דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"מדינת ישראל חייבת לעשות העדפה מתקנת כוללת לתושבי הנגב"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר והמשנה למזכ"ל גיל לין ייצגו את התנועה בוועידת הנגב שהתקיימה השבוע בדימונה

"מדינת ישראל חייבת לעשות העדפה מתקנת כוללת לתושבי הנגב"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר והמשנה למזכ"ל גיל לין ייצגו את התנועה בועידת הנגב שהתקיימה השבוע בדימונה.

השניים נפגשו במקום עם ראשי המועצות האזוריות הפרושות ברחבי הנגב והערבה – חנן גינת ראש המועצה האזורית חבל אילות, שי חג'ג' ראש המועצה האזורית מרחבים, תמיר אידן ראש המועצה האזורית שדות נגב, סיגל מורן ראשת המועצה האזורית בני-שמעון, דב ליטבינוף ראש המועצה האזורית תמר, רננה יעקב מנהלת היחידה לפיתוח האסטרטגי במועצה האזורית אשכול, אנשי שער-הנגב וכמובן, מיכאל ביטון ראש המועצה בירוחם איתו דיברו על המשך שיתוף הפעולה בין ירוחם לתנועה.

היום עצמו כלל נאומים של אישים מרכזיים בדרום כמו ראש העיר המארחת, בני ביטון, שר הפנים והשר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי וראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנוסף אליהם דיבר יוצר הסרט והסדרה – "סאלח פה זה ארץ ישראל" דוד דרעי ונערכו פאנלים שונים הנוגעים לפיתוח הנגב.

ניר מאיר: "באנו לכאן כדי לחזק את המסר שדינה דיין צדקה באומרה, שגם אם ישנו את החלוקה בתוך המרחב בין הרשויות הסכום לא יגדל וישאר בחסר.

צריך להפסיק את הוויכוח מי מקבל עוד כמה שקלים מכאן או מכאן, מדינת ישראל חייבת לעשות העדפה מתקנת כוללת לתושבי הנגב. רק זה יתקן את בעיות העבר המסרבות להעלם. באנו לומר – די לשיסוי הבלתי פוסק המגיע מצמרת המדינה בין תושבים באותו חבל ארץ! מבצע פיזור האוכלוסיה והקמת מושבי העולים ועיירות הפיתוח נועד כדי לחזק את המדינה שזה עתה קמה. היום, עשרות שנים אחרי, אותה מדינה צריכה לשאת בנטל התיקון של כשלי העבר על כל המשתמע מכך – כסף ומשאבים וכל הכרוך בכך. כולם מדברים על "סאלח פה זה ארץ ישראל", אבל חשוב להבין שהמסר של הסדרה הוא שיש לפעול לתקן את העיוותים. עברו 64 שנים מאז, ולא מתקנים. זו הבעיה ואיתה צריך להתמודד".

הוספת תגובה חדשה