דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שקרה בתנועה הקיבוצית השבוע - מהפך בטבלת הילודה הקיבוצית!

מהפך בטבלת הילודה הקיבוצית! הכנסת דנה בבניה בקיבוצים ובחקלאות ועוד לא מאוחר לתיקון שבועות בקיבוצכם. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי
מעגן מיכאל
מעגן מיכאל

 18/05/2018

 

חברות וחברים, מהפך!

אחרי 15 שנים לפחות בהן מוביל נען את "טבלת הילודה בקיבוצים" - מספר התינוקות שנולדו מחג שבועות בשנה החולפת ועד חג שבועות הנוכחי - השנה שינוי בצמרת. בקיבוץ מסבירים: "הזוגות הצעירים הפנימו את בעיות השיוך, אז החליטו לעצור קצת..."
והקיבוץ במקום הראשון - מעגן מיכאל -
עם לא פחות מ50 תינוקות!

50 תינוקות במעגן מיכאל

ובמקום הראשון - תינוקות קיבוץ מעגן מיכאל

ותיקי נען לא זוכרים שנה בה לא היה הקיבוץ בראש "טבלת הילודה" המסורתית של שבועות. "לפחות חמש עשרה שנה מספר התינוקות אצלנו הוא הגבוה בכל התנועה הקיבוצית", אמרו השבוע בקיבוץ. כששמעו כי השנה הכבוד הגדול עבר לקיבוץ אחר, הוסיפו בסרקזם – "הזוגות הצעירים הפנימו את בעיות השיוך, אז החליטו לעצור קצת..."

הקיבוץ שעקף את נען בפוטו-פיניש של השבוע האחרון לפני החג הוא לא אחר מ-מעגן מיכאל, בקיבוץ בחוף הכרמל נולדו השנה חמישים (!!!) תינוקות.

במקום השני עומדים כאמור ההורים הצעירים מנען עם 45 תינוקת רכים, ולאחריהם – גבעת חיים איחוד – 38, יגור – 32, חולדה 28, דביר 22, גזית, שדות-ים ושפיים עם 21 עוללים וגן שמואל, יקום ומשמר-העמק עם 20 חמודות וחמודים, בטקס החג יעלו ברמת השופט 19 תינוקות לבמה וסוגרים את טבלת ההובלה קיבוצי הגבולות בדרום ובצפון – בארי וכברי עם 17 מתוקות ומתוקים.

לנו רק נותר לאחל שעד שיתחילו ללכת כבר יהיה שלום עלינו ועל כל בני האדם.

לטבלת הילודה המלאה (של הקיבוצים ששלחו נתוניהם...) 

פייסבוק התנועה

ועדת הפנים תובעת מרמ"י דיווח תקופתי על התקדמות תהליכי השיוך בקיבוצים

ועדת הפנים בכנסת, היום

ועדת הפנים בכנסת, השבוע

השבוע כינסה ח"כ מיכל בירן דיון דחוף בוועדת הפנים של הכנסת כדי לדרוש תשובות מהממשלה על הסיבה לקשיים שהיא מטילה על הקיבוצים: "זה הדיון המהיר הכי איטי שהיה לי. הגשתי את הבקשה לפני שנה ורק עכשיו התכנסנו". 

מאז ספטמבר 2012 מטילה רשות מקרקעי ישראל הגבלות קשות על הבניה בקיבוצים. מעט מאוד קיבוצים צולחים את הסבך הביורוקרטי והדרישות המרובות שהרשות מציבה בפניהם כתנאי לחתימה על היתרי בנייה בשטחם.
 
ביולי 2016 נתן בג"צ אור ירוק ל"חלופת האגודה" המאפשרת לקיבוצים לרכוש את הזכויות למגורים מהמדינה באופן המשמר את חיי הקיבוץ. והנה, למרות הזמן הרב שחלף מאז, לא בוצעה עד היום ולו עסקה אחת בין הרשות לבין למעלה מ-40 הקיבוצים שקיבלו את המתווה הזה, אף שכמחציתם כבר הגישו את כל המסמכים הנדרשים לרשות לצורך יישום ההחלטה.
 
למרבה האבסורד, חלק ניכר מהקיבוצים הסובלים מבעיה זו נמנים עם ישובי עוטף עזה. למרות שהחלטת הממשלה קבעה כי בישוביי עוטף עזה לא יידרש תשלום על מנת ליישם את ההחלטה, וחרף העובדה שמשפחות רבות מעוניינות להיקלט בקיבוצים, רשות מקרקעי ישראל מעכבים את הבנייה בקיבוצים ולא חותמים על היתרי בנייה.

בסיום הדיון סוכם שכל המידע יועבר לשר האוצר, משה כחלון ושמועצת מקרקעי ישראל יפעלו ליישם את החלטות המועצה ויחויבו בדיווח בכל שלושה חודשים. 

ח"כ מיכל בירן: "הקשיים הביורוקרטיים הבלתי אפשריים איתם מתמודדים חברי הקיבוצים הביאו אותי לדרוש דיון דחוף בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת. אין ספק שממשלת ישראל שוברת שיאים בהסתה והתנכלות כלפי התנועה הקיבוצית ואסור לעבור על כך בשתיקה". 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "אני באתי לזעוק את הזעקה בשם כלל קיבוצים שסופגים התעמרות בלתי מוצדקת מהדרג המבצע. יש בישראל דיון על חלוקת סמכויות בין הרשויות, בתחום הבניה הומצאה רשות נוספת ששולטת. אין רשות שופטת, מבצעת או מחוקקת, אלא רשות פקידותית שמינתה את עצמה להיות מעל כל ההחלטות שעברו ממשלה ואושרו בג"צ. 
מנכ"ל רמי הבטיח לי שלאחר האישור בבג"צ שלושים קיבוצים יתחילו לבנות תוך שנה, ארבע שנים מאז ההחלטה של ממשלת ישראל ושום דבר לא קרה, זה קורה רק בגלל העמסת עוד ועוד כללים שכל מטרתם זה שהבניה לא תתבצע. שולה בן צבי מפרקת את כל החלטות הדרג המחליט על ידי העמסת קשיים, גם במקומות שממשלת ישראל מציבה יעדים לצמיחה. זה ממש כמו בסדרה, יס מיניסטר - יש דרג פקידותי שמטעמיו שלו ממציא קשיים".

להמשך קריאה אודות הדיון בועדה

באנר BDO

לאחר שש שנים - נפרדים מאבשל (אבשלום) הרן במשקי הקיבוצים

ישיבת דירקטוריון משקי הקיבוצים

ישיבת דירקטוריון משקי הקיבוצים, היום

בישיבת דירקטוריון "משקי הקיבוצים" שהתקיימה היום (יום חמישי) נפרדו מאבשל (אבשלום) הרן (בארי), שהודיע על סיום תפקידו כמנכ"ל משקי הקיבוצים, לאחר שש שנים בתפקיד זה. 

את אבשל יחליף רן רונן (בית אורן) שמשמש היום כמנכ"ל "תואם" בארגון. 

בישיבה נפרד מאבשל ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ש270 קיבוציה מחזיקים בבעלות משקי הקיבוצים ואמר: "הציפייה שלי כמנהיג התנועה הקיבוצית ממשקי הקיבוצים ומהנהלתו היא "שלא יתנתק מהעם", שיתנהל - מחד, ע"פ מיטב הפרמטרים העסקיים ובכל תשומת הלב הניהולית ומאידך, שלא ישכח לעולם של מי הוא ובשביל מה. העולם הקיבוצי הוא מורכב ורב מימדי, הוא אינו פשוט, אינו היררכי ונמצא בתהליך אבולוציוני של השתנות. לכן, מה שחשוב באמת הוא לשמר את עקרונות הפעולה, והעקרונות החשובים בעיני הם הבנת היתרונות השיטה הקואופרטיבית והדבקות בהם. הבנת היתרונות בשיתופי פעולה בתוך המרחב הקיבוצי ועם מרחבים קרובים, וניצול היתרונות לגודל שעתידים לבוא לידי ביטוי ביצירת סינרגיה ויתרונות לחברים בשיתופי פעולה כאלה. לא תמיד היו אלה פני הדברים, ואצלך אבשל, ולצידך גם דורון ונוספים, חל שיפור של ממש בפן הזה של הפעילות. אני מאחל לך הצלחה רבה גם בתפקידיך הבאים.

מאיר איחל הצלחה רבה גם למחליפו של אבשל, רן רונן ולארגון כולו על הדרך החדשה בה הם מתחילים ללכת. 

אבשל הודה לניר על מילותיו החמות ובעיקר לעובדי הארגון, מנהליו ולחברי ועד ההנהלה על החברות ושיתוף הפעולה לאורך השנים הרבות.

הקאתון רשת הצעירים

עושים סוף לטרור החקלאי! מצילים את החקלאות הישראלית!

ועדת הפנים והכנסת

השבוע התקיים דיון משותף של ועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ איתן כבל וועדת הפנים בראשותו של ח"כ יואב קיש בכנסת, בנושא תופעת הטרור החקלאי הפוקד את החקלאים בכל רחבי הארץ. הדיון התקיים בהשתתפותם של מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, מפקד מג"ב, תנ"צ קובי שבתאי ובהשתתפותה של הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר. נציגי התנועה הקיבוצית בהם מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, מנהל אגף הכלכלה בתנועה, דגן לוין ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, לקחו חלק אף הם והוסיפו לדיון.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "המודעות הציבורית לתופעת הטרור החקלאי עלתה סוף סוף לסדר היום הציבורי. גם הציבור מבין שהתופעה נרחבת ופוגעת בכולם, וכך גם הממשלה שהחלה לקבל החלטות נכונות לטיפול בנושא. אני מברך על הדיון הענייני וכעת תפקידה של הכנסת, תפקידכם, לוודא שהממשלה תעמוד בהחלטותיה".

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: "יש לשלב את כל הכוחות הרלוונטיים ולעשות עבודה מערכתית הכוללת מודיעין, שיתוף פעולה עם השב"כ, גיוס מלא של משמר הגבול והגדרת המאבק הזה כיעד יחידי שלו. במקביל יש להחמיר משמעותית את הענישה כולל קנסות כספיים כבדים שיהפכו את כל הנושא לבלתי כלכלי". 

יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים של הקיבוצים, יאיר ריינמן: "איום הטרור החקלאי מחייב טיפול מערכתי. אנחנו עוסקים בגיבוש הסדר ביטוחי שישלב חברות מסחריות שמחייב גיבוי תקציבי של המדינה. חוסר הנכונות של האוצר להכיר באחריותם הוא הגורם המעכב. אני קורא לשר האוצר לקחת אחריות ולאפשר למהלך לצאת לדרך".

קראו עוד על הדיון בכנסת

באנר משאבי אנוש

תמונת השבוע - קיבוץ אלמוג חוגג 40!

קיבוץ אלמוג חוגג 40

שנת ה-40 לקיבוץ אלמוג היא סיבה טובה למסיבה! חג השבועות הוא החג הגדול של השנה וכולל פעילות חקלאית ברפת, מבוך ענק בצורת "ארבעים שנה לאלמוג", טקס שבועות, ארוחת ערב, ויום משחקי מים ביום החג.

לצפייה בסרטון המבוך לחצו כאן

בקיבוץ אלמוג יש כ- 60 חברים ועוד הרחבה קהילתית של 13 משפחות, סה"כ קהילה מצוינת של כ-300 תושבים. בחג השבועות השנה מתקיים גם מבצע קליטה לקראת שכונה חדשה של 18 משפחות שיקלטו לחברות מלאה בקיבוץ. המעוניינים מוזמנים ליצור קשר דרך האתר, לבקר באלמוג ובצפון ים המלח בכלל ואולי אפילו להצטרף לקהילה צומחת וגדלה.

חג שמח לכולם!

לפרטים נוספים על קליטה בקיבוץ אלמוג

שבילים

שבועות של תיקון:
מוסיפים תוכן חדש לחג השבועות

עשרות קיבוצים בכל רחבי הארץ יקיימו השנה
תיקון שבועות

תיקון שבועות

עשרות קיבוצים בכל רחבי הארץ ומספר גדול של מועצות אזוריות יוסיפו השנה אל חגיגת שבועות שלהם "תיקון" ליל שבועות: לימוד ושיח לילי של מקורות יהודיים-ישראליים, ברוח קיבוצית-חילונית. 

תיקון ליל השבועות, המיוסד על המסורת הקבלית לפיה לימוד תורה לילי בערב חג שבועות מביא תיקון והתחדשות לעולם, מתחדש בשנים האחרונות ע"י קהילות חילוניות רבות, הרואות בו הזדמנות להתכנסות, לימוד ושיח חילוני, בהשראת מקורות יהודיים.

הראשון שהפך את תיקון שבועות הקבלי ללילה של לימוד חילוני פלורליסטי הוא מאיר איילי ז"ל, חבר קיבוץ יפעת, שערך את תיקון שבועות הראשון בקיבוצו בשנת 1966. בשנים האחרונות מתקיימים תיקוני שבועות החילוניים רבים בכל רחבי הארץ, והופכים את ערב החג לחגיגה של לימוד, תרבות ומפגש. 

תכנית "כזה ראה וחדש" הפועלת במסגרת "שבילים", אגף החינוך בתנועה הקיבוצית, ליוותה השנה עשרות קיבוצים שבחרו להוסיף אל חגיגית הקציר, ריקודי הטרקטורים, הצגת התינוקות והבאת הביכורים גם תוכן חדש, המאפשר לימוד יהודי- חילוני משותף, מפגש ושיחה. 

בכל קיבוץ מתקיים התיקון ע"י חברים שבחרו להוביל בקהילותיהם מהלך של התחדשות תרבותית, ובניית זהות קהילתית משותפת. הצוותים יצאו למהלך של ארוך של לימוד ודיון, בעקבותיו יצרו ערבים עשירים ומגוונים, שמוסיפים אל הלימוד גם סדנאות יצירה, תיאטרון, כתיבה יוצרת, טקסים, מופעים- ועוד. 

לפרטים נוספים ולהצטרפות אל "כזה ראה וחדש" ניתן לפנות אל רינה לבנון, מנהלת התכנית: rina@tkz.co.il

לחוברת תיקון שבועות של "כזה ראה וחדש" בתנועה הקיבוצית

באנר משקארד 1

ועדת הכלכלה פתחה את השימוע הציבורי לטיפול במשבר המים בחקלאות

יו"ר הועדה ח"כ איתן כבל דרש מרשות המים תוכנית חומש להקצאת מים לחקלאות, ממשרד האוצר תבע להיכנס למרתון דיונים מול החקלאים באשר לפיצוי והודיע כי ייטול חלק בדיונים הללו; שר החקלאות אריאל: "הקיצוץ במים מתחייב וצריך לתת פיצוי סביר לחקלאים"; ח"כ ברושי: "המשבר נגרם כתוצאה מניהול כושל של רשות המים; רשות המים: בצורת של 5 השנים האחרונות לא נראתה מאז החלה המדידה בישראל"

ועדת הכלכלה פתחה את השימוע הציבורי לטיפול במשבר בחקלאות; היו"ר כבל: "המשק המשפחתי נמחק והטייקונים משתלטים על החקלאות"

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, פתח השבוע את ישיבות הוועדה בסדרה של דיוני שימוע שיעסקו בטיפול במשבר בחקלאות, שיוביל יחד עם חברי הכנסת איתן ברושי, יצחק וקנין וחיים ילין. היו"ר כבל פתח את הדיון היום, שעסק במשבר המים בחקלאות, ואמר: "החקלאות הישראלית נמצאת תחת מתקפה רבתי. החקלאות המשפחתית הולכת ונמחקת וטייקונים משתלטים על הענף. באשר למצוקת המים אמר היו"ר כבל כי הוא תבע ממשרד האוצר להיכנס למרתון דיונים מול נציגי החקלאים על גובה הפיצוי בגין הקיצוץ במכסות המים, והוסיף כי בכוונתו לקחת חלק בדיונים הללו.

שר החקלאות, ח"כ אורי אריאל, אמר כי בישראל יש חקלאות מפוארת, אם כי אנחנו במשבר מים שהוא לא בידי אדם. הוא הוסיף כי צריך לפצות את החקלאים על הקיצוץ במכסות המים, בדומה למקרים קודמים בעבר, וביקש מהוועדה לסייע לכך שהחקלאים יפוצו באופן הוגן וסביר.

מנהל אגף תפעול ברשות המים, זאב אחיפז, אמר כי מה שקרה ב-5 השנים האחרונות למשק המים לא קרה מאז החלה המדידה בישראל, ובהשוואה לממוצע ישנו גרעון מצטבר של 1.5 מיליארד קוב מים. לדבריו, המטרה היא לבצע בשנה הבאה קיצוץ במודל שיאפשר תוספת ככל שיתאפשר.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, אמר כי משרד האוצר מציע פיצוי של שקל לקוב בעוד שהחקלאים דורשים 3 שקלים ובסך הכל 90 מיליון שקל. נשיא התאחדות האיכרים והחקלאים, דובי אמיתי, הוסיף כי אתמול נשיא טורקיה ארדואן החזיר את השגריר ולא נוכל לסמוך יותר על עגבניות מטורקיה, ולכן צריך להבין שאספקת מזון זה לא רק עניין חקלאי אלא זה נוגע גם לביטחון מדיני. הוא הוסיף כי יש קיצוץ של 36% ממכסות המים בצפון ואמר: "בוא נראה מה יקרה אם יקצצו 36% משכרו של אחד הפקידים. הגיע הזמן שגם לחקלאים יהיה נציג במועצת המים". 

קראו עוד על הדיון בכנסת

באנר BDO

חטיבת הראל חוגגת 70 ביום
פעילויות מיוחד

יום מיוחד לחטיבת הראל

לפרטים על כל הפעילויות, הרשמה ותשלום

הקאתון רשת הצעירים

יריד שבועות - יריד מכירת יד שנייה במבואות עירון

לזכרה של תמנע שוויקה ז"ל

יריד שבועות במבואות עירון

חניכי חברת הנעורים "מבואות עירון" מזמינים אתכם ליריד שבועות לזכרה של תמנע שוויקה ז"ל.
ביריד ימכרו מוצרי יד שנייה, בגדים, מוצרים לבית, ועוד ועוד...
במקום יהיו דוכני אוכל ושתייה, אטרקציות לילדים, והופעת אורח של הלהקה "The Goldman Brothers"!
כל ההכנסות יתרמו לבית חם לנשים מוכות באיזור.

הוריה של תמנע, איתמר וג'וליה שוויקה, הצטרפו להזמנה ליריד וסיפרו: "לצערנו, רק לאחר מותה של תמנע הבנו את הקשר המיוחד והעמוק שהיה לה לחניכים שלה בשומר הצעיר ובמבואות עירון ואפילו עם החיילים שלה בצבא. הקשר המיוחד והעוצמתי היה ביכולת שלה להבין ולאמין ביכולתו של כל אחת ואחד ולהביא אותם לשינוי שיאמינו בעצמם וביכולות שלהם למרות הקשיים והבעיות שישנן ולהוביל אותם למקומות טובים יותר. היא פעלה למען מעון של נשים מוכות וראתה בכך שליחות שלה ושל חניכיה. היה לה חלום להקים בית ספר לילדים עם מוטיבציה ויכולות אך עם קשיי למידה, שמערכת החינוך אינה יודעת להתמודד איתם וכל זה היה עטוף ביכולת מנהיגותית שקטה, יכולת להוביל אנשים באומץ. להגיד את מה שאתה חושב ומרגיש גם אם זה דעת מיעוט. לא לעמוד מנגד ולהיות אדישים לעוולות, אלימות, וחוסר שוויון, בעיקר כשזה נגד אוכלוסיות מוחלשות".

לזכרה של תמנע, לתרומה למטרה חשובה ולהנאה מיריד חג ביוזמת הנוער - בואו בהמוניכם!

באנר משאבי אנוש

'עסק קיבוצי'​ - עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית והפעם... סדנאות אמנות ויצירה בניר יצחק

סדנאות אמנות ויצירה בניר יצחק

לפרטים והרשמה התקשרו:
גלדיס: 052-4269062
אנה: 052-4269505

מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו 
 

יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 

2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg

color-facebook-48.png

color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה