דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית: ליבת הדיון חייבת להיות - שוויון לקהילת יוצאי אתיופיה

התנועה הקיבוצית כואבת את כאבה של קהילת יוצאי אתיופיה, עם מותו של סלומון טקה ז"ל, מחבקת את משפחתו, ומבכה על מצבה של החברה הישראלית בה ציבור רחב נושא בתחושה כי דמו הותר. זוהי שעת מבחן לחברה הישראלית כולה בה נבחן האם פנינו לחברת משותפת בה כולם מרגישים ומהווים חלק או חברה מקוטבת ומפולגת לשבטים.
התנועה הקיבוצית: אסור שהאלימות, תסיט את תשומת הלב הציבורית מליבת העניין שהיא האפליה והיחס לקהילת יוצאי אתיופיה.
מורן מצוות תל"מ עם לינוי, חניכת תל"מ בפלמחים

כתנועה המחויבת לערכי השוויון והצדק, אנחנו רואים בשכבות המוחלשות, מוזנחות ומופלות כשותפות טבעיות שלנו למאבק על דמותה של החברה בישראל.

מתוך המחויבות לערכים אלה, פועלת התנועה הקיבוצית יחד עם קהילת יוצאי אתיופיה, כבר 21 שנה, בתוכנית תל"מ המספקת פתרון לימודים והכשרה מקצועית לצעירי העדה, יחד עם מגורים ותעסוקה בקיבוצים, המאפשרים לצעירים אלו העצמה אישית ובניית עתיד בחברה הישראלית.

קהילת יוצאי אתיופיה מהווה חלק אינטגרלי וחשוב בתנועה הקיבוצית בפרט, ובחברה הישראלית בכלל. חברה חופשיה וצודקת תתקיים רק כאשר כל אדם ידע כי הוא שותף שווה בה, ואנו נפעל לכך ונסייע במאבק ככל יכולתנו.

 לאור כל זאת, ומתוך חשיבות קיום מאבק אזרחי בכלים לגיטימיים, אנו קוראים למשתתפים במחאות השונות להקפיד על מחאה לא-אלימה ומגנים כל אקט של אלימות כלפי אזרחים ושוטרים כאחד. אסור שהאלימות, תסיט את תשומת הלב הציבורית מליבת העניין שהיא האפליה והיחס לקהילת יוצאי אתיופיה.

הוספת תגובה חדשה