דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תכנית המנהיגות "אפיקים לשירות הציבורי", להכנה למגזר משרתי הציבור ולתוכניות הצוערים יצאה לדרך!

במפגש חגיגי נפתחה "אפיקים לשירות הציבורי" - תכנית מנהיגות להכנה למגזר משרתי הציבור ולתוכניות הצוערים, ביוזמת אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה. 23 צעירים וצעירות התקבלו לתכנית לאחר מיון וראיון. התכנית כוללת עשרה מפגשים וסמינר בן יומיים.
גיל לין משוחח עם משתתפי התכנית
גיל לין משוחח עם משתתפי התכנית

מדובר באחת מתכניות המנהיגות של רשת הצעירים. מטרת התוכנית היא לחשוף את הצעירים והצעירות לשירות הציבורי ולמגזר משרתי הציבור, ולהגביר את המוטיבציה להשתלב בעשייה הציבורית. במהלך התכנית המשתתפים יפגשו עם ארגונים ומשרתי ציבור פורצי דרך במגוון זירות עשייה (ממשלה, שלטון מקומי, מגזר שלישי ועוד). בין הנושאים השונים שיילמדו בתכנית: סוגיות ליבה בחברה הישראלית, יסודות המנהל הציבורי, ממלכתיות ושירות המדינה, סמינר פוליטיקה ומדיניות ציבורית, כלכלת ישראל, הפרטה וההקשר הקיבוצי ומפגש חשיפה לתוכניות הצוערים השונות. בסיום התכנית, המשתתפים ייצאו עם סל כלים שיאפשר להם לבחור האם ברצונם להצטרף למגזר משרתי הציבור בכלל ולהגיש מועמדות לתוכניות הצוערים בפרט, שם יוכלו להשתלב ולהתפתח בעמדות השפעה והובלה בשירות הציבורי.

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית פתחה ואמרה כי אנו נרגשים לפתוח את תכנית אפיקים לשירות הציבורי בשיתוף אגף עתודות לישראל במשרד ראש הממשלה. "שיתוף הפעולה שהחל בשנה שעברה רקם עור וגידים לתוכנית מנהיגות ייחודית לשירות הציבורי. מטרה מרכזית שהצבנו במסגרת הקמת האגף, היא השתלבות של צעירות וצעירי התנועה במגזר משרתי הציבור, מתוך ראייה שהמגזר מאפשר השתלבות בעמדות מפתח להובלה והשפעה על החברה הישראלית. תודה לעתודות על האמון, השותפות והיציאה לדרך משותפת. כולי תקווה שהתכנית תפתח צוהר לצעירות והצעירים, משתתפי התכנית, להשתלב בשירות הציבורי מתוך תפיסת אחריות ומנהיגות כלפי מדינה."

 לאחר מכן שוחחה עם החניכים עו"ד תמר פלד-אמיר, מנהלת אגף בכיר 'עתודות לישראל'  במשרד ראש הממשלה,  שאמרה להם שגם אצלם מתרגשים לפתוח את התכנית. "עתודות לישראל היא תכנית לאומית המבקשת להשקיע בהון האנושי של מגזר משרתי הציבור, על מנת שיהיו מקצועייםמגוונים וממלכתיים ויסתכלו על כלל החברה הישראלית וייצגו אותה. הגעתי לתפקיד מהמגזר השלישי ולפני זה הפרטי. להגיע לפה ולפתוח את התכנית הזו זה סימון מאוד חשוב עבורנו של לפתוח את התכנית למגזר חדש. אני מקווה שתקבלו בתכנית גם את הידע וגם המוטיבציה והרצון לשרת במגזר הציבורי. מאחלת למשתתפים הצלחה, הנאה ולימוד פורה."

איציק דבש משוחח עם המשתתפים
איציק דבש משוחח עם המשתתפים

גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה אמר למשתתפים כי "לאחר שנים רבות שבה התנועה הקיבוצית התכנסה פנימה והתעסקה בעיקר בבעיות פנימיות, יש שינוי בשנים האחרונות. כשהגעתי לתפקידי כמשנה למזכ"ל זיהיתי שאין בתנועה מספיק תשומת לב ודגש על הצעירים בקיבוצים . את הקיבוצים הקימו בשביל משימות לאומיות והקמת בית יהודי בארץ ישראל. גם כיום אין שינוי בכך, וברור לנו שאם רוצים להשקיע ולהשפיע על החברה הישראלית, עלינו לשתף פעולה עם גורמים אחרים לטובת פרויקטים משותפים. המסלול שבו אתם מתעניינים הוא החשוב ביותר על מנת להשפיע. השותפות עם עתודות לישראל היא אחת המרגשות שבנינו. חשוב להכניס למגזר משרתי הציבור אנשים טובים עם רצון לשנות, והרבה פעמים אנחנו נתקלים בבעיות של חוסר יכולת או נגישות לממלאי התפקידים במשרדי הממשלה. לכן, התכנית הזו חשובה לנו ואנחנו מעודדים כמה שיותר צעירים מהקיבוצים להיכנס לשירות הציבורי. אם אנחנו רוצים להיות גורם חשוב ומשפיע בחברה הישראלית אנחנו זקוקים לכך שכמה שיותר מכם יכנסו לשם."

החניכים שוחחו בפתיחה עם איציק דבש, יזם עתודות לישראל, שסיפר להם על קורות חייו והסיבות שהובילו אותו ליזום את עתודות לישראל ושיפור המגזר הציבורי, ומדוע הוא סבור שיש לכך חשיבות רבה. איציק הוא איש מרשים מאוד עם סיפור חיים מעניין ומגוון שעסק לאחר לימודיו כבנקאי השקעות בארצות הברית. לאחר מכן ערכו המשתתפים היכרות אחד עם השני ושמעו על מה צפוי להם בתכנית. 

'עתודות לישראל' היא תכנית אסטרטגית לאומית, השואפת לתרום לשגשוג מדינת ישראל על ידי שיפור מגזר משרתי הציבור בישראל, המונה יותר ממיליון עובדות ועובדים, באמצעות משרתי ציבור המייצגים את שונות ומגוון האוכלוסיות בישראל ופועלים יחדיו במקצועיות, בערכיות, בממלכתיות, במוכוונות לאזרח, לטובת הכלל ובתכנון ארוך טווח. עתודות לישראל מפעילה תכניות עידוד מצוינות, תכניות צוערים המיועדות לצעירות וצעירים המעוניינים להשתלב בשירות הציבורי במשרות התחלתיות, תכניות עתודה לדרג ביניים ובכיר המיועדות בעיקר למנהלות ומנהלים אשר עובדים בשירות הציבורי ומעוניינים לרכוש כלים, ידע ורשת מקצועית ולהתקדם למשרות בכירות, וכלה בתכניות לבכירים.

לתוכניות נוספות של רשת הצעירים

https://www.facebook.com/groups/hareshet/

https://hareshet-tkz.co.il/

הוספת תגובה חדשה