דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אחרי 40 שנה - נפתח גן ילדים בקיבוץ פלך

ביומו האחרון של החופש הגדול הסתיימה בניית גן הילדים הראשון בקיבוץ הקבוצות הגלילי, שילדיו התחנכו עד היום בקיבוץ תובל הסמוך. מזכירת הקיבוץ: "לפני ארבע שנים חנכנו את בית הקבע הראשון שנבנה בקיבוץ, בנייה של גן ילדים היא עוד סמל עבורנו למעבר מ"היאחזות לקיבוץ".
אחרי 40 שנה - נפתח גן ילדים בקיבוץ פלך

היסטוריה בקיבוץ פלך - לראשונה מאז הקמתו, הגיעו ביום ראשון האחרון גליל, איתמר, זוהר, אליה, לוטם וחבריהם לגן הילדים ברגל או רכובים על אופנוע צעצוע. מאז הקמת הקיבוץ, בראשית שנות השמונים, התחנכו ילדיו הספורים בקיבוץ תובל הסמוך, אך לאור הגידול המהיר של הקיבוץ בשנים האחרונות, הגיע מספר הילדים בקיבוץ ל-75 וחברי הקיבוץ החליטו שהבשילה השעה להקים בקיבוץ גן ילדים.

גן חרוב, על שם העץ הותיק שעומד לצידו, נבנה בשנה האחרונה במימון משותף של הקיבוץ והמועצה האזורית "משגב" ובנייתו הסתיימה ממש ביום האחרון של החופש הגדול. הגן יהיה חלק ממערכת החינוך המשותפת של פלך ותובל. "אמנם אני מתגוררת בתובל, אבל אני מלווה את ההתפתחות היפה שעוברת על פלך בעשור האחרון ואני מתרגשת מאוד לפתוח את גן חרוב בפלך. מערכת החינוך שלנו רואה חשיבות גדולה לקשר בין הגנים לקהילה ולכן ההקמה של גן גם בפלך חשובה לנו הן ברמה הארגונית והן ברמה החינוכית." סיפרה קיצ'י יוגב, מנהלת מערכת החינוך בקיבוץ הגלילי. 

"לפני ארבע שנים חנכנו את בית הקבע הראשון שנבנה בקיבוץ, בנייה של גן ילדים היא עוד סמל עבורנו למעבר מ"היאחזות לקיבוץ". חשוב לי להודות לאגף ההנדסה, לאגף החינוך ולקב"ט המועצה האזורית משגב, שליוו אותנו בתהליך שסייעו רבות בהשלמה המוצלחת של הבנייה."  הוסיפה דפנה שני-אופק, מזכירת הקיבוץ.

קיבוץ פלך הוקם לראשונה בראשית שנות ה-80, אך גרעינים באו והלכו וכמו קיבוצים צעירים רבים, הקיבוץ לא הצליח לעמוד על רגליו. לפני קצת יותר מעשור היו בקיבוץ 10 חברים בלבד ולא היה בו אף בית קבע. לאחר תהליך משותף עם ועד מלווה, תנועת השומר הצעיר וחברי הקיבוץ הותיקים, נפתחה הדרך לקליטה של חברים חדשים במודל של קיבוץ קבוצות.

בקיבוץ הקבוצות כל חבר שייך גם לקבוצה – מעגל שותפות קטן יותר שמהווה בסיס לחיי השיתוף ולדמוקרטיה הקיבוצית. כיום בפלך מעל 70 חברים ומועמדים ב-6 קבוצות ומספר דומה של ילדים בגילאי 0-14.

אך בבניית הגן לא תם פיתוח הקיבוץ, כל מי שנכנס לקיבוץ בימים אלה יכול לזהות את התנופה בכל פינה. בנוסף להשלמת הבנייה של גן חרוב מתבצעת בנייה של 14 יחידות דיור לשכונת קליטה, מועדון חברים ו-8 בתי קבע. בקיץ האחרון קלט הקיבוץ 4 משפחות חדשות והצפי לקיץ הבא הוא של המשך הקליטה והצמיחה.

הוספת תגובה חדשה