דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סקר מיוחד - ממלאי התפקידים בקיבוצים: יש לעסוק בזהות והחזון הקיבוצי

97% מהמשתתפים בסקר כי על הקיבוץ להשקיע ולפתח עסקים משותפים. 72%  ענו כי על פעילי האגף לייצג את הקיבוצים מול מוסדות המדינה
כנס הנהגות

לקראת בניית תכנית העבודה לשנת 2018, הפיץ מטה התנועה סקר בין משתתפי כנס ההנהגות, בו נתבקשו המשתתפים להתייחס לציפיותיהם מפעילות אגפי התנועה.

הסקר נערך על-ידי מערכת ה"סכהקול" שפותחה על ידי "איניגו תוכנה-בית תוכנה קיבוצי" (עין השופט)  - ומותאמת לצרכי המגזר הקיבוצי.

המערכת מאפשרת המרת הליך ההצבעה הידני בקיבוץ, לתהליך ממוחשב הניתן לביצוע עם וועדות קלפי ועל גבי רשת האינטרנט (לבחירת הקיבוץ). המערכת עובדת בהצלחה בעשרות קיבוצים, ופועלת גם בביצוע בחירות בקנה מידה לאומי רחב – פריימריז מפלגת העבודה, בחירות סניפי מרצ, סלקום, בזק בינלאומי, פרטנר, הסתדרות האקדמאים בישראל ועוד ועוד.

כמעט מאה אחוז ממלאי התפקידים בקיבוצים גורסים שיש לעסוק ב"שאלת הזהות והחזון הקיבוצי". 75% ממלאי התפקידים מבקשים כי התנועה הקיבוצית תסייע בהנעת התהליך בקיבוצם, וכן בסיוע במתן כלים לתהליך זה.

בשאלה על תפקיד אגף החינוך בה התבקשו ממלאי התפקידים לענות במה אגף החינוך בתנועה צריך לעסוק, ענו 72% כי על פעילי האגף לייצג את הקיבוצים מול מוסדות המדינה ובמקביל, יצירת מסלולי התפתחות לבוגרי החינוך הקיבוצי לעשייה ומעורבות בחברה הישראלית. 57% מהעונים על הסקר ביקשו כי התנועה תקבע "תו תקן" חינוכי שיאזן בין הדרישות הרגולטוריות (של המדינה), צרכי החינוך והיכולות הכלכליות (של ההורים והקיבוץ).

מחלקת הגן הקיבוצי בתנועה תשיק ביום ראשון הקרוב "תו תקן", כזה בדיוק למערכות הגיל הרך בקיבוצים. בשאלה נוספת בסקר ענו כ- 60% ממלאי התפקידים כי יש להקים מחדש את וועדות הצעירים בקיבוצים, זאת לשם פיתוח וקידום המנהיגות הצעירה בקיבוץ.

לעניין פיתוח העסקים בקיבוץ, ענו 97% מהמשתתפים בסקר כי על הקיבוץ להשקיע ולפתח עסקים משותפים! כאשר 50.6% ממלאי התפקידים אף ענו כי "על הקיבוץ להשקיע במגוון עסקים כולל השקעות במינון מסוים גם בטכנולוגיות גבוהות". 46.9% ענו כי "על הקיבוץ לשמר ולפתח מגוון עסקים (מעבר לפעילות חקלאית ופאסיבית ופעילות קיימת) כל עוד הוא שומר על פרופיל סיכון נמוך לקהילה".

שאלה נוספת התייחסה להשתתפות ממלאי התפקידים המרכזיים בקיבוצים במועצת התנועה, כאשר יותר מ- 50% ענו כי יש לבחון שימוש באמצעים טכנולוגיים לשיתוף ציבור על מנת לחסוך זמן נסיעה ולאפשר השתתפות ממלאי התפקידים העסוקים בדיונים.

תשובות משתתפי הסקר יילקחו בחשבון בהגדרת יעדי התנועה לשנת העבודה הקרובה, אשר יוצגו במועצת התנועה שתוקדש להצגה ואישור תכניות העבודה לשנת 2018.

הוספת תגובה חדשה