דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית מצטרפת לדרישת קיבוצי הנגב המערבי

רקטה שנמצאה הבוקר (יום א') בשטח תיכון שער הנגב
רקטה שנמצאה הבוקר (יום א') בשטח תיכון שער הנגב

בישיבתה השבועית של הנהלת התנועה הקיבוצית אשר התכנסה בתחילת השבוע הוצג מכתבם של מנהלי היישובים מהמועצות השונות ב"עוטף עזה" לקברניטי המדינה.

בפניה, המנוסחת כדרישה, ומופנה לראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר, דורשים מנהלי הישובים בנגב המערבי מן הממשלה, להכיר בעובדה כי סדר חייהם משתבש מעת לעת עקב מצב הביטחון המעורער באזור ועקב הוראות מערכת הביטחון להשבית את מערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בישובים.

מנהלי הישובים במועצות הנגב המערבי מוסיפים במכתבם: "אנחנו דורשים מהממשלה להכיר בנזק הכלכלי הנגרם למשפחות הגרות באזור ולפצותם בהתאם. כמו כן נדרשת המדינה לסייע גם למוסדות החינוך הנפגעים כלכלית מן המצב הביטחוני".

הנהלת התנועה הקיבוצית החליטה פה אחד, להצטרף לדרישה המוצדקת מאין כמוה ולדרוש ממוסדות המדינה להתייצב לצידה של אוכלוסיית האזור העומדת מזה חודשים רבים במבחנים קשים ומורכבים, ביטחונית, פיזית ונפשית.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר בישיבה: "אין זה מתקבל על הדעת להתעלם מן הקשיים הרבים העומדים לפתחם של הישובים וחבריהם. אנו דורשים מממשלת ישראל וממשרדיה השונים, למצוא פתרון מסודר לסוגיה. אנו עדים לבעיה כלכלית שאיש אינו נותן את דעתו לפתרונה ולהסדרתה ותובעים מן המדינה ומוסדותיה לקחת אחריות במצב שנוצר".
מכתב ברוח זו הוציא מזכ"ל התנועה גם לראש הממשלה.

ד"ר גבי אסם, מנהלת אגף החינוך במטה התנועה הקיבוצית הוסיפה "בתוך השיח על הסוגיות הביטחוניות נשכח השיח על העלויות הכלכליות שגובה המצב המתוח לאורך תקופה כה ארוכה. הצורך בטיפולים משלימים לילדים המתגוררים באיזור, שיבוש ימי העבודה בשל סגירת מערכות החינוך בעת הצורך, וזה בנוסף לעלויות שכבר שולמו עבור אותן מערכות חינוך הנאלצות במצב ביטחוני מתוח לסגור שעריהן. כשמדובר ביום-יומיים, זה כמובן זניח, אך כאן מדובר כבר בתקופה ממושכת, שלצערנו איננו רואים כרגע את סופה".  

ד"ר אילת גלס, מנהלת אגף חברה וקהילה הוסיפה גם כן: "התושבים הותיקים והתושבים החדשים באיזור מתמודדים תקופה ממושכת כבר עם האתגרים שמציב אותו מצב בטחוני מעורער. אם זה חוסר הודאות לגבי עתיד לבוא, אם זה המתח מהשגרה שעלולה להיות מופרת בכל רגע ואם זה ההתמודדויות היומיומיות שדורשות גמישות ומהירות תגובה למתרחש באיזור. אנחנו צריכים לעשות הכל על מנת למנוע מצב בו האתגר הכלכלי יהווה את "הקש ששבר את גב הגמל" לאנשים שבחרו לגור באיזור הזה, ויגרום להם לחפש אלטרנטיבות. התושבים הללו לוקחים על עצמם מראש החלטה לא מובנת מאליה, וכל יום עבודה שמתפספס, מתבטל או משתנה יוצר עבורם קושי כלכלי שרק הולך וגדל ככל שהתקופה מתארכת ונעשית למעין "חירום מתמשך". אם קברניטי המדינה יקבלו בקשותיהם, יהיה בזה חיזוק משמעותי וחשוב מאין כמוהו לחוסן האישי והקהילתי של תושבי היישובים באיזור".   

הוספת תגובה חדשה