דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יו"ר קק"ל: "אבי גבאי זרק את המושבים ממפלגת העבודה"

דניאל עטר, יו"ר קק"ל. צילום: דנה בר-און
דניאל עטר, יו"ר קק"ל. צילום: דנה בר-און

יו"ר קק"ל, דניאל עטר דיבר הבוקר בכנס הנהגות הקיבוצים של התנועה הקיבוצית ואמר: "יו"ר מפלגת העבודה ביצע מהלך רע מאד להתיישבות העובדת, כשהוא עשה הפרד ומשול בין הקיבוצים והמושבים, וזרק את המושבים ממפלגת העבודה. הפעולה הזו תפגע קשה בהתיישבות העובדת וצריך לעצור אותה לפני שתתקבל ביום חמישי הקרוב. גם ככה אנחנו חלשים מול ממשלת ישראל". 

לעניין שיתוף הפעולה בין קק"ל לתנועה הקיבוצית אמר עטר: "ניר מאיר ואני עובדים בשיתוף פעולה מלא, גם מול רמ"י וגם בכלל. חשוב לי שתדעו, אנחנו בוחנים כבר שנה וחצי את כל מה שקשור ל'שטח המחנה' וליכולת של הקיבוצים אשר יושבים על אדמות קק"ל לנהל את הקרקע עליה הם נמצאים. השאיפה היא לשפר בצורה דרמטית את היכולת של ההתיישבות העובדת ושל הקיבוצים לשלוט על שטח המחנה ומחוץ לשטח המחנה".
 
יו"ר קק"ל סיפר על פעילות קק"ל בפריפריה: "האסטרטגיה של הנהלת קק"ל ושלי בשנה האחרונה היא לפעול לחיזוק הגליל והנגב, ולגרום למעבר של חצי מיליון תושבים חדשים לצפון, ומיליון תושבים נוספים לדרום הארץ. זה תהליך ארוך שיקרה, בין היתר על ידי הכשרת יישובים חדשים, שכונות חדשות בתוך יישובים והרחבת מקורות הפרנסה וביניהם גם הכשרת קרקעות לחקלאות. רק איכות חיים ואיכות שירותים גבוהה, כפי שקיימת במרכז, תאפשר להגשים את היעד הזה".

הוספת תגובה חדשה