דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מאחדים כוחות להצלה

גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, נפגש השבוע עם מנכ"ל איחוד הצלה - משה טייטלבוים ונציגים נוספים מהנהלת הארגון, במטרה לבחון את האפשרויות לשיתוף פעולה
מאחדים כוחות להצלה

איחוד הצלה הוקם בשנת 2006 כארגון המושתת על מתנדבים ומטרתו מתן מענה רפואי ראשוני ומקצועי על מנת להציל חיים. כיום (2018) מונה ארגון 'איחוד הצלה' מעל 5,000 מתנדבים – 4000 אנשי רפואה – חובשים, פרמדיקים ורופאים 600 מתנדבי פרויקט תן כבוד, 400 מתנדבי יחידת חוס"ן, הפעילים מדן ועד אילת והוא מאושר כגוף מסייע רשמי בשעת חירום על ידי משרד הבריאות. מתנדבי "איחוד הצלה" מגישים סיוע רפואי לחולים ולפצועים הזקוקים לטיפול וסיוע רפואי מיידי. המתנדבים פזורים בתוך אוכלוסיית ישראל בכל עיר, שכונה ורחוב. הם מגיעים מכל שכבות האוכלוסייה בישראל: יהודים, ערבים, חילונים, חרדים, גברים ונשים. כאשר חלקם פעילים בארגון במסגרת "השירות האזרחי".

מטרת הפגישה היתה להכיר את תחומי הפעילות של איחוד הצלה ולבחון את האפשרות לשיתוף פעולה.

"75% מהקיבוצים נמצאים בפריפריה הגיאוגרפית של ישראל", אומר לין, "וככאלה הזמינות של שירותי ההצלה במרחבים בהם נמצאים הקיבוצים טובה פחות מבמרכזי הערים. אנו מחפשים לדרכים חדשות לשפר את הרמה והזמינות של השירותים הרפואיים ושירותי ההצלה על מרכיביהם השונים בקיבוצים".

במסגרת זו נפגשנו עם איחוד הצלה, והתרשמנו מאוד מהפרויקטים השונים, מהרמה המקצועית הגבוהה ותפקוד המוקד. שיתוף פעולה זה יכול לשפר מאוד את מהירות הגעת העזרה הראשונה במקרי החירום בקיבוצים מחד, ואף להוות מרכזי התנדבות שישפרו את המענה הרפואי בכל המרחבים בהם נמצאים הקיבוצים מאידך.

בשבועות הקרובים ייפגשו הצוותים המקצועיים שלנו עם אנשי איחוד הצלה במטרה למצוא מודל שיעודד הצטרפות של מתנדבים נוספים מהקיבוצים לאיחוד הצלה, במקביל כמובן להמשך שיתוף הפעולה ארוך השנים עם מגן דוד אדום.

היוזמה לפגישה נרקמה בפגישה מקרית של מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר עם שבי רפפורט, האחראי על קשרי ממשל בארגון, כאשר השתתפו שניהם במצעד החיים בפולין.

"בסופו של דבר מדובר על הצלת חיים, וכל יכולת חדשה שנוסיף יכולה להיות הגורם שיציל חיים של ילד, קשיש או מבוגר הזקוק לעזרה ראשונה", מסכם לין.

הוספת תגובה חדשה