דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יו"ר הסוכנות היהודית: "התרומה של התנועה הקיבוצית לבית הזה לא תסולא בפז ותמיד הייתם ראשונים במשימות של קליטה ועלייה ועוד משימות לאורך השנים"

יצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית, הגיע לדבר עם ממלאי התפקידים בקיבוצים בכנס ההנהגות השביעי של התנועה הקיבוצית על "התנועה הקיבוצית, יהדות התפוצות והמלחמה באנטישמיות". הרצוג דיבר עם הקרע עם יהדות ארה"ב ואמר "אני חושב שיהיה אסון היסטורי בממדים קולוסאליים אם הקרע יגרום לכך שייווצרו פה שני עמים יהודיים, ולכן יש לנו אתגר לחבר הכי חזק שאפשר"
יצחק הרצוג. צילום: דנה בר-און
יצחק הרצוג. צילום: דנה בר-און

בפתיחת דבריו אמר הרצוג כי "בשנה וחצי שאני יו"ר הסוכנות היהודית אין כמעט יום שהתנועה הקיבוצית לא עולה מאיזשהו שיח שנוגע לעשייה ציונית ויהודית מרשימה והיסטורית מאוד. התנועה הקיבוצית תמיד הייתה בחזית של הקשר בין ישראל לתפוצות. לא רק בבניין הארץ וגאולת האדמה או מעשיים חברתיים ופוליטיים בעלי משמעות, אלא גם בעלייה וקליטה והקשר עם התפוצות.  גם כיום מתמודדת התנועה בגאון בהקשר של הקשר עם התפוצות."

לאחר מכן עבר לתאר את מצב העם היהודי בעולם כיום והקשר עם ישראל: "העם שלנו ייחודי ויש לו היסטוריה מפוארת ומורשת מפוארת והוא מפוזר ומפורד בין העמים השונים ויש לו גם את מדינת הלאום שלו. כמדינת הלאום של העם יש לנו חובה, ל-6.5 מיליון היהודים שחיים בישראל כלפי כל יתרת העם. כדי להחזיק את התשתית של העם היהודי מדור לדור, יש לנו צורך בחיבור חזק מאוד עמודי התווך של העם היהודי בישראל ובארה"ב, אך לצערי בדור הזה יש התרחקות ולא חיבור. ההתרחקות נובעת מהשוני הגדול בנקודת המבט שלו על האתגרים והחיים של העם בין צעיר שגדל כיום בישראל לצעיר שגדל בקהילה יהודית מבוססת בארה"ב ולכן אנחנו רואים את מה שקורה בקמפוסים והסוגייה של פלורליזם יהודי והזרמים ביהדות והעושר הרוחני השונה שקיים בכל צד במפה ומשליך על שאר העם בכל אתר ואתר וזה האתגר של הדור. אני חושב שיהיה אסון היסטורי בממדים קולוסאליים אם הקרע יגרום לכך שייווצרו פה שני עמים יהודיים, ולכן יש לנו אתגר לחבר הכי חזק שאפשר בין שני עמודי התווך האלו, וכמובן עם כל שאר הקהילות באשר הן."

הרצוג אמר שבקרוב תושק ביוזמה משותפת תכנית לזכרו של צביקה לוי ז"ל ביוזמת הסוכנות היהודית, התנועה הקיבוצית וקק"ל, שתשלב את היכולות של כל אחד מהצדדים כדי להעשיר את התוכנית של החיילים הבודדים ויוסיף עוד נדבך לתוכנית של התנועה הקיבוצית בהקשר זה."

לבסוף אמר הרצוג לנציגי הקיבוצים בכנס:" תודה רבה לכם על השותפות והעשייה, אתם יודעים כמה אני מעריך ואוהב את התנועה הזאת ואני יודע שבניין העם והמדינה לא היה אפשרי בלי התנועה הזאת. התרומה של התנועה הקיבוצית לבית הזה לא תסולא בפז ותמיד הייתם ראשונים במשימות של קליטה ועלייה ועוד משימות לאורך השנים."

הוספת תגובה חדשה