דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נחנך בית הכנסת בקיבוץ כרם-שלום

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "ברכתי לחברי הועד הממונה בראשות אודי אורנשטיין, הנושאים במלאכת הצמחת וחיזוק כרם שלום. חברי הקיבוץ ותושביו - הפסיקו להתעסק במבדיל התעסקו במחבר. האתגר העומד בפניכם הוא שיהיה מניין בכל יום שישי ושבת החל ממחר"
בית כנסת כרם שלום

השר אורי אריאל כממונה על החטיבה להתיישבות השתתף השבוע יחד עם יו"ר החטיבה להתיישבות גאל גרינוולד, ראש מועצה אזורית אשכול גדי ירקוני ומזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, בחנוכת בית כנסת ביישוב כרם שלום שבעוטף עזה ותרם ספר תורה שהיה שייך לקהילת אמו בזמן השואה. היישוב כרם שלום ספג מכות קשות בשנים האחרונות ביניהן, בירידה תושבים, שספג ירידה גדולה בילודה בעקבות פיגועים רבים. בשנים האחרונות, בעזרת משרד החקלאות, החטיבה להתיישבות, התנועה הקיבוצית יחד עם מ.א אזורית אשכול הקיבוץ מתחזק וקולט משפחות רבות אל חיקו. הקיבוץ מוגדר כיישוב מעורב. לאחרונה נוצר קשר עם הקיבוץ הדתי, שפעלו להקים גרעין של משפחות בכרם שלום. 

שר החקלאות ופיתוח הכפר ח"כ אורי אריאל: "נמשיך לפעול, למען חיזוק יישובים ולעודד התיישבות. קיבוץ כרם שלום מהווה את החלוציות של 2018. יישוב ישראל שקול לכל המצוות. אני מוקיר את השותפים ואת תושבי הקיבוץ על עשיית חלוצית ועל חיזוק הקיבוץ.  התרגשתי לתת תרומה ספר תורה שהיה שייך לקהילת אמי בפולין בזמן בשואה".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "ברכתי לחברי הועד הממונה בראשות אודי אורנשטיין, הנושאים במלאכת הצמחת וחיזוק כרם שלום. חברי הקיבוץ ותושביו - הפסיקו להתעסק במבדיל התעסקו במחבר. האתגר העומד בפניכם הוא שיהיה מניין בכל יום שישי ושבת החל ממחר".

גאל גרינוולד, ראש החטיבה להתיישבות: "אירוע כל כך מרגש בו קיבוץ של השומר הצעיר מקבל החלטה להתחדש ולהתרחב, מגיעות משפחות חדשות דתיות ושאינן דתיות, ויחד הופכים ליישוב רב גווני ומיוחד. החטיבה להתיישבות משקיעה ומפתחת את עוטף עזה בכלל ואת כרם שלום בפרט, מתוך תחושה אמיתית של תקווה והבנה כי המשך ההיאחזות בחבל ארץ יפהפה זה תוך שילוב כוחות משותפים יביא להמשך פיתוח וצמיחה".

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: "לא צריך להיות דתי שומר מצוות כדי להתרגש עד כלות בטקס הכנסת ספר תורה. אני מודה לשר אורי אריאל שתרם ספר תורה היסטורי ויקר ערך סנטימנטלי לקיבוץ כרם שלום ומסייע לחיזוק ההתיישבות באזורנו בעת הזו. ולרב שלמה רענן שתרם את מבנה בית הכנסת. קיבוץ כרם שלום מתחדד, מחדש את פניו והופך לקיבוץ מעורב של חילוניים ודתיים החיים יחד במרקם חיים משותף במשולש הגבולות. זוהי הציונות של 2018".

הוספת תגובה חדשה