דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חוזרים לנסיעה המשותפת – נוסעים ביחד לעבודה

בסוף החודש יתקיים "שבוע ה-carpool" שמטרתו לחשוף כמה שיותר אזרחיות ואזרחים לנסיעה שיתופית, על מנת לשמור על איכות הסביבה ואיכות החיים.
הצטרפו גם אתם - אל תנהגו לבד

חוזרים לנסיעה המשותפת – נוסעים ביחד לעבודה
פקק תנועה. סעו ביחד. צילום: Papito מתוך ויקיפדיה

כולנו יודעים שהכביש שלנו מתפקק ושהאקלים שלנו מתחמם ושמה שמניע את שתי התופעות היא צרכנות בזבנית של משאבים. זיהינו הזדמנות ודרך להוביל שינוי משמעותי שיכול להיטיב עם כולנו, שלא דורש מאמץ מאוד גדול ואנחנו רוצים שהתנועה הקיבוצית תהיה חלק ממנו. 

לאפליקציות שיתוף נסיעה - קרפול, יש פוטנציאל להשלים את הכיסוי הלקוי של התחבורה הציבורית בארץ בטווח הזמן המידי וללא השקעת כספים באמצעות הפיכת המקומות הפנויים ברכב הפרטי לזמינים לציבור, דרך מערכת תקשורת חכמה. כל מה שצריך זה לכתוב באפליקציה לאן נוסעים והמערכת תשדך לנו נהג או נוסע.

אפלקציית הנוסעים Moovit ואפליקציית הנהגים Waze הסכימו לאחרונה לשתף ביניהן מידע כך שהנהגים המשתמשים בוייז קרפול יוכלו לראות ולהסיע את הנוסעים במובאיט שמשרתת את הנוסעים בתחבורה ציבורית. הנוסעים והנהגים במערכת מזוהים והשיתוף הוא גם בנסיעה וגם בהוצאות, והכל בלי להוציא ארנק אלא באופן אוטומטי דרך האפליקציה. וכמובן שאפשר פשוט לתת או לקחת טרמפ בלי לשלם בכלל.

תארו לכם שנוכל להתחיל לעבוד על המיילים שלנו עם אזניות במושב האחורי כבר בדרך לעבודה, לדבר עם השכנים מהקיבוץ, החברים מהקיבוץ השכן או פשוט להכיר אדם אחר בשיחה מעניינת בדרך חזרה?

שבוע הקרפול שיתחיל ב 24 בנובמבר - יום ועידת האקלים הישראלית, הוא ההזדמנות שלנו להכיר את הכלים האלו ואת האפשרויות והכיסוי התחבורתי שהם יכולים לספק לנו.

הכיסוי התחבורתי תלוי במספר המשתפים ודרושה מסה קריטית כדי שזה יעבוד. מתוך הבנה זו, התנועה הקיבוצית שתמיד קידמה חלוציות חברתית, מזמינה אתכם חברי הקיבוצים להיות חלק מוביל במהלך החשוב הזה. כל מה שצריך לעשות זה להוריד את אפליקציית הנהגים  Waze Carpool או את אפליקציית הנוסעים Moovit ולהתחיל לחפש שותפים לדרך. השותפים הטבעיים שלנו בדרך הם השכנים שלנו ולא רק מי שגר בקיבוץ, אלא גם שכנים מישובי הסביבה שחולפים כל יום מול שער הקיבוץ בדרך לעבודה וחזרה. אתם מוזמנים להפיץ את האירוע גם בקרב הישובים בסביבה דרך חברים, או דרך פניה לדובר המועצה המקומית בבקשה שתאמץ את האירוע ותפיץ לתושבים.

השיתוף עם שכנים מחוץ לקיבוץ הוא אחד היתרונות של השימוש באפליקציות יעודיות על פני קבוצות הסעות בווטסאפ ובפייסבוק שפועלות בקיבוצים רבים. יתרון נוסף הוא שהאפליקציות הייעודיות מתריעות רק על נסיעות שרלוונטיות לנו בניגוד לקבוצות הווטסאפ הרועשות (המושתקות).

יש עוד הרבה שינויים שצריכים להתרחש עד שהמכונה הזו תעבוד כמו שצריך ואסור לצפות שהכל ילך חלק. השאלה היא אם אתם מאמינים שכך צריכה חברה להתנהל? בשביל שזה יקרה צריך שהאנשים, שהם אלו שמרכיבים את המכונה הזו, יקפצו פנימה וישתפו בנסיעות. יחד נוכל להתחיל להזרים את התנועה, לחסוך הרבה כסף ולפעול למען הסביבה. הכדור בידיים שלנו.

הצטרפו לקבוצת שבוע קרפול בפייסבוק:  https://www.facebook.com/events/844570079278776/
שבוע קרפול  - אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד 

 

תגובות

הפתרון לנסיעה משותפת בנתיבים המהירים נתיב פלוס same-way
אכפתניק
אפליקציית same-way של שיתוף נסיעות עם הפתרון לנסיעה משותפת בנתיבים המהירים נתיב פלוס ולחסוך זמן ועלויות.
האפליקציה עם הפונקציות החכמות ביותר שעוזרת לכם למצוא נוסעים , לספור את הנוסעים , לתקשר בין כל המשתמשים, מבצעת חישובי עלויות , ועוד המון חידושים,,
למי שחשוב לו העתיד של הילדים שלו , הסביבה , והמחר יבחר לנסוע אתנו בנסיעה המשותפת.
באפליקציה שלנו אין הטרדות כל שניה על איזה נסיעה לא רלוונטית , באפליקציה רק של שיתוף נסיעה תקבל רק התראות על נסיעות רלוונטיות . ובאותה ההזדמנות גם לקחת אתם חבילה ולהרוויח כסף על הדרך
אז למה לחכות
http://same-way.com/he/

הוספת תגובה חדשה