דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מדברים מהשטח - מזכ"ל התנועה הקיבוצית בעוטף עזה: "גם אחרי עשר שנים בכסא ראש הממשלה, נתניהו לא הבין שהוא ראש הממשלה של כל האזרחים - גם של אלו שלא הצביעו לו"

בעקבות ההסלמה באיזור בתקופה האחרונה, מזכ"ל התנועה ביקר בקיבוצי העוטף ובמועצה האזורית שער הנגב. "לא רק באו"ם, גם בישראל שואלים - למה אתם נשארים כאן"
בתיה הולין עם ניר מאיר בשכונה הנבנית בכפר עזה. קילומטר משם - סג'עיה
בתיה הולין עם ניר מאיר בשכונה הנבנית בכפר עזה. קילומטר משם - שכונת סג'עיה בעזה.

בשגרה כמו בחירום, מטה התנועה נמצא בשטח הקיבוצי כל הזמן. היום, בהמשך לאירועי השבועות האחרונים וחזרת הבלונים המשוגרים מרצועת עזה, הפעם עם אמצעי נפץ שונים שהם נושאים עמם, הגיע מזכ"ל התנועה הקיבוצית לביקור מיוחד בקיבוצי עוטף עזה.

היום התחיל בפגישה עם בתיה הולין בכפר עזה. הולין, חברת הקיבוץ, עבדה במשך שנים רבות בפיתוח דמוגרפי בתנועת אור הפועלת לקידום יישוב ופיתוח הנגב והגליל. לאחר מכן, פיתחה את הדמוגרפיה בקיבוצה שלה, וקלטה חמישים חברים חדשים. כיום, היא מתרכזת בהסברת רשת על המתרחש בעוטף כולו. הולין סיפרה על איום הבלונים, שאי אפשר לדעת היכן ינחתו ומה יהיה פוטנציאל הנזק שלהם, ופירטה על הפיתוחים הטכנולוגיים שהומצאו, בעקבות הטרור החדש, בהאקתון שיזמו באזור בשנה שעברה. היא הביעה תסכול מהתחושה שיש מי שמנסים להצניע את האירועים הבטחוניים, שהורגשו ומורגשים היטב באזור: "כשהתחיל הבלאגן חשתי שאנחנו חיים בבועה שלא מעניינת אף אחד. בקיץ האחרון כשהכל היה חם, תרתי משמע, חשתי שיש מגמה לגמד את האירועים בתקשורת. יצאתי לתצפיות כל יום, וברגע שהייתי רואה שריפה קטנה - מייד הייתי מדווחת. היו ימים שראיתי שלושים שריפות והייתי שומעת שמדווחים על חמש שריפות. החלטתי שאני מדווחת בעצמי בפייסבוק על המספר האמיתי. חשבתי שזה חייב להיות מתועד ויחד עם אדל מנירים, יצרנו את מפת השריפות. בכל סוף יום היינו מעלות את מוקדי השריפות על מפה, וכיום יש מפה ענקית של יותר מ-2000 שריפות עם מיקום, שעה ותאריך. אנשים התחברו לזה, ולמרות שלפעמים זה היה מתיש, אמרו לי שאני חייבת להמשיך כי רק ככה יבינו מה קורה כאן".

לאחר מכן, סיפרה עדותה בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם על המתרחש באזור: "לא רק באו"ם, גם בישראל שואלים - למה אתם נשארים כאן. כל שבוע אני מארחת קבוצות שבאות להבין מה זה אומר להיות כאן בעוטף". כאמור, גם היום הולין ממשיכה ומעלה פוסטים על המתרחש באזור.

ניר מאיר ואופיר ליבשטיין
ניר מאיר ואופיר ליבשטיין

בהמשך הביקור נפגש מזכ"ל התנועה עם ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין, שסיפר על תכניות הפיתוח של האזור, אשר חלקן משותפות לשדרות ונעשות ביחד עם אלון דוידי ראש עיריית שדרות. ליבשטיין: "שדרות היא בירת הנגב המערבי, לצד התיישבות כפרית ובאמצע מרחב משותף. לתפיסתי יש שתי רגליים מרכזיות לבניית הקהילה וחיזוק הקהילה – פיתוח כלכלי וחינוך. שלושה מתחמים מרכזיים כלכליים – "לב העוטף" מתחנת הרכבת עד קריית החינוך, שם תהיה קריית היי-טק שתתן מענה לכל העוטף. שנית, אזור התעשיה הישן באזור המועצה שיקבל מתיחת פנים עד סוף השנה, ואזור התעשייה "ספירים" שהולך להיות מוכפל. וכמובן, בניית בית ספר ופיתוח הישובים ומרחבי הטבע." 

משם המשיך ניר מאיר לקיבוץ עין השלושה, בו התנועה תשקיע כסף בשיקום ושיפוץ המגורים, והתאמתם לגרעין צבר שיגיע בקיץ. "פרויקט החיילים הבודדים הוא אחד מהדגלים של התנועה הקיבוצית, לא כל שכן באזור הזה", אמר.

לבסוף הצטרף מזכ"ל התנועה לסיור של מפלגת העבודה בבארי ובנח"ל עוז.

ניר מאיר סיכם את היום ואמר: "עצוב לראות שגם אחרי עשר שנים בכסא ראש הממשלה, נתניהו לא הבין שהוא ראש הממשלה של כל האזרחים, גם של אלו שלא הצביעו לו. נתניהו התעלם ומתעלם מקיבוצי הגדר, וגם כאשר הוא הגיע לאזור הוא בחר להגיע לערים ולמועצות שהצביעו לו, או שהוא מבקש מהם תמיכה.זו ציניות בלתי נסבלת. הצמיחה הדמוגרפית בקיבוצי שער הנגב ואשכול צריכה להיות גאווה של ראש הממשלה, כמו שזו גאוות הקיבוצים וגאוותנו שלנו. גם אם על דברים אחרים אנחנו בצדדים שונים של המתרס". 

ניר מאיר עם נציגי מפלגת העבודה שהגיעו לסיור

 

הוספת תגובה חדשה