דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מנכ"ל משקי עמק יזרעאל: "תומכים בחלופת האגודה - יש לה יתרונות רבים באזורנו"

כנס קמ"ע ובנק הפועלים למימון חלופות השיוך
בתמונה: אהרון בן חורין, מנכ"ל משקי עמק יזרעאל בכנס שבוע שעבר
בתמונה: אהרון בן חורין, מנכ"ל משקי עמק יזרעאל בכנס שבוע שעבר

בשבוע שעבר התקיים במשקי עמק יזרעאל "כנס חלופת האגודה, נדל"ן ומשכנתאות". הכנס נערך בשותפות משקי עמק יזרעאל, קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית ובנק הפועלים והשתתפו בו כ-50 ממלאי תפקידים מ-30 קיבוצי עמק יזרעאל, עמק הירדן ועמק המעיינות.  
בכנס נדונו השינויים שחלו בתחום הבנייה, הקרקעות ואפשרויות המימון בקיבוצים ובפני המשתתפים הוצגו יתרונותיה של חלופת האגודה. אהרון בן חורין, מנכ"ל משקי עמק יזרעאל, פתח את הכנס ובירך: "אני שמח על שיתוף הפעולה של התנועה, קמ"ע והבנקים לקידום חלופת האגודה ואפשרויות המימון הנוספות. משקי עמק יזרעאל תומך בחלופת האגודה שיש לה יתרונות רבים באזור שלנו והחליט לסייע במימון (בסכומים גדולים) לקיבוצים שלו, גם כדי לא לפספס את חלון הזמן להנחה של אזור עדיפות"
 
דגן יראל, ממחלקת קרקעות ובנייה בתנועה הקיבוצית, עדכן וחידש: "נכון להיום, כ- 45 קיבוצים אישרו את חלופת האגודה ברוב הדרוש באסיפת הקיבוץ, רובם החלו בתהליך מול רמ"י. כ- 8 קיבוצים קיבלו אישור מרמ"י על השלמת הגשת מסמכי החובה. חשוב לדעת שרכישת הזכויות על פי חלופת האגודה מקבעת את אזור העדיפות הלאומית וכי מפת אזורי העדיפות הנוכחית מסתיימת בסוף שנת 2017. לכן מומלץ לקדם הנושא ולהגיש את המסמכים הנדרשים בהקדם". יראל סיכם את דבריו ואמר כי אגף הכלכלה עוסק מול רמ"י בפישוט תהליך הגשת תיק השיוך.
 
אתי פלקסר מקרן קמ"ע, הציגה את תהליך ההתקשרות של הקיבוץ והחבר עם קרן קמ"ע. המסר העיקרי בדבריה: לקיבוץ – לפתוח ערוצי התקשרות עם יותר מבנק אחד על מנת לאפשר לחברים להשוות בין ההצעות מהבנקים, ולחברים – להשוות בין הצעות עם שני בנקים לפחות. פלקסר הסבירה את היתרונות שבלקיחת הלוואה עם ערבות של קמ"ע: "הוזלה גדולה של הריביות, תקופת הלוואה ארוכה, היקף הלוואה גדול משמעותית ומימון ביניים עד לרישום המגרש על שם החבר".
 
הכנס סוכם בהצלחה רבה והרבה תודה לדבורה ארנון, מנהלת סחר משקי עמק יזרעאל ולכל הצוות על הפקת אירוע למופת. כנסים בנושא זה יתקיימו באזורים נוספים בחודשים הקרובים ומומלץ לכולם לבוא ולהתעדכן.
 

תגובות

תגובות
אמנון דוידוב
נא לשמר את מדור התגובות ולהציגו בראש האתר כי הוא חשובב מאוד לקשר עם הגולשים ולקבלת באים משובב מהחביירים וגם מהחברות בקיבוצים . אותם התנועה והאתר באים לשרת .
סטןרית
כמו כן נא להציג את טורית התגובות בעבר כעד שנה תודה נא לאפשר קשר לאתר בצורה פשוטה וידידותית למשתמש בהצלחה

הוספת תגובה חדשה