דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

הקיבוצים מתגייסים לניצחון בבחירות. מהרו להירשם לכנס החינוך הקיבוצי ה-5 ובית קטן בערבה יוצא לדרך.
כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
יום עיון שילוב בקהילה לאנשים עם מוגבלות
 12/09/2019

הקיבוצים מתגייסים לניצחון!

זה הזמן להפשיל שרוולים ולהתגייס למערכה על פניה של המדינה, על עתידה וצביונה. 
קיבלנו מועד ב', לא יהיה מועד ג'!
קיבוצים מתגייסים לניצחון!

חברות וחברי הקיבוצים,

ביום שלישי הקרוב יתקיימו הבחירות לכנסת. זוהי ההזדמנות שלכם ושלכן להתגייס ולסייע לניצחון, כל אחת ואחד מכם על פי צו מצפונו ועבור המפלגה המייצגת את ערכיו והשקפותיו. 

בבחירות האלה, לוקחים תפקיד ומתנדבים!
המפלגות מחפשות מתנדבים לתפקיד משקיפים בקלפיות, ולצורך התנדבות ניתן לפנות למספרים הבאים:
העבודה-גשר:  052-2578279
כחול לבן: 052-4818224
המחנה הדמוקרטי: 0507473398

אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום!


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

למה כולם מדברים על המצלמות במקום על עוטף עזה?

למה כולם מדברים על המצלמות במקום על עוטף עזה?

בזמן שהתושבים בעוטף עזה מתמודדים עם טרור והפרעות לשגרת חייהם, במשך כל שנות כהונתו של נתניהו, הוא מעדיף לעשות עוד ספין שיעסיק את כולם, במקום לתת תשובות בנוגע לעוטף או לבקר בקיבוצים שם. 


ביטוח חקלאי

בעוטף עזה מוסרים לנתניהו הודעות דרמטיות כבר 10 שנים

בעוטף עזה מוסרים לנתניהו הודעות דרמטיות כבר 10 שנים

מצטערים בנימין נתניהו, 
כשחיים כל כך הרבה שנים תחת אזעקות, קשה להתרגש מהודעות דרמטיות. במיוחד מהודעות ריקות מתוכן לצרכי קמפיין. 

בעוטף עזה מחכים לפתרון!


באנר כנס חברה וקהילה

קיבוצניקים. מצביעים. מנצחים.

ביום שלישי הקרוב, 19.9, יתקיימו הבחירות לכנסת ישראל. הפעם כולם יוצאים להצביע ולהשפיע, בתקווה לעתיד טוב יותר - קיבלנו מועד ב', לא יהיה מועד ג'!
קיבוצניקים מצביעים לניצחון

ביום שלישי הקרוב לא משאירים אף קיבוצניק בבית!


באנר משקארד מבצע 1

תמונת השבוע – בית קטן בערבה יוצא לדרך

בית קטן בערבה

התרגשות גדולה נרשמה השבוע בערבה הדרומית עם הגעתם של הבתים הראשונים לקיבוץ קטורה, במסגרת פרויקט "בית קטן בערבה" – פרויקט הצמיחה הדמוגרפית של חבל אילות. 
הבתים שהגיעו השבוע הם הסנוניות המבשרות את בואם של כ-120 מבנים יבילים המיועדים למשפחות צעירות במטרה לחזק את ההתיישבות בערבה הדרומית.
הפרויקט, ביוזמת המועצה האזורית חבל אילות, יצא לדרך לאחר שקרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית נתנה ערבות לחלק גדול מההשקעה. בין התומכים ב"בית קטן בערבה" היו גם משרד השיכון, החטיבה להתיישבות משרד האוצר, קק"ל, JNF, הסוכנות היהודית, משקי הנגב, ניהול ואחזקות ערדום ורשות ניקוז ונחלים ערבה.

מזכ"ל התנועה ניר מאיר: "התנועה הקיבוצית פועלת למען הצמיחה הדמוגרפית בקיבוצי הערבה, וערבות קמ"ע לפרויקט "בית קטן בערבה" היא חלק בכך. הציונות החדשה בארץ ישראל, ולאחר מכן במדינת ישראל, שאפה ליישב כמה שפחות אנשים על כמה שיותר שטח - זה היה צורך לאומי-ציוני. היום, המצב התהפך והשלטון רוצה כמה שיותר אנשים על כמה פחות שטח. זה קורה בכל מקום בארץ מלבד בערבה. נעשה כמיטב יכולתנו לאפשר לכמה שיותר אנשים שרוצים בכך, לבנות את ביתם בקיבוצי הערבה הדרומית".


באנר כנס הנהגות 2020 - הנה זה בא

בתים לאנשים עם צרכים מיוחדים בקיבוצים – מקבלים מהנתינה

"יש כאלה שהתפיסה שלהם היא Nimby – לא בחצר שלי, אנחנו אומרים הפוך – כן בחצר שלנו! כן בקיבוץ שלנו! כן בשילוב הקהילה שלנו", כך סיכמה השבוע ד"ר אילת גלס, ראשת אגף חברה שהנחתה את יום העיון:
"שילוב בקהילה – משמעות חדשה"
 
בתים לאנשים עם צרכים מיוחדים בקיבוצים – מקבלים מהנתינה
איך עושים את זה? מהמענה שנותן משרד הרווחה דרך חלקם של הארגונים המפעילים ועד למעורבות הקהילה

יום העיון התקיים בעקבות "כנס בית לחיים בקהילה", שהתקיים בקבוצת יבנה והציג את הפרויקט המקסים של בתים לחיים לבעלי צרכים מיוחדים בקיבוצי הקבה"ד. שירה בז-ארז ממשמר העמק ביקשה ויזמה יום עיון דומה בצפון. להפקת היום הצטרפו התנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי ושותפים נוספים.

הכנס עסק ברעיון "הבתים לחיים" - בתים לאנשים עם צרכים מיוחדים בקיבוצים, הייחודיות היא השילוב עם הקהילה. המודלים השונים מאפשרים הכרות, שיתוף פעולה ושילוב במודלים משתנים בין הבתים, הדיירים והקהילה הקיבוצית. באות ובאי יום העיון האזינו ל"סיפורים מהשטח הקיבוצי", של בתים אשר פועלים ומתחילים לפעול בקיבוצים, על היכולת להקים בתים שכאלה, על המכשולים, הקשיים אך מעל להכל – התרומה שזה נותן לקהילה בכל קיבוץ.

ראשונה דיברה אורית שמעוני ממעברות, שפתחה ואמרה: "אני אמא של בר, בן 22 היום, עם צרכים מיוחדים מהיום שהוא נולד. כל הזמן בר היה משולב בכל מסגרות הקיבוץ, וראיתי כמה בר עושה טוב לחברים שלו, וכמה השילוב הזה עושה לו טוב. לבר היו שתי מסגרות – חינוך מיוחד ושילוב מלא בחינוך החברתי, שם מבחינת חבריו הוא היה שווה בין שווים. יחד עם זאת, לקראת סוף גיל הנעורים התחלנו לחשוב מה קורה אחרי שיסיים את בית הספר, ידענו שהחברים ימשיכו את הקשר איתו, אבל המסגרת כבר לא תהיה.

"חיפשתי הרבה מקומות בארץ לבר, וכל מקום לא רציתי. המשפחה אמרה – למה להרחיק אותו, למה שלא יהיה פה?
באנו למזכירות הקיבוץ עם הרעיון ושמחתי שהם היו מאד בעד. אחרי הרבה חיפושים הגענו לקיבוץ יפעת ל"בית בעמק", והבנו שזה מה שאנחנו רוצים. אחרי שהצגנו את הרעיון כולו בשיחת קיבוץ, התרגשנו ושמחנו ש89% מהחברים הצביעו בעד ההקמה של הבית בחצר הקיבוץ. ביום ראשון אנחנו פותחים את הבית לבר ולחברים שלו בספיישל אולימפיק, לקיבוץ שלי ולאנשים זה עשה פלאים. חלקם יעבדו בבית הזה. רבים ביקשו להתנדב בבית הזה. וכולם ממש מחכים שנפתח".

בחלקו האחרון של היום התקיים פאנל בו הציגו מודלים שונים של בתים לחיים בקיבוצים ומחוץ להם. תשובותיהן של המשתתפות בפאנל נתנו מידע פרקטי - איך עושים את זה? מהמענה שנותן משרד הרווחה דרך חלקם של הארגונים המפעילים ועד למעורבות הקהילה הקיבוצית.

את היום עיון סיכמה שירה בז ממשמר-העמק, שכאמור היתה אחת מהיוזמות של היום: כאשר ישבתי לפני כמעט שנה בקבוצת יבנה נזכרתי בערכי הקיבוץ של פעם, הקיבוץ של ילדותי, כאן, ליד, משמר העמק, נזכרתי בערכים של כל אחד לפי יכולתו ומקבל לפי צרכיו, בערכים של ערבות הדדית, של סולידריות, של קבלת השונה, של סובלנות, נזכרתי בגאווה על היותנו כאלו, במיוחד בזקיפת הראש כאשר הכרזתי שאני קיבוצניקית וסיפרתי בשמחה לכל מי שרצה לשמוע למה הרעיון הקיבוצי הוא פשוט נפלא. אני בטוחה גם היום שלקיבוצים, עם כל מגוון רמות השותפות השונות, יש את היכולת לדלג מעל משוכות הבירוקרטיה, האינטרסים, תפיסות העולם השונות ולאפשר לעצמם תהליך פנימי משמעותי עם הפנים החוצה שבסופו תהיה קבלה של השונה ושילוב אמיתי בקהילה."

קראו עוד על בתים לאנשים עם צרכים מיוחדים בקיבוצים


פייסבוק התנועה

עדיין זוכרים - 60 שנה לנפילתו של
יאיר פלד

יאיר פלד, בן קיבוץ יגור, רכז חטיבת בני הקיבוץ המאוחד וממפקדיה הראשונים של סיירת חטיבת הצנחנים נהרג לפני 60 שנים בהתנגשות עם מסתננים בקרבת הגבול המצרי בזמן אימון ניווטים. יאיר היה לא רק מפקד נערץ וסייר בחסד, אלא גם איש חינוך שהוביל את הקשר ההולך ומתהדק שבין הכרת הארץ ושביליה לבין אהבת הארץ, ודמותו הותירה רושם רב על סביבתו גם עשרות שנים לאחר מותו
יאיר פלד
יאיר פלד ז"ל

יאיר פלד, בן קיבוץ יגור, נולד להוריו, פנחס ושיינדל שהיו מראשוני משק יגור. יאיר היה חניך ומדריך בחטיבת בני הקיבוץ המאוחד . כמדריך נוער הירבה לסייר בכל אזורי הארץ. כששירת בנח"ל גילה יכולות מנהיגות ועצמאות מרשימות. לאחר שחרורו מצה"ל נקרא לרכז את חטיבת בני הקיבוץ המאוחד בנוער העובד. לאחר שסיים קורס מפקדי פלוגות של חיל המילואים הצטרף לצבא הקבע, שירת בדרגת סרן, והיה בין המפקדים הראשונים של סיירת צנחנים. כשהיה צורך לפרוץ דרך חדשה בנגב, יאיר גייס את יודק'ה אחיו הקטן ואיתו עוד 60 חניכים מהקיבוץ המאוחד ל-3 ימי עבודה קשים ומפרכים בחופשת הקיץ לפריצת השביל. ביוזמתו ובעזרת יחידתו נפרץ לראשונה “מעלה היעלים” שבחבל סדום. יאיר נפל בשעת מילוי תפקידו בהתנגשות עם מסתננים בקרבת הגבול המצרי ביום ד' באלול תשי"ט (7.9.1959). כחודש אחרי נפילתו הוקם גלעד לזכרו ב"מעלה היעלים" ושמו שוּנה ל"מעלה יאיר". דרך זו, שהוכשרה לאחר-מכן על-ידי חיל-ההנדסה, מקצרת את הדרך מבאר-שבע לאזור ים-המלח ועוברת בנוף מרהיב-עין בין צוקים מתנשאים על פני ים-המלח.

דמותו של יאיר המשיכה להותיר רושם עז ועמוק על פקודיו, חבריו ומשפחתו, גם שנים רבות לאחר מותו, והם המשיכו לזכור ולהזכיר אותו לאורך השנים. השנה מלאו 60 שנים למותו, והוחלט לקיים שני אירועים לזכרו - אזכרה במעלה יאיר שהתקיימה בשבוע שעבר, וערב לזכרו שיתקיים בקיבוץ יגור בשבת הקרובה. 
בערבו של יום חמישי בשבוע שעבר, התכנסו כ-150 איש אל האנדרטה במעלה יאיר, שאותה הקים גיורא נגרי מעין חרוד. היו ביניהם חברי "פרלמנט בית השיטה", חברי יגור, לוחמי סיירת צנחנים לדורותיה, כולל חיילי המסלול הנמצאים בשירות סדיר, יוד'קה פלד וחבריו מסיירת גולני ובני משפחה נוספים. האירוע המורכב התקיים, בין השאר, בעזרתה הצנועה של התנועה הקיבוצית שעזרה במימונו, כלל לינה בשטח, ארוחת ערב וישיבה סביב המדורה. החברים השונים נשאו דברים לזכרו של יאיר פלד ועל חשיבות דמותו, סיפרו סיפורים אודותיו ושרו אל תוך הלילה. גם מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, לקח חלק בערב הזה ובין דבריו אמר גם: "הייתי בן 3 כשיאיר נרצח. רק לאחרונה נחשפתי לסיפור חייו הקצרים והמדהימים. הסיפור הזה הוא נחלתם של מעטים. מעטים מידי. רובם המכריע של אזרחי ישראל לא מכירים אותו והוא עתיד להישכח. באתי לכאן בכדי לומר בשמה של התנועה הקיבוצית, כי חובתנו היא לשמר סיפור כזה, לשוב ולספר לאזרחי ישראל בשנת 2019 איך באמת הוקמה ועוצבה מדינת ישראל..."
בבוקר למחרת התקיימה במקום אזכרה לזכרו, בה נשא דברים האלוף במיל' יוסי בכר מבארי. היה בהחלט אירוע מרגש.

ביום שבת הקרוב, 14.9, יתקיים ערב לזכרו של יאיר פלד ביגור לציון 60 שנים למותו, בהשתתפות חברי יגור ובניה, משפחה, מקימי חטיבת בני הקיבוץ המאוחד וחברים מהצבא. בצהרי שבת תתקים פעילות לכל המשפחה בפינת החי בקיבוץ הקרויה על שמו ("פינת יאיר").


באנר שבילים

ההיסטוריה חוזרת בשנית: מזכ"לית חדשה לשומר הצעיר

רונית שניר (39), מקיבוץ המחנכים "אמתי" שברחובות, נכנסה בתחילת ספטמבר לתפקיד המזכ"ל במקום איתי זיידנברג שסיים קדנציה בת 8 שנים. שניר היא האישה השנייה, בסך הכל, הממלאת תפקיד זה, לאחר שרה אשל מקיבוץ חצור, שכיהנה בתפקיד בשנות החמישים
רונית שניר
רונית שניר

רונית שניר, בת זוג לעמרי ואם ליותם, חברת קיבוץ העירוני "אמתי" של בוגרי התנועה,  נבחרה פה אחד לתפקיד בתום הליך ארוך בוועד המנהל של תנועת הנוער ואישור במועצת המנהלים של חבצלת. 

שניר גדלה ביבנה, והצטרפה כחניכה לתנועה כשהיתה ילדה. בהמשך דרכה היתה מדריכה וקומונרית בקן נווה שאנן שבחיפה. אחרי שירותה הצבאי מילאה שורה של תפקידי חינוך וניהול בתנועת הנוער ובסביבה הקיבוצית, ובשנתיים האחרונות היתה סגנית מזכ"ל התנועה.

רונית שניר: "אני שמחה על הזכות שניתנה לי להוביל את תנועת הנוער כמזכ"לית, דווקא בשנים אלו. אין לי ספק שלתנועות נוער בכלל, ולתנועת השומר הצעיר בפרט, יש תפקיד מכריע בעיצוב דמותה של החברה הישראלית ובהתמודדות עם אתגרי השעה. והאתגרים הם רבים. בתור מי שחיה שנים רבות את הקינים ואת העשייה היום־יומית, אני רואה חשיבות רבה בקשר הישיר שלי ושל כלל ההנהגה עם השטח. אני כאן קודם כל בשביל החניכים והחניכות בתנועה. משם אני באה, וזה מה שאני רואה לנגד עיניי. בכוונתי להמשיך ולהצעיד את התנועה בתהליכי הצמיחה והגדילה בהם היא מצויה בשנים האחרונות על מנת שנמשיך לממש את יעודנו בחברה הישראלית.

"אשים דגש על חיבורים עם החטיבה הערבית "אג'יאל", התנועה העולמית ובתי הנוער נחשונים (מייסודה של תנועת הבוגרים), ואמשיך את תנופת ההתפתחות הגדולה של הקן הקיבוצי בשנים האחרונות - אני רואה חשיבות רבה לשותפות בין תנועת הבוגרים, חברי הקיבוצים ובוגרי התנועה, באשר הם, באחריות על התנועה ובהובלתה.


באנר הקאתון רשת הצעירים

כנס החינוך ה-5 של התנועה הקיבוצית - מדברים על זהות ושומרים על המסורת!

כנס החינוך החמישי יעסוק בנושא הזהות: זהות אישית, קיבוצית, משפחתית.
נושאים מגוונים, הרצאות מרתקות - למה לחכות?
מהרו להירשם!
כנס החינוך ה-5

חשיבות השיח הזהותי לחוסן ולאפקטיביות הארגונית במערכת החינוך הקיבוצית: זהות הינה מושג מרכזי ומשפיע על היבטים תפקודיים בארגונים חינוכיים, ובכלל. כל ארגון מתמודד עם שאלות מגוונות של הגדרת זהות כדוגמת זהות ניהולית, צוותית, מקצועית ועוד ובעיקר בעתות של שינוי, התחדשות וחוסר וודאות.
היום, יותר מתמיד, חשוב לקיים שיח זהותי בקיבוץ ולהבין מהן ההשלכות שלו על מערכת החינוך.

להורדת נספח ההרשמה: לחצו כאן

להורדת תוכנית הכנס: לחצו כאן


באנר הגן הקיבוצי

סדנת גישור למנהלים ובעלי תפקידים בקיבוצים ובמרחב הכפרי

כלים יישומיים להתנהלות בסביבה עם קונפליקטים, התנגדויות וחוסר הסכמה
סדנת גישור למנהלים ובעלי תפקידים בקיבוצים ובמרחב הכפרי והקיבוצים
צילום: גיא שרי. למצולמים אין קשר לכתבה

הקיבוצים והמרחב הכפרי עוברים תמורות רבות, בהן נדרשת האוכלוסייה להתמודד עם שינוי באורחות החיים, אופי וצביון הישובים. כתוצאה מכך, מתרחשות תופעות של מחלוקות, התנגדויות ושסעים חברתיים, המחייבים התייחסות ומתן פתרונות מתאימים בדרך של גישור, פתרון קונפליקטים והגעה לשביעות רצון מירבית של כל הצדדים.

סדנת גישור זו, נועדה לסייע למנהלים ובעלי תפקידים בקיבוצים ובמרחב הכפרי, הפועלים בסביבה מאתגרת זו. הסדנה תעניק ידע, כלים ומיומנויות אישיות, להתמודדות עם סכסוכים והתנגדויות של פרט וקבוצות – דרך התבוננות פנימית בדפוסים אישיים ושיפור היכולת להתמודד ולנהל מצבים אלו.

למי מיועדת הסדנה?
למנהלים ובעלי תפקידים בפועל בקיבוצים ובמרחב הכפרי, המוכנים לבוא בפתיחות, להביא מניסיונם ולהתפתח בתהליך הלמידה: מנהלי קהילות, רכזי חינוך, ראשי ועדים, רכזי תחומים, ראשי ועדות, מרכזי משק.


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019
שם ווידאו

מה עושים ביום הבחירות?
שוק איכרים #2 בזבולון

זהו שוק האיכרים השני שיוזמת המועצה האזורית זבולון, במטרה לחשוף את החקלאים ותוצרתם לציבור הרחב במועצה ומחוצה לה, באווירה חברתית וכדי לקדם את תנובתם. במועצה קוראים למבקרים להגיע רק אחרי שהצביעו, כדי שלא יחמיצו את ההזדמנות להשפיע!
השוק יתקיים בגן אירועים ה"חורשה" ביגור, 17.9.19, 15:00-20:00

ביום הבחירות לכנסת יזמה המועצה האזורית זבולון שוק איכרים יחודי שיערך אחר הצהריים בקיבוץ יגור.

בין דוכני השוק ימכרו גידולים אורגניים, פירות וירקות, תבלינים, חמוצים, יין, גבינות, לחם טרי, מארזים לחג ואפילו צנצנות שימורים מאיטליה. לצד דוכני התוצרת החקלאית יהיו דוכנים שימכרו אומנות ואמנות מקומית.

בדוכני האוכל תמצאו המבורגרים, נודלס, אוכל דרוזי עם פיתות דרוזיות, ממולאים וכנאפה, לחמים טריים, מאפים ופיצות, חומוס וכמובן בר שתייה עם שתיה קלה, קפה, ברז בירה, קוקטיילים, ברד וקרטיבים. לצד דוכני האוכל תהיה במה פתוחה עם מוזיקה חיה ועבור הילדים המועצה ארגנה פינת סיפור וספר עם ספרים, הקראות סיפור ומשחקי רצפה, ודוכן איפור לילדים.

זהו שוק האיכרים השני שיוזמת המועצה האזורית זבולון במטרה לחשוף את החקלאים ותוצרתם לציבור הרחב במועצה ומחוצה לה באווירה חברתית ולקדם את תנובתם.

"שוק האיכרים זבולון 2" ייערך בגן האירועים ה"חורשה" בקיבוץ יגור בתאריך 17.9.19  בשעות 15:00-20:00.

במועצה קוראים למבקרים להגיע רק אחרי שהצביעו, כדי שלא יחמיצו את ההזדמנות להשפיע!

לחצו על התמונה לצפייה בסרטון


באנר משקארד מבצע 2

הודעה מטעם ועדת הבחירות לבחירת מזכ"ל התנועה הקיבוצית

לציבור חברי הקיבוצים ולמטות המתמודדים בבחירות למזכ"לות התנועה
הודעה מטעם ועדת הבחירות לבחירת מזכ"ל התנועה הקיבוצית

לאחרונה הובא לידיעת חברי ועדת הבחירות מידע על משלוח מסרונים בלתי מזוהים, המתחזים לפרסום תוצאות משאלים שעניינם - הבחירות הקרבות למזכ"ל התנועה.

הועדה פונה למועמדים ולכלל החברים לשמור על קיום מערכת בחירות נקייה, חברית והוגנת.

ברצוננו להדגיש כי משלוח מסרונים בלתי מזוהים מנוגד בהחלט למטרה זו.

בברכת חברים,

חברי ועדת הבחירות

שיבולת שופט אדלמן - יו"ר.

 


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 
 

הוספת תגובה חדשה