דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

משלוח מנות לפורים - צרור מסורות ומנהגים חדשים וישנים וקריאת המגילה בסימן כוח נשי

צוות "כזה ראה וחדש", פיתח והפיק "משלוח מנות" של מסורות ומנהגים, חדשים וישנים, לפורים. במקביל לעוצמה ותשומת הלב שניתנת להמן הצורר הרשע, נציע קריאה חדשה במגילה העתיקה, המאירה גם את הכוח הנשי הטמון בה. 
משלוח מנות לפורים

מה בעצם נחרט לנו בזיכרון מחג הפורים? הילולת השתייה? התחפושות? ואולי אפילו משלוח המנות? ומה עם הסיפור? סיפור החג? את מי אנחנו זוכרים משם? אחשוורוש? וושתי? מרדכי? המן? אסתר המלכה?

למעשה, כשאנחנו קוראות וקוראים את המגילה היום, אפשר לראות כי מדובר באחד מסיפורי העוצמה הנשית החזקים ביותר בתרבות היהודית. נשים מניעות את כל הסיפור. האחת ("ושתי הקירחת", זוכרים/ות??) דרך הכוח לסרב, להתנגד לסמכות ולצאת נגדה, פותחת את כל סיפור העלילה. השנייה, אסתר המלכה, נערה צעירה הבוחרת באומץ "ללבוש מלכות", ולבסוף מסובבת סביב אצבעה מלך, יועצים ושרים, ומצילה את עם ישראל. 

השנה החלטנו בצוות "כזה ראה וחדש" להנכיח את הכוח הנשי המניע את המגילה גם במנהג יפהפה, דגלוני אסתר וושתי, אותו שאלנו מיהדות ארה"ב. השנה נצייר את אסתר וושתי על דגלים, ונעטר אותם בפעמונים. בכל פעם שנקרא את המגילה, ונזכיר את שמן של הגיבורות, ננופף בדגלון ונצלצל בפעמון. לא נבטל את הרעשן של המן כמובן, אבל במקביל לעוצמה ותשומת הלב שניתנת לצורר הרשע, נציע קריאה חדשה במגילה העתיקה, המאירה גם את הכוח הנשי הטמון בה. 

המנהג הזה מצטרף לשלל מנהגים, ישנים וחדשים שבחרנו לכלול בתוך משלוח המנות של "כזה ראה וחדש". מוזמנות ומוזמנים להוריד את הערכה, לקרוא על מקור המנהגים ועל האפשרויות לחידושם, ולבסוף - לבחור מנהג אותו תרצו לחדש בתוך המשפחות והקהילות שלכם/ן. 

פורים שמח!

להורדת החוברת לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה