דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית: "רואים בהתנהלות הנוער העובד הלומד החלטה בפועל על הפרדות חד צדדית מהתנועה"

בתום שלוש שנים של ניסיונות הדברות, מזכירות התנועה השעתה את תקצוב הנוער העובד והלומד; מזכ"ל הנוער העובד והלומד, יחדל מלשמש כנציג תנועות הנוער במזכירות התנועה
לוגו תנועה

מזכירות התנועה הקיבוצית החליטה הבוקר (יום ראשון) פה אחד, לאחר ישיבה נרגשת, בה סיפר מזכ"ל התנועה ניר מאיר כי הוא עצמו גדל והתחנך בנוער העובד והלומד, על השעיית התקצוב לתנועת הנוער העובד והלומד. זאת לאחר הפרות חוזרות ונשנות של החלטות מזכירות התנועה מצד תנועת הנוער העובד וראשיה ולאחר שורה של התרעות מהן התעלמו בנוער העובד והלומד.

בהחלטת המזכירות נכתב בין היתר: "התנועה הקיבוצית רואה בנוער העובד והלומד תנועה חשובה שלמורשתה חלק משמעותי בצמיחת התנועה הקיבוצית. מתוך כך פעלנו בנחישות לאורך שלוש וחצי השנים האחרונות בכדי לגשר על פערים ומחלוקות שהתגלעו בין התנועה הקיבוצית לבין הנוער העובד והלומד.
לצערנו, מסתבר כי הנהגת הנוער העובד והלומד, בוחרת בהתנהלות המפרה באופן עקבי את החלטות מוסדות התנועה הקיבוצית, ומקיימת פעילויות הפוגעות בתנועה הקיבוצית ובגופים הקשורים אליה.
אנו רואים בהפרות אלו ובהתנהגות הלעומתית של הנוער העובד והלומד, החלטה בפועל על הפרדות חד צדדית מהתנועה הקיבוצית. 

לפיכך, כל עוד לא תפסקנה ההפרות האלה, תנקוט התנועה הקיבוצית בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לשמור על האינטרסים של הקיבוצים והתנועה הקיבוצית, בשלב זה לא יועברו תקציבי התמיכה של התנועה הקיבוצית לנוער העובד והלומד. ובנוסף, כל עוד לא תוסדר מערכת היחסים העכורה לא יוכל מזכ"ל הנוער העובד והלומד, לשמש כנציג תנועות הנוער במזכירות התנועה ויש לבחור נציג אחר למזכירות התנועה הקיבוצית מקרב תנועות הנוער האחרות הקשורות לתנועה הקיבוצית.

התנועה הקיבוצית שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בפעולות נוספות ככל שיידרש. צר לנו מאוד על החלטת מנהיגי הנוער העובד והלומד, לפעול כנגד החלטות התנועה ומוסדותיה.
אנו קוראים לחניכי התנועה, מדריכיה ומנהיגיה, לחשב מסלול מחדש ולחזור ולפעול בשיתוף פעולה עם התנועה הקיבוצית, בחינוך הנוער ובמאבקים על דמותה החברתית של מדינת ישראל. אנו מצדנו, נשתף פעולה עם כל ניסיון הדברות עתידי".

תגובות

התנועה הקיבוצית פשטה את הרגל
משה
ניר מאיר בגלל אינטרסים צרים והקשר שלו עם מאיר צור וכחלון זורק לכלבים את התנועה שבנתה קיבוצים בכל הארץ
חבל פעם היו פה תנועות נוער היום גם המעט שיש נזנח
חבל...
תתביישו לכם
יעל
איבדתם את הצפון.
הנוע"ל תנועה מפוארת וחשובה!
אילו הסכמות הופרו? מדוע לא נכתב בהחלטה?
החלטת מזכירות התנועה - השעיית תקצוב הנוע"ל
דר' יונתן פורת
בהתרשמות ראשונית: הלם מההחלטה, בהתרשמות שנייה זעזוע עמוק מהתנהלות..... המזכירות. אני קורא למזכירות / למזכיר לפרט להסביר הסיבות, לא ראיתי /'ראיתי אף אחת, פשוט עשיתם לינץ
כל הכבוד לכם
עמיתכם ההתיישבות
כל הכבוד לכם על מהלך זאת
אנשי הנוער העובד והלומד פעלו בצורה שאינה מתאימה לגוף שמחנך נוער ערכי.
הפגיעה בגופים שקשורים אליכם היא גם פגיעה בכם. ובאופן כללי זאת פגיעה בגופים שפועלים בהתיישבות בלבד.
תמשיכו כך אתם עושים עובדת קודש. מקווה שזה ילמד אותם לקח בדבר זה העונש של עצמם.

הוספת תגובה חדשה