דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מצטיין כמו סבא

עבור סמ"ר יונתן וורד מקיבוץ עמיר קבלת אות מצטיין הנשיא ביום העצמאות היא הרבה מעבר לתואר, זו סגירת מעגל משפחתית מרגשת במיוחד. העיתונאי נועם (דבול) דביר מספר בעיתון 'ישראל היום' כי סבו של יונתן, סגן מרדכי (מודי) סגל ז"ל שנהרג במלחמת ההתשה בגיל 22, זכה גם הוא באות מצטיין הנשיא ביום העצמאות לפני כ-50 שנה. הנכד: "זו סגירת מעגל לא רק לי אלא לכל המשפחה"
מודי סגל ז"ל
סגן מרדכי (מודי) סגל ז"ל, סבו של יונתן וורד (צילום: באדיבות המשפחה)

ביום העצמאות ה-71 למדינת ישראל, קיבל סמ"ר יונתן וורד מעמיר, לוחם גדוד 75 בחטיבה 7 (חיל השריון) אות הצטיינות מנשיא המדינה, ביחד עם שאר החיילים שנבחרו לקבל את אות מצטיין הנשיא, באירוע שייערך בבית הנשיא. הסיפור המשפחתי של יונתן הופך את התואר שקיבל למרגש ביותר - סבו שנהרג לפני כ-49 שנים בגיל 22 זכה גם הוא באות מצטיין הנשיא. הסב מודי, שנולד וגדל בקיבוץ עמיר, התגייס לצה"ל במחצית נובמבר 1966 והתנדב לשרת בסיירת. את הטירונות עשה עם הצנחנים. לאחר מלחמת ששת הימים עבר קורס מ"כים, קורס למדריכי ספורט במכון "וינגיט" ואחר כך קורס קצינים. בשנת 1970, ביום השני של ראש השנה, נפל מודי עם חברו מיכה מוטילוב, בעלות רכבם על מוקש במשימה מבצעית בגזרה המרכזית של תעלת סואץ, לאחר שגויס למילואים בסיירת שקד. הוא הותיר אחריו אישה ותינוקת בת 14 חודשים - חגית, אמו של יונתן. חברו דודו ברק חיבר לזכרו את השירים "בפרוש נבל ועוגב", המושר בפי אילנית, ו"שיר למודי" המושר על ידי דודו זכאי. 

לעיתונאי נועם (דבול) דביר הוא אמר שכשגדל חקר יותר דרך כתבות, אלבומים, שמע עוד ועוד סיפורים ונקשר מאוד לסיפור של סבו, וזה הפך לחלק ממנו. "אני גר באותו הקיבוץ, כך שתמיד אומרים לי כמה אני דומה לסבא בעיניים החומות, בבלורית". הוא ציין עד כמה קבלת התואר משמחת את משפחתו: "אני התגייסתי בדיוק 50 שנה לאחר שסבא התגייס, ושנינו קיבלו תואר מצטיין נשיא ביום העצמאות - זו סגירת מעגל לא רק לי אלא לכל המשפחה. אלה כבוד וגאווה מאוד גדולים עבור המשפחה, זה מזכיר להם משהו שחסר להם". 

http://digital-edition.israelhayom.co.il/Olive/ODN/Israel/PrintPages.aspx?doc=ITD/2019/05/07&from=17&to=17&ts=20190507012210&uq=20190324022151

הוספת תגובה חדשה