דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תנועות ההתיישבות הגישו עתירה נגד הוותמ"ל

"עו"ד מיכי דרורי, מנהל המחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית: "העיסוק במאבק בוותמ"ל הוא משותף להרבה גורמים. הנזק שהוותמ"ל גורם הוא רחב וחמור, לא רק לישובים שלנו ולשטחים החקלאיים, אלא גם לערים עצמן ולאותם אזרחים שיאלצו לגור במתחמים הבעייתיים שיוצר הותמ"ל"
הפגנה נגד הותמ"ל, ארכיון. צילום: מגמה ירוקה

תנועת ההתיישבות יוצאות כנגד הותמ״ל. התנועה הקיבוצית, תנועת המושבים, תנועת הקיבוץ הדתי ו"אדמתי" הגישו השבוע עתירה כנגד הארכת חוק הותמ״ל וזאת כתוצאה מהחלטת ועדת הפנים להאריך את הוראת השעה ולהמשיך להשתמש בכלי הוותמ״ל לצורך פתרון מצוקת הדיור.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "הותמ"ל הוא חוק אלים ולא ראוי ומהווה כלי דורסני אשר פוגע בשטחים החקלאיים ובשטחים הפתוחים המהווים ריאה ירוקה. אנו נאבקים על הזכות שלנו להגן על השטחים החקלאיים - אבל לא רק. אנחנו נלחמים גם עבור שמירת הצביון של מדינת ישראל. הצענו למדינה לא פעם ולא פעמיים פתרונות ריאליים למצוקת הדיור גם תוך כדי היעזרות בשטחים שלנו. נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו עד שנעצור את ההליך הלא ראוי הזה".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "במירוץ המבוהל להישגים פוליטיים לכאורה, מחריבים את כל תכנון המדינה לטווח הארוך. המהלך הזה חייב להיעצר. אני מקווה שבג"צ יעצור את ההתנהלות הלא רציונליות הזו".

עו"ד עמית יפרח, היועמ"ש ויו"ר אגף קרקעות בתנועת המושבים: "כעת לאחר מיצוי כל ההליכים המינהליים שביצענו הן מול המשנה ליועמ״ש והן בוועדת הפנים ולאור אישור הארכת הצו על ידי הכנסת, מבחינתנו בשלה העת לעתור לבג"צ ואנו עושים זאת בלב כבד, אנו לא נגד בניה ולא נגד תכנון דירות שיקלו על מצוקת הדיור אך לאור המלאי שכבר קיים והצהרות האוצר על ירידת מחירים ראוי כי בתחנה זו המדינה תחזור לתכנון שפוי ובמוסדות התכנון הרגילים, מבחינתנו ראוי לתת הגנה מוגברת לקרקע החקלאית ולשטחים הפתוחים בכל הליך תכנוני חיוני ככל שיהיה ועל כך אנו נאבק".
 
עו"ד מיכי דרורי מנהל המחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית: "העיסוק במאבק בוותמ"ל הוא משותף להרבה גורמים. הנזק שהוותמ"ל גורם הוא רחב וחמור, לא רק לישובים שלנו ולשטחים החקלאיים, אלא גם לערים עצמן ולאותם אזרחים שיאלצו לגור במתחמים הבעייתיים שיוצר הותמ"ל. עד כה השקענו מאמץ רב ביצירת קואליציות ופעילות משותפת עם גורמי תכנון, סביבה, מועצות אזוריות והערים עצמן. כמו כן, עשינו מאמצים רבים לסייע לישובים שלנו ולמועצות האזורית בכל מקום בו הונפה חרב הותמ"ל. בשלב זה אנו רוצים לשים על השולחן גם את התופעה של הפגיעה הרוחבית בישובים שלנו ובחבריהם, בזכויותיהם ארוכות השנים ובקניין שלהם. במסגרת זו מוגשת העתירה. אנו מרגישים שאנחנו חייבים להשמיע את קולנו ואנו מצטרפים ומעודדים את המאבק של הישובים והחברים בשטח כי ההליכים המשפטיים לבדם אין בהם די".

הוספת תגובה חדשה