דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חנוכת בתים סיעודיים חדשים בדפנה ולהבות הבשן במעמד שר העבודה והרווחה חיים כץ

השר כץ: "אני רואה את הטיפול באזרחים הוותיקים ואומר-אשרי העם הזה״

החברה לפיתוח הגליל: נחנכו בתים סיעודיים חדשים בדפנה ולהבות הבשן במעמד שר העבודה והרווחה חיים כץ

באירוע חגיגי במעמד שר העבודה והרווחה חיים כץ ראש המועצה האזורית גליל עליון גיורא זלץ, יו״ר החברה לפיתוח הגליל אורי דורמן,  אחראית קרן הסיעוד בביטוח הלאומי אורנה בר, נציגי עמל ומעבר ותושבים רבים. חנכה השבוע חברת 'בשבילנו', מבית החברה לפיתוח הגליל, ורשת 'עמל ומעבר', שני בתים סיעודיים חדשים, בלהבות הבשן ובדפנה – פרי שיתוף פעולה עם מועצה אזורית הגליל העליון ועמותת ותיקי הגליל.
 
על רקע רפורמת הסיעוד החדשה של משרד הבריאות שסיכנה את המשך מתן שירותי הסיעוד בגליל העליון ויצרה חשש בקרב ותיקים רבים תושבי האזור, כי יאלצו לעזוב את סביבתם הטבעית בשל אי עמידת הבתים הישנה בתקינה המחמירה, חנכו בחברה לפיתוח הגליל שני בתים סעודיים חדשים, אליהם יצטרף בקרוב בית נוסף בקיבוץ כפר הנשיא. בתים המעניקים מענה איכותי, מקצועי ומתקדם.

כל אחד מהבתים משתרע על שטח של 1,200 מ"ר, מאכלס כ- 36 דיירים, כאשר כל חדר מאוכלס בשני דיירים לכל היותר. הבתים החדשים מציעים מגוון שירותים, לרבות נוכחות של רופא צמוד, אחיות, מרפאים בעיסוק, קלינאית תקשורת, פיזיותרפיסט, רוקח, תזונאית, עובדים סוציאליים, מטפלות ועוד.

עלות הפרויקט הינה כ-30 מיליון שקלים וב'חברה לפיתוח הגליל' מדגישים שהושקעה מחשבה רבה בפריסת הבתים בכל האזור תוך שמירה על הצביון הקיבוצי שלהם, ובשילוב הדיירים בחיי הקהילה.
 
שר העבודה והרווחה חיים כץ ציין בטקס החגיגי: "דיברנו במהלך הסיור שקיימתי כאן  על האזרחים הותיקים במדינה, איך מאריכים את תוחלת החיים וכדומה. ראיתי כאן הרבה לב ונשמה למען המבוגרים ואני מברך על כך. זה פרויקט חשוב של החברה לפיתוח הגליל והמועצה בגליל העליון. אני רואה את הטיפול באזרחים הותיקים ואומר-אשרי העם הזה".
ראש מועצה אזורית גליל עליון גיורא זלץ הוסיף: "ההחלטה להקים בתים סעודיים היא הדרך שלנו, בעשרת הדיברות התבקשנו לכבד את המבוגרים, הם אלו שבעשר אצבעות בנו את מה שיש פה. העולם החדש מחובר-צריך לחבר את הערכים והקהילה עם עסק כדי שזה יוכל להחזיק לאורך זמן ולכן התחברנו עם עמל סיעוד והחברה לפיתוח הגליל לפרויקט החשוב שיצליח ויגדל למען אלו שצריכים את זה ויוכלו להזדקן בכבוד".
אורי דורמן יו"ר החברה לפיתוח הגליל אמר: "הפרויקט הזה הינו לא רק דבר ייחודי מוניציפאלי אלא ברמה האזורית והפרפיריאלית. זה לא חדש שיש בעיה בשירותי הסיעוד בפריפריה והחיבור שיצרנו בין כל הגופים הינו במטרה לדאוג לקהילה ולוותיקים כאן. אנחנו רוצים להחזיר לאלו שעשו למען האזור. מושקע בפרויקט סכום גדול של 30 מיליון שקלים לרווחת הוותיקים. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה למען הקהילה".
נמרוד דורון-קינסברון, מנכ"ל חברת 'בשבילנו' סיכם ואמר: "המטרה שלנו היתה ועודנה לספק בית וקהילה לגיל המבוגר ואנו שמחים לראות את החלום הופך למציאות, עם אכלוס ופתיחת הבתים הסעודיים החדשים. חשוב לזכור שחלק לא מבוטל מהזקנים הסיעודיים מעדיפים להישאר בביתם ובכוונתנו לדאוג גם להם. בקרוב נשיק מערך שלם של שירותים שיינתנו לאדם הזקן לפי צרכיו בביתו".

מנהלת מחלקת הבריאות והרווחה בתנועה הקיבוצית, אורית גלאור, הוסיפה: "כל הכבוד וישר כח! אני תקוה שבתים אלה יתנו מענה הולם לכל אנשי הגליל בכלל ולחברי הקיבוצים בפרט. כולי תקוה שישמר הצביון הקיבוצי, גם אם חבר יאלץ לצאת מביתו, קיבוצו. זו דוגמא לשיתוף פעולה יוצא דופן בין מועצה ארגון אזורי וקיבוץ".

הוספת תגובה חדשה