דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"מצפן"- פרויקט המנטורים של אגף הצעירים- התנועה הקיבוצית - הסבר למשתתפים

תכנית מצפן

רקע

פרויקט המנטורים התפתח מתוך צורך שעלה מהשטח. מטרתו היא העצמה ופיתוח של צעירי התנועה הקיבוצית בעולם האזרחי. בפרויקט, המתקיים בפעם הראשונה יקחו חלק כעשרה צעירים, קיבוצניקים וקיבוצניקיות, בגילאים 25-35, מתוך מטרה לעבור שנה של התעצמות והתקדמות בכלל תחומי החיים: קריירה, לימודים, זוגיות ומשפחה, סביבת מגורים, זהות, העצמה אישית, מסוגלות, בטחון, מיקוד, הצבת מטרות ועוד ועוד.

חזון הפרויקט

הפרויקט מהווה אקסלרטור לפיתוח אישי ומטרתו היא לכוון ולסייע לצעירים לפתח את יכולותיהם, למצות את הפוטנציאל שלהם ולבחור בדרכים הנכונות להם בכל תחומי החיים. כמו כן, התכנית  תעודד את צעירי התנועה המובילים להיות מעורבים ומנהיגים בחברה ובמעגלים הסובבים אותם. זאת, בעזרת קשר אינטימי ואמיתי עם אדם, מוביל בתחומו, מהחברה הישראלית.

מבנה הפרויקט

לב הפרויקט הוא תהליך הליווי האישי, כאשר כל צעיר מלווה על ידי מצוות מנטור/ית אשר נבחר כמתאים להשתתף בתכנית וכמתאים ספציפית עבורו. במשך שנה שלמה, נפגשים המנטור והבוגר באופן שוטף, מתוך מטרה להתייעץ ולהתלבט יחד באותן דילמות שחווה הבוגר, להעניק לו כלים לעתיד, לאפשר לו להכיר את עצמו טוב יותר, להיפתח ולשמוע תפיסות עולם ונקודות מבט שונות.

תדירות מפגשי ה-1X1 בין המנטור והצעיר תלויים באופי הקשר שנוצר ביניהם. עם זאת, התכנית מכוונת לכשני מפגשים בחודש. במקביל למפגשים, צוות התכנית מלווה ותומך במנטורים ובצעירים  לאורך כל התהליך. המשתתפים נחשפים לתכנים נוספים שנועדו לקדם את מטרת הפרויקט:;  סדנת מאיץ קריירה, העמקת הידע על החברה והכלכלה הישראלית, סדנת מנהיגות, סדנת יזמות ועשייה חברתית, ערבי צעירים ועוד.

את מי אנחנו מחפשים?

  •  צעירים וצעירות בגילאים 25-35
  • בעלי רצון ללמוד להתפתח ולהעשיר את עולמם
  •  אנשי שיחה נעימים ופתוחים, שיודעים לשתף גם על חייהם האישיים ומדברים בגובה העיניים
  • בעלי יכולת לדבר גם על כשלונות ואתגרים
  • צעירים אשר רואים עצמם כבעלי נכונות לעשייה ומעורבות בחברה במגוון תחומים
  •  בעלי נכונות לעבור תהליך אישי משמעותי
  • השתתפות הצעירים בתוכנית מותנת בהשתתפות עצמית סמלית

 

מסגרת זמנים: דצמבר 2018 - מאי 2019

זמן נדרש להשקעה: 10 שעות בממוצע בחודש

 

זמינות ומחויבות

התכנית נפרסת על פני שמונה חודשי ליווי והתהליך לכשעצמו הוא מרכיב מאד משמעותי בהצלחת התכנית. מעבר לכך, אנחנו מצפים מהצעירים ומהמנטורים להגיע לכל המפגשים הכלליים. לכן, אנו מבקשים ממך לשקול בכובד ראש את זמינותך ופניותך לתכנית.

חשוב לנו לציין כי בעקבות הביקוש הגדול לתכנית לא כולם יוכלו להשתתף בתכנית הנוכחית. אולם, אנחנו מדגישים כי אין "חוסר התאמה לתכנית" ובוגר שירצה להשתתף בתכנית יוכל לעשות זאת בשנים הבאות.

במידה ונדרש, נשמח להסביר, לפרט וסתם לשוחח.

 

*ההשתפות מותנת בתשלום סמלי של 150 ש"ח

 

 

תמיד זמין,

יוני עובדיה – מנהל תכנית מצפן

ysovadia@gmail.com

054-563-7289

הוספת תגובה חדשה