דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

צעד קטן לקיבוץ. צעד גדול לקיבוציות

 בכנס ההנהגות הושק הפורום למעורבות חברתית של הקיבוצים. בואו לקחת חלק בשילוב כוחות קיבוצי לעשייה בחברה הישראלית 
מעורבות בחברה הישראלית - מתאים לכל קיבוץ
מעורבות בחברה הישראלית - מתאים לכל קיבוץ

 

 

מעל במת כנס ההנהגות שהתקיים בשבוע שעבר הושק פורום הקיבוצים למעורבות חברתית שמטרתו לרכז משאבים כספיים ואנושיים לקידום פרויקטים חברתיים בחברה הישראלית.

דניאלה לבנסארט (כרמים) ומנהלת הקהילה בנתיב הל"ה, המשמשת כנציגת ציבור במזכירות התנועה ומרכזת הפורום: "מדובר ביוזמה חדשה שצומחת מלמטה, מהקיבוצים. שיתוף פעולה שנועד לאחד כוחות, ולייצר השפעה מצרפית. מדובר בפורום של קיבוצים שחוברים יחד, ומאגמים משאבים – כסף והון אנושי – שמטרתו לקדם מעורבות קיבוצים בסוגיות בוערות בחברה הישראלית, ברוח חזון התנועה". 

לבנסארט מציינת כי הפורום עורר התעניינות רבה בקרב ממלאי התפקידים המעוניינים להביא את קיומו בפני הנהלות הקיבוץ, על מנת לאשר את הצטרפותם לפני סיום הכנת תקציב 2018.  

אבישי בן-אהרן, רכז הגשמה ומעורבות בחברה בתנועה: "הקיבוצים עושים הרבה, גם כקיבוץ, וגם החברים עצמם שפעילים ומתנדבים בצורה מאד מרשימה ומבורכת, אבל לצערנו היא מפוזרת. הפורום הזה קם מפני שכדי לייצר שינוי, כדי שההשפעה שלנו תהיה מורגשת, אנחנו חייבים לשלב כוחות ולעבוד יחד. למעשה מדובר בקרן משותפת של הקיבוצים, שתבחר איזה מטרות לקדם". 

לבנסארט ובן-אהרן מסבירים: "מנגנון ההצטרפות פשוט מאד, במכוון, כל מה שקיבוץ צריך כדי להצטרף: כמובן לקבל על כך החלטה במוסדות הרשמיים, לבחור נציג לפורום, להקצות 10,000 ש"ח מתקציב 2018 שיועברו לפעילות הפורום.

דניאלה לבנסארט - מרכזת הפורום

לבנסארט - מרכזת הפורום

כלל חשוב – כל הכסף הולך לפעילות החברתית ולא להוצאות ניהול או הוצאות אחרות. בכנס ההנהגות הורגשה באוויר אוירה של התחדשות והתעוררות. אגף צעירים ומעורבות עשה את העבודה, והביא אנשים צעירים שמובילים את הקיבוצים שלהם, ומיזמים מדהימים, ומשפיעים כל אחד בתחומו. ניכר שבעלי התפקידים בקיבוצים עומדים מאחורי חזון התנועה, ורוצים לקחת חלק פעיל במשימות הבוערות בחברה הישראלית כיום. אנחנו שמחים שהפורום החדש מהווה הזדמנות למנף את הרוח הזאת, ולפעול יחד".  

אסיפה ראשונה של קיבוצי הפורום צפויה בחודש ינואר 2018. 

חשוב לציין - נציגי הקיבוצים הפורום יבחרו באיזה מטרות לתמוך. לא פחות מההשקעה הכספית ,חשובה ההשקעה האנושית: אגף צעירים ומעורבות ירתמו את המערכים שלהם, קיבוצניקים עם החברה יובילו ניתוב של מתנדבים, ונציגי הקיבוצים ירתמו בקיבוצם תנועות נוער, מכינות, החינוך החברתי ומתנדבים. כל קיבוץ לפי אופיו ורצונו. 

הפורום קם בשיתוף פעולה הדוק עם התנועה, עם אסיף איזק ואבישי בן אהרון. גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה דוחף ומקדם את הפורום מראשיתו, ורואה בו חשיבות גדולה.   

לבנסארט מציינת: "מהפניות הרבות שקיבלנו, אנחנו רואים שהפורום מתאים גם לקיבוצים שכבר עושים רבות בתחום החברתי, ואומרים לנו ששמחים על ההזמנה לעבוד יחד, וגם לקיבוצים שעוד לא פועלים, ומשקפים לנו שזו דרך טובה בשבילם להתחיל, ולחבר את הקיבוץ שלהם לעשיה. הפורום מתאים גם לקיבוצים שיש להם שפע אמצעים, וגם כאלה שפחות. קולו של כל נציג שווה. ומשקל ההון האנושי שיושקע, חשוב עוד יותר מאשר תקצוב הפעילות. אנחנו מצפים לפתוח את הפעילות עם מספר רב של קיבוצים, וקוראים לקיבוצים להצטרף אלינו, ולפעול יחד לשינוי בחברה שלנו ברוח חזון התנועה, כפי שהתנועה הקיבוצית עשתה מאז היווסדה. 

לפרטים נוספים אפשר לפנות לדניאלה - daniella.lebensart@gmail.com

054-4215067

 

הוספת תגובה חדשה