דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קמפיין התנועה הקיבוצית: "השדות נשרפים ושרי הממשלה לא עושים דבר"

לאור התמשכות טרור העפיפונים ושריפות שדות החיטה בעוטף עזה וחוסר המענה המוחלט של הממשלה, יוצאת היום התנועה הקיבוצית בקמפיין רשת תחת הסיסמה: די עם הדיבורים! תעצרו עכשיו את טרור העפיפונים!
השר צחי הנגבי די לטרור העפיפונים

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "שרי ממשלת ישראל וראש הממשלה נתניהו רק מדברים בזמן ששדות העוטף עולים באש והחקלאים והתושבים חסרי אונים. 
שרי ושרות הממשלה, חברי הקבינט, מקשקשים את עצמם לדעת מבוקר עד לילה באמצעי התקשורת אבל לא עושים דבר. חלקם אף הגדילו ואמרו כי "אינם מתרגשים מכך". 
אנחנו ממליצים לכל שרי הממשלה להגיע לעוטף עזה ולפגוש את התושבים שנאבקים באש יום-יום בכוחות עצמם יחד עם כוחות הכיבוי. רק ככה הם יבינו את עצמת הטרור הזה ולכל הפחות, ידברו פחות. 
מדינת ישראל הריבונית, החזקה לא יכולה להמשיך ולהכנע לטרור הזה ולא יכולה להמשיך ולהפקיר את תושבי עוטף עזה לגורלם. במקום שחקלאי העוטף יקצרו בימים אלו ברינה, הם מכבים את השריפות המכלות את עמל כפיהם ואת נוף בתיהם בדמעה ובכאב גדול בשעה שממשלת ישראל לא עושה דבר חוץ מלדבר. עד שממשלת ישראל תתעורר לא יישאר שדה אחד בעוטף".

בקמפיין הרשת מעלים בדף הפייסבוק של התנועה מידי יום תמונה של שר אחר בצירוף ציטוט שלו על כיצד יש לשמור על בטחון ישראל, ומתחתיו סיסמת הקמפיין – די עם הדיבורים! תעצרו עכשיו את טרור העפיפונים!

בפוסט בו פנו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכתב בין היתר: "רה"מ בנימין נתניהו - בשעה שנאמת היום בירושלים, הדרום שוב בער. בשעה שדיברת ב"פורום הגלובלי למאבק בטרור" על איום הרחפנים אותו הגדרת כ"סיוט אמיתי" וטענת כי "אין יום, לא שעה, רגע או דקה, שהדמוקרטיה הישראלית לא שמה את הביטחון במקום הראשון", אזרחים ישראלים הופקרו לחסדי מחבלי העפיפונים.  עם כזו השקעה בביטחון, איך ייתכן שגם היום, כמו בכל יום כמעט בשבועות האחרונים, הגיעו חקלאי הקיבוצים והמושבים בעוטף עזה לשדותיהם ומצאו אותם בוערים בלהבות ענק לאחר שעוד עפיפון תבערה נחת עליהם?

כשהכל בוער, כשהשדות נשרפים והממשלה שלך לא עושה דבר כדי לעצור את הטירוף, מה עוזרות לחקלאים ולתושבי העוטף הצהרות לוחמניות והבטחות ריקות? אלו ששנים סופגים רקטות ועתה גם פרנסתם הפכה להפקר?
במקום למצוא פתרון אמיתי ולשים קץ לטרור העפיפונים, אתה וחברי הקבינט הבטחוני רק מדברים ומדברים באולפני הטלוויזיה".

בפוסט בו פנו לשר הבטחון, אביגדור ליברמן, נכתב בין היתר: "בפעם האחרונה שבדקנו, אתה אחראי גם על הביטחון של תושבי עוטף עזה. אז איפה אתה כשחברי הקיבוצים והמושבים בעוטף מתמודדים לבד עם עפיפון אחר עפיפון, שריפה אחר שריפה, יום אחר יום של נזקים עצומים לחקלאות, לנופים ולביטחון האישי שלהם? מספיק עם הדיבורים!"

בפוסט שנכתב לשרת התרבות, מירי רגב, נכתב גם כן: "השרה מירי רגב - כמי שמציגה עצמה כלוחמת למען תושבי הפריפריה, איך את יכולה לשבת באפס מעשה כשאנשי עוטף עזה קמים בוקר בוקר לשדות חרוכים ממתקפות עפיפוני ובלוני התבערה? כשרה בממשלת ישראל, התפקיד שלך הוא לבצע - לא להתראיין לכל כלי תקשורת, לנפנף באיומים ולדרוש ממישהו אחר לקחת אחריות. תושבי עוטף עזה לא מסתפקים יותר במילים, חריפות ככל שיהיו. הגיע הזמן למעשים – עזבי את אולפני הטלוויזיה ועשי מה שנדרש כדי לעצור את טרור העפיפונים!"גם השר צחי הנגבי שהפליא באמירה הקשה לפיה "הוא איננו מתרגש מטרור העפיפונים" קיבל פוסט משלו בו נכתב: "השר צחי הנגבי, אתה עדיין לא מתרגש מטרור העפיפונים?! במהלך השבת התמודדו צוותי הכיבוי וכוחות הביטחון בחבל אשכול עם לא פחות מ-16 שריפות שהוצתו על ידי עפיפונים ובלוני תבערה שנשלחו מרצועת עזה, כולל לראשונה בלון ממולכד. מתי תתחיל להתרגש אדוני השר?"

תגובות

איפה הקול השפוי
ליטו
התנועה צריכה לקרוא לממשלת ישראל לפעול למען הרגיעה, לסייע ולהקל על מצוקת הפלסטינים בעזה, לחתור להידברות עם החמאס. התנועה צריכה לבטא את הקול השפוי. מה יעשה ליברמן כדי לחסל את האפיפונים? נכנס שוב בעזה, נמשיך לכלוא כ-2 מ' אנשים בעזה?
התנועה לא צריכה להיגרר אחר הקיצוניים. אני מבין את מצוקת הקיבוצים צמודי גדר, אך יש מספיק דברים שצהל מנסה כדי לסיים את הסבב הזה.
אני חבר קיבוץ מניר יצחק-עוטף עזה-סמוך גדר. הבית שלי נמצא כ-3 ק"מ מהגדר וב-4/7/14 נפל קסאם 8 מטרים מפתח ביתי. אני מעל 45 שנה בניר יצחק.
תושבי עזה הם היחידים שיכולים לשנות שום גורם חוץ
קוקו
כל כסף שיכנס ילך לטרור. אם הם בחרו חמאס שימרדו.
פתרון להצתות סמויות צמודות גדר
אורן בלאו
יש לי רעיון טכנולוגי למערכת אוטונומית לניתור מוקדם של הצתות סמויות ומתן מענה ראשוני עד לניטרולן
אני קורא למערכת "כיפת ענן" :)
מרכיביה כוללים ד"זלט (דאון זעיר ללא טייס) תצפית תרמי לזיהוי הצתות, כוורת שיגור מט"מים (מטפים מוטסים) ומנחת ייעודי ליד המשגר לחזרת המטפים למילוי ושימוש חוזר.

ד"זלט מפטרל באופן שוטף ומתצפת עם חיישנים תרמים לזיהוי מוקדם של הצתות סמויות.

ברגע שזוהתה שריפה כוורת המט"מים משגרת אותם בכינון ישיר להגעה מהירה מעל מקור השריפהת לאחר השיגור נפתחים כנפונים על גבי המט"מים.

המט"מ משחרר את חומרי דיכוי הבערה.

המט"מ חוזר למנחת ייעודי ליד המשגר למילוי ושימוש חוזר.

יצרתי איור המראה את השלבים השונים אבל אין פה מקום לצרף קובץ
לא נורמלי
נדב
מה נסגר איש יקר. למה במדינה שלךאתה צריך להתגונןצבצורה פתאטית מול המון נבער שמבצע נגדך טרור????
רק התנתקות נוספת
ישראלי
חייבים לצאת מעזה ומייד באופן חד צדדי. שלום עכשיו וזהו.
למי באמת לפנות ומה באמת הבעיה
דורי
ראיתי שמישהו כתב למעלה שיש לפתור את מצוקת העזתים. הבעיה היא שמצוקת העזתים היא שאנו חיים, שיש לנו אדמה ושדות, ואנו בני חורין. הבעיה שלהם אינה כלכלית, הם קיבלו כסף מכל העולם יותר מאירופה ההרוסה אחרי מלחמת העולם השנייה. אבל כל הכסף הזה מושקע בשנאה ובטרור: מנהרות התקפיות, טילים לטווחים שונים, חינוך החל מגיל אפס לשנאה ולרצח יהודים, ברוח הקוראן. שימו לב שהצעדות שלהם לגדר, היו מוגדרות במטרה לשיבה. שיבה לאן? ליפו, רמלה, עכו, חיפה, ... הם לא מחפשים דו קיום של כבוד הדדי ושלום ושגשוג. מספיק לחיות בהכחשה. מספיק לפנטז שזה רק הקיצוניים, והשאר נתונים למרותם ובלתי מעורבים. מה רציתם? שיגידו לכם באמת מה הם חושבים? את זה הם אומרים בקלפי, ואחר כך מעמידים פני תם.
ואצלנו? אצלנו יש את הבגצ (ושמעתי כבר מכנים אותו בוגדצ) ששם מכשול ופוסל אמצעי תגובה שעלולים לפגוע בחפים מפשע. אלו קושרים את ידיו של צהל ושל הממשלה.
ואתם, בני הקיבוצים בעוטף עזה, בבחירות הבאות אם תצביעו שוב לשמאל, זה שלוחץ לקיים נסיגות תמורת חתיכת נייר מפוקפקת, אתם שתמכתם בכל לב ואף שמחתם לאיד המתנחלים בגוש קטיף, אלו שהיו שכפצכם מפני האוייב הערבי, אתם צריכים להודות בגלוי בטעות המרה, לקרוא בכל פה בפרהסיה לא לבצע שגיאות נוספות כגון אלה, ולהקים את היישובים מחדש. אגב, זו תהיה הענישה האולטימטיבית לעזתים שמנסים אותנו ובודקים עד איפה אפשר להציק לנו בלי שנשנה את הקונספט מן הקצה. אגב, גם אני לקח לי זמן להתפכח מחלומות תהליך השלום. אצלי כמה אוטובוסים שהתפוצצו בקרבת מקום במרכז הארץ, עשו את עבודת ההתפכחות. אבל טוב מאוחר מלעולם לא. הוריי היו אנשי העבודה ובוני הארץ, ועם זאת אימי נהגה לומר: אוייב שלא ניתן לו למות, לא ייתן לנו לחיות. צריך רק להכיר בכך שמדובר באוייב אכול שנאה ממארת וחשוכת מרפא. כסף לא יפתור את הבעיה, רק יעמיק אותה. תודה למי שקרא עד כאן.
תגובה
גיא
כולכם קשקשנים.שמחתם על העקירה מגוש קטיף ומחאתם כפיים ולא ממש חשבתם על רגשותיהם של העקורים והיום ברור שאם היו שם לא היה טרור עפיפונים.אבל אין לבכות על חלב שנשפך ואחרי העפיפון השני היו צריכים להודיע לחמאס שעל כל עפיפון שמצית שריפה פצצת תבערה תנחת רנדומלית בעזה ותשרוף שם ותוך מקסימום יומיים העסק היה נרגע.לא לירות באנשים למרות שמי שמעיף חומר דליק דינו מוות ללא קשר לגילו.לא לשכוח מי עומד מולנו-אנשים שמשתוללים כשמגלים מולם חולשה אבל נרגעים מהר מאוד כשמקבלים נבוט בראש.

הוספת תגובה חדשה