דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ראשי המועצות בעוטף מסכמים את ימי הלחימה

לוגו תנועה

אופיר ליבשטיין ראש המועצה האזורית שער הנגב: 

"אחרי יומיים של מלחמה, התבשרנו כי פנינו להפסקת אש שמותירה את תושבי עוטף עזה בשגרת החירום שאנחנו מכירים מהשנתיים האחרונות. בעוד שההישג הצבאי הוא אדיר, ההישג המדיני לוקה בחסר, בלשון המעטה. לא הושגה הכרעה, לא הושגה הסדרה וארגוני הטרור ברצועה לא קיפלו את משגרי הטילים או את אוהלי יום השישי לאורך הגדר. יתרה, הסיסמה המוכרת חזרה- "שקט יענה בשקט" רק שלא מדובר על שקט אצלנו בעוטף. 

אנחנו בשער הנגב עסוקים הבוקר בשיקום החוסן האישי והקהילתי. ישנם תושבים הסובלים ממצבים נפשיים מורכבים, חרדות ופחדים עקב המצב הביטחוני. 12 הסבבים האחרונים השאירו את חותמם והם גובים מחיר רגשי קשה מהתושבים, מהמבוגרים ובייחוד מהילדים הצעירים שמפגינים סימפטומים ברורים של פוסט טראומה כבר מגיל שנתיים.

איחוי שבר עמוק שכזה מצריך עבודה אינטנסיבית. תוכניות, טיפולים פרטניים, סדנאות וגיוס כוח אדם, אלו רק חלק מהמשימות שלנו לתקופה הקרובה. אני מצפה שכבר בשבוע הקרוב נקבל עדכון ממשרדי הממשלה שהם שמים את רשויות עוטף עזה בראש סדרי העדיפויות, על כל המשתמע מכך.

אני מודה לחיילי ומפקדי צה"ל שעשו לילות כימים כדי להגן עלינו. הקשר ושותפות הגורל שלנו עם כוחות הצבא בגזרה היא מרכיב משמעותי בחוסן של תושבי שער הנגב. תודה גם לעובדי ומתנדבי המועצה והישובים. המקצועיות והמסירות של צוותי החירום בישובים ובמועצה, מאפשרות לנו להתנהל באחריות בחירום ובשגרת החירום של השנתיים האחרונות בכלל.

אני פונה אליכם תושבי שער הנגב היקרים. במשך שלושה ימים ראיתי אתכם מתמודדים בצורה מעוררת הישתאות עם הקושי והבלבול. אני גאה בכם על ימים לא פשוטים של התמודדות. על שהפגנתם חוסן ושמרתם על הקהילות שלכם, מהבית ומרחוק. לא נרפה ידינו. נמשיך לבנות ולהבנות".

הוספת תגובה חדשה