ המסונף אליה מקור מכון ישומי ומהווה תשתית מוצקה להפיכתה של תל-חי למכללת מחקר ראשונה בארץ.  אנו זקוקים לעזרת אנשי החברה לפיתוח הגליל והפוליטיקה המקומית בקידום נושא חשוב זה שיצמיח ויקדם את הגליל באופן משמעותי".

אריק דיין יו"ר ועד המנהל במכללת תל חי אמר כי, אין לנו בגליל כוח פוליטי וכי אנשים מגיעים מבטיחים וחוזרים חזרה למרכז "רק אם נצליח לקדם כאן חינוך חזק, אקדמיה ותעסוקה יהיה עתיד בגליל. הבאת משקיעים לגליל היא נושא מבורך, אך בינתיים  8 שנות השת"פ של פיתוח הגליל, עם מיגל והמכללה האקדמית תל חי הביא להקמת מעבדות מחקר חדשות בקמפוס המזרחי והסכם חדש עם מכללת אוהלו שיביא לגליל עוד 1000 סטודנטים.  עד שנת 2030 חייבים שיהיו כאן תכניות ושיתופי פעולה משמעותיים בין הרשויות בגליל ובגולן, שיקדמו תשתיות ותעסוקה".

למשתתפים הוענק ספר הביוגרפיה של יהודה הראל שכתב אורי היטנר- שניהם חברים בפיתוח הגליל

הוספת תגובה חדשה