דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שוב פשיעה חקלאית. שוב החקלאים בחזית

עשרות טונות של תוצרת חקלאית נגנבו ביום שבת באין מפריע מחקלאי מושב שקף הצמוד לקן התפר.
פשיעה חקלאית במושב שקף
פשיעה חקלאית במושב שקף

עשרות טונות של תוצרת חקלאית נגנבו ביום שבת באין מפריע מחקלאי מושב שקף הצמוד לקן התפר. הגנבים כולם תושבי השטחים חצו את גדר ההפרדה דרך תעלות הניקוז, נכנסו לשטח ישראל וקטפו מחקלאי המושב יותר משלושים טונות של עגבניות וענבים ותוך כדי גם פגעו בציוד חקלאי בשווי רב.

בין העצורים 40 קטינים ו-27 בגירים, מרביתם תושבי הכפר בית עווא שעל פי החשד התכוונו למכור את התוצרת החקלאית הגנובה בשוק שבכפרם. הקטינים הושבו לכפר ושוחררו במקום ואילו העצורים הבגירים הועברו לחקירה. החשודים קטפו את הענבים והעגבניות והובילו אותם בדליים ובארגזים אל כמה כלי רכב שהמתינו מעבר לגדר הביטחון. ארבעה כלי רכב ששימשו את החשודים הוחרמו.

אחד התושבים במושב שקף סיפר למתן צורי באתר  ynet  : "הם חדרו דרך מעברי מים בגובה של מטר וחצי, פשוט נכנסו לחממות ולכרמים וממש עשו לעצמם שוק. בנוסף הם השחיתו את החממות. הם ניצלו את העובדה שמדובר ביום שבת ואין פה עובדים. הם הגיעו מהכפר הסמוך ולאחר שלקחו את הסחורה פתחו שוק בכניסה לכפר ומכרו לתושבים. הצבא הוזעק למקום ונעצרו אנשים. אחד מהם נתפס עם 12 אלף שקלים במזומן, כנראה לאחר שמכר את הפירות והירקות". התושב הוסיף: "לצערי, מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה כמעט מדי יום. אנחנו מתמודדים עם זה כל הזמן אבל אין באמת אכיפה. למרות החומה שנבנתה, למרות אמצעי הביטחון ולמרות נוכחות הצבא - הגניבות לא פוסקות".

 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הגיב לגניבה האדירה במושב שקף ואמר: "האירוע הזה מוכיח, שוב, כי הפושעים לא מתרגשים מגורמי האכיפה של מדינת ישראל. ומצדם הם "צודקים" – ממשלת ישראל איבדה את הריבונות על השטחים החקלאיים ומאפשרת להתנהג בשטחי החקלאות ובחקלאים "כאיש הישר בעיניו יעשה". במקום לעסוק בחוקים שלעולם לא יבשילו, ראוי שהשר לבטחון פנים בממשלתו של בנימין נתניהו, גלעד ארדן, יגיש עם פתיחת כנס החורף של הכנס הצעת חוק ממשלתית להחמרת האכיפה והענישה, חקיקה אשר תבהיר לעבריינים כמו גם לגורמי האכיפה כי ממשלת ישראל לא משלימה עם המצב המערב הפרוע שיש בשטחי החקלאות בישראל".

הוספת תגובה חדשה