דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שר האוצר במפגש עם ראשי התנועות המיישבות וראשי מועצות אזוריות

כחלון: "אני יודע לעבוד מול נציגות מקצועית ורצינית שמאגדת את כולם. תנצלו נכון את הנציגות המצוינת שיש לכם ונמשיך לעבוד מולם להצלחת החקלאות הישראלית". מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "השר גילה בקיאות ונכונות לקדם מהלכים פורצי דרך שיביאו לידי ביטוי את העקרון שטובתו של המרחב הכפרי היא טובת המדינה".
תמונה באדיבות בנוביץ׳ תקשורת
תמונה באדיבות בנוביץ׳ תקשורת

בשבוע שעבר קיים שר האוצר משה כחלון מפגש עם למעלה מ-20 ראשי רשויות אזוריות מרחבי הארץ בנושא ההתיישבות הכפרית, חקלאות, קרקעות וסוגיות נוספות על סדר היום. המפגש התקיים בבית תנועת המושבים ביוזמה משותפת של מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, עמיר ריטוב.

לפגישה הגיעו ראשי המועצות האזוריות רמת נגב, עמק יזרעאל, חבל אילות, לב השרון, דרום השרון, שער הנגב, אשכול, מטה אשר, עמק הירדן, עמק המעיינות, חוף הכרמל, מגילות ים המלח, גזר, גלבוע, מרום גליל, גליל תחתון, מטה יהודה, מגילות, מנשה, חוף הכרמל, באר טוביה, ערבה תיכונה ועוד.

במהלך הפגישה שארכה כשעתיים ניתנה הזדמנות לכל אחד מן המשתתפים לשטוח את הבעיות המעיקות על הרשות בראשה הוא עומד. עלו נושאים רבים, שונים ומגוונים. שר האוצר גילה בקיאות רבה והכיר חלק מן הבעיות שהוצגו לעומקן ממש, אך מחוסר זמן ועקב מספר המשתתפים הרב, לא ניתן היה לפתח דיון מעמיק. הדברים נכתבו, ותשובות תימסרנה בהקדם.

חלק משמעותי מן הפגישה הוקדש לאתגרים החמורים הניצבים בפני המגזר החקלאי, בדגש על ענפי בעלי החיים, רפת החלב הממתינה להסדרה רגולטורית מעודכנת, וענף הפטם המשווע לארגון מחדש, בכדי למנוע את קריסתו. היה עיסוק נרחב גם בסוגיית המים לחקלאות, זמינותם, מחירם ודרך ההתנהלות כאשר משק המים הלאומי מצוי במשבר קשה. המשתתפים ציינו לשבח את התנהלות השר והמשרד בסוגיית לולי ההטלה בגליל וביקשו יחס דומה גם לענפים אחרים המתקשים להתאזן במשטר הקיים.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, התרכז בדבריו בארבעה נושאים עיקריים:

1.    עובדת היותה של החקלאות העברית – נכס אסטרטגי למדינת ישראל, לצד היותה פעילות כלכלית.

2.    הצורך הקריטי בקיום ערוץ הידברות ישיר למניעת פגיעות בלתי מידתיות בענפי חקלאות, כתוצאה ממדיניות משרד האוצר.

3.     שאלת הבניה בקיבוצים המתעכבת שלא לצורך עקב גישה עוינת ולא עניינית אצל חלק ממקבלי ההחלטות ברמ"י, בסוגיה זאת הביע מאיר את ביטחונו כי המהלכים עליהם סוכם עם שר האוצר בדיונים שקיים עם התנועה הקיבוצית, יצאו אל הפועל ויקלו על המצוקה.

4.    הצורך האקוטי לקיים הידברות מוקדמת, ככל הניתן, עם ראשי המועצות בעת הכנת תכניות במסגרת הותמ"ל.

בישיבה הועלו רעיונות שונים לקידום הטיפול בנושאים העקרוניים שעלו בה. נראה כי בימים הקרובים ילבשו חלק מן ההבטחות צורה של צעדים מעשיים.

בדבריו לסיכום המפגש אמר שר האוצר משה כחלון: "שם המשחק לעבודה משותפת נכונה בין הממשלה לביניכם - נציגות. אני לא יכול לדבר עם כל ראשי האיגודים, הענפים, המגדלים והיישובים. אני יודע לעבוד מול נציגות מקצועית ורצינית שמאגדת את כולם. תנצלו נכון את הנציגות המצוינת שיש לכם ונמשיך לעבוד מולם להצלחת החקלאות הישראלית".

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אמר: "מדובר במפגש משמעותי אליו הגיעו למעלה מ-20 ראשי מועצות. אני שמח ששר האוצר רואה את חשיבות החקלאות עין בעין איתנו ראשי התנועות וראשי המועצות האזוריות ובכוונתו לחזק לשמור את החקלאות והמרחב הכפרי כולו".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "אני מברך את שר האוצר ואת ראשי המועצות שהגיעו ביום הגשת הרשימות לבחירות למפגש משמעותי זה. המפגש היה מעמיק ופורה, הועלו נקודות משמעותיות והשר גילה בקיאות ונכונות לקדם מהלכים פורצי דרך שיביאו לידי ביטוי את העיקרון שטובתו של המרחב הכפרי היא טובת המדינה. לא צריכה להיות שאלה של נציגות, התאחדות חקלאי ישראל ומרכז המועצות האזוריות הם הכתובת להידברות מאורגנת מול המגזר החקלאי – התיישבותי".

הוספת תגובה חדשה