דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לומדים ב"שבילים" - מצפון עד דרום

סיור ראשון לשנה החדשה למערכות החינוך בקיבוצים
סיורים
מימין: סיור קיבוצי הדרום בבית קמה, משמאל: סיור קיבוצי הצפון ברמת השופט

השבוע התקיים סיור ראשון של "שבילים" למנהלי חינוך, מדריכים ומנהלי קהילה בסימן החינוך החברתי בקהילה משתנה.
השנה הסיורים התקיימו במקביל בצפון ובדרום, בשני קיבוצים בית קמה ורמת השופט בהתמקדות על חשיבות מערכת החינוך החברתי ומקומה בקהילה משתנה, בהשפעות אשר עוברות על המערכת מכל הבחינות: כלכלית, חברתית, ניהולית, ארגונית ומעמדה של מערכת החינוך בקיבוצים ובמושבים.
בסיורים השתתפו נציגים מכ- 60 יישובים ביניהם מנהלי קהילה, מנהלי חינוך, יו"ר ועדות חינוך, נציגי מועצות ועוד, אשר העלו את הצורך במערכת חינוך חברתית חזקה ויציבה ביישובים השונים.
עלה האתגר בהכלת השינויים והקולות אשר עולים בקהילה ומגיעים גם לבני הנוער והילדים, כאשר מנהל החינוך כנציג הקהילה הוא גורם משמעותי בקליטת של משפחה חדשה ביישוב.
כמו כן עלה האתגר בניהול מערכת צומחת והשילוב בין שמירה על מסורות קיימות ליצירת מסורות חדשות ופעילויות חדשות אשר מתאימות לאוכלוסייה הנקלטת.
מבני החינוך, אשר ברוב היישובים אינם מבנים חדשים מהווים אף הם אתגר חדש לקיבוצים, עם כניסה של מספר גדול יותר של ילדים אל המערכת והתאמתם לחוקים החדשים המגיעים ממשרד החינוך.

רמת השופט


דבי ברא"ס, מנהלת "שבילים" מסכמת: "הסיורים, ההרצאות והדיונים בהם היו פוריים ומלאי תובנות והניחו את היסודות לתהליכים ודיונים בכל הקיבוצים. אני מבקשת להודות למנהלות החינוך של רמת השופט- דליה אונר ובית קמה- אסנת וארון, אשר אירחו והובילו את הסיורים לצד עוזי לוינבך, ופביאן בנסיק יועצי שבילים ואסף ארטל מנהל קהילה שובל על הרצאה מרתקת".

נפגשים בסיור הבא בסימן חוסן קהילתי- מקומה ותפקידה של מערכת החינוך, בתאריך 25/12/17 בקיבוצים- חצור ועברון.

הוספת תגובה חדשה