דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שר החקלאות מאיים לקצץ 45 מיליון ליטר במכסות החלב

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "הניסון של שר החקלאות אורי אריאל לברוא את עולם מכסות החלב מחדש הוא מלא "כוונת טובות" אבל לחלוטין לא בר ביצוע. המחוקק קבע כיצד מחלקים מכסות על-מנת לשמור על צדק לכולם"

שר החקלאות מאיים לקצץ 45 מיליון ליטר במכסות החלב

שר החקלאות, אורי אריאל, החליט בפעם הראשונה בכעשור לקצץ באופן משמעותי במכסות החלב מהרפתות בישראל, כך מפרסם הבוקר הכתב אריאל ויטמן בעיתון ישראל היום.

על פי ויטמן, במכתב שכתב השר לגורמי המקצוע במשרדו ואשר הגיע לידי ישראל היום, הוא כותב כי "לאור שקלול כל המידע, החלטתי לקצץ 45 מיליון ליטר ב-2019 מהיצרנים".

על-פי הידיעה, השר כותב במכתבו כי "מניסיון העבר - המלצת מועצת החלב למכסה שנתית לשנת 2018 התבררה לאחר מעשה כשגויה ואין זו הטלת אשמה, אלא זו טבעה של תחזית שאינה ודאית".

ב"ישראל היום" מצוין כי השר מורה למועצת החלב, בבואה לתכנן את הקיצוצים לשנה הבאה, לא לקצץ מחקלאים מתחילים, לא לקצץ מרפתות בינוניות שמנסות להתייעל ולגדול כדי להיות רווחיים, ולא לגעת ברפתות ביישובי עוטף עזה או באזורי עדיפות לאומית.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל תקף את הפרסום בחריפות ואמר: "הניסיון של שר החקלאות אורי אריאל לברוא את עולם מכסות החלב מחדש הוא מלא "כוונת טובות" אבל לחלוטין לא בר ביצוע. הוא מנסה לקחת מהרפתות הגדולות, כלומר הקיבוצים, מכסות חלב ולחלקן לרפתות קטנות, בינוניות חדשות וכו. צריך להבין כי המחוקק קבע איך מחלקים תוספת מכסות ואיך מורידים מכסות והוא שומר על צדק לכולם. מי שנכוונה ברותחין צריך להזהר בצוננין - סמכות קביעת המכסות נמצאת בידי ועדת המכסות ומועצת המנהלים של מועצת החלב, ותפקיד השר הוא לאשר או לא. בשלוש השנים שהוא נמצא בתפקידו הוא ניסה יותר מפעם אחת לא לאשר, לא לחתום ולהציע רעיונות שלא ברי ביצוע. דברים כגון אלו יש לעשות בהסכמה בהתאם לחוק ולכללים ומבלי לפגוע במגדלים. במצב שבו נשארים ברמה הקיימת ולא מגדילים את המכסות, אין טעם להקים רפתות חדשות".

וילן מוסיף: "זו הצעה הזיה, היא מריחה ניסיון לעזור ל"מקורבים" שאינני יודע מי הם. כשהולכים להסכם של 9 שנים הכולל צמצום בכמויות החלב שבו יפגעו רפתות קטנות וגדולות, לא באים עם הצעה שהמשמעות שלה היא שהר גורם לבוקה ומבולקה בכל מהערכת, למלחמות חסרות טעם בין מגדלים וסופה ידוע - היא לא יכולה לעבור והיא פותח ריב ומדון בין מגדלים. מהלך תקין הוא לקיים שיח עם התאחדות מגדלים והתאחדות חקלאי ישראל. חבל שהשר בחר בדרך זו, אני מקווה שהוא יתקן זאת עד סוף הקדנציה שלו". 

הוספת תגובה חדשה