דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שגרה מתוחה בעוטף עזה: "דאגו להפחיד אותנו - אבל צה"ל ערוך ואנחנו לצערנו רגילים"

מחאת הצמיגים בגבול עזה

מזה שבועיים שתושבי היישובים הסמוכים לגדר דרוכים מעט מהרגיל בשל המחאות וההפגנות הנערכות ממש מטרים ספורים מגדרות הקיבוצים השונים. התושבים, המורגלים באורח חיים של שקט מתוח, מבקשים לשמור על שגרה, סומכים על צה"ל וערוכים כתמיד במידה והמצב יחמיר. 
את סוף השבוע שעבר שעמד בסימן "מחאת הצמיגים" מסכמים תושבי האזור דווקא בשקט יחסי ומודים כי אפילו החשש העיקרי מזיהום אוויר כבד לא פגע כמעט בקיבוצים וביישובים הסמוכים כל כך לגבול.

טורניר הכדורגל משער הנגב
טורניר הכדורגל בשער הנגב. צילום: גלי אילון 

אורית בראון, רכזת האזור מטעם התנועה הקיבוצית וחברת קיבוץ כפר עזה מסכמת את "חוויותיה מהחזית" ביום שישי:
"כבר שבוע שני שאנו דרוכים לקראת יום השישי שבו שכנינו ממערב מאיימים ב"צעדת השיבה". זה שבוע שני, אבל בעצם שבועות אלה מתווספים למאות שבועות בשנים האחרונות בהם אנו יושבים דרוכים, חלקנו בחשש גדול, אבל רובנו חיים בביטחון שהשקט, בניגוד לתרחישים, אורב מעבר לפינה. פעם קיווינו והאמנו שהשלום נמצא שם מעבר לפינה, אבל היום אנו מסתפקים בשקט...
כמו בשבוע שעבר, גם היום חששנו לגרוע מכל. כך הכינו אותנו בחדשות. עשן הצמיגים החל להיתמר השמיימה בשעות הצהריים ומדהים שלמרות מרחק של כ2 קילומטר בלבד, דבר לא הגיע אלינו. שוב חזרה אצלי הרגשת הדואליות - גאווה בצה"ל מצד אחד, מהולה ברחמים כנים על השכנים מהצד השני".

כשיישובי העוטף מדברים על שמירה על השגרה הם מתכוונים כמובן לסוף שבוע מלא מטיילים באזורם ולכך שהמתיחות הגדולה ביותר הורגשה בין הקיבוצים לקראת משחק הפתיחה בין הפועל "שום" דורות להפועל ברור חיל בטורניר הכדורגל המסורתי במועצה האזורית שער הנגב. 

הוספת תגובה חדשה