דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בדיקת מערכת ניוזלטר

זוהי בדיקת מערכת
לוגו תנועה
Image removed.  

ננעל כנס ההנהגות החמישי של קיבוצי התנועה הקיבוצית - עוף החול מתנער! מזכ"ל התנועה סיכם את השנה החולפת והציב את המטרות לשנה הבאה

מנכ"ל משקי הקיבוצים, אבשלום הרן: "המצפן שלנו הוא ערך מוסף לחברים של הקואופרטיב שלנו – לשם כל הפעולות שלנו מכוונות" Image removed. צילום: דנה בר-און

כנס ההנהגות החמישי שהתקיים השבוע במלון יערים בקיבוץ מעלה-החמישה ננעל בדברים של מזכ"ל התנועה ניר מאיר שהחל את דבריו בדברי הספד לאריה בודנהיימר (בודה) – איש חינוך וספר, מקים בינ"ה, מקיבוץ צרעה שנפטר השבוע והזכיר לבאים כי השבוע לפני 80  שנים נרצחו ב"הר הרוח" הסמוך, חמישה חברים גרעין מ"גורדוניה". על שמם הוקם חצי שנה לאחר מכן, במסגרת "חומה ומגדל" קיבוץ מעלה החמישה. 

לאחר מכן עבר מזכ"ל התנועה לסכם את מה שהתרחש בזירה הקיבוצית מאז כנס ההנהגות הקודם ובתוך כך - חוק המיסוי החדש. מאיר חזר ואמר לממלאי התפקידים הבכירים בקיבוצים: " יש שתי אופציות – מיסוי קולקטיב או מיסוי יחיד וכל קיבוץ צריך לבחור כיצד להתנהל ולעשות זאת בלי חוכמות ובלי משחקים. במשרד האוצר אמרו לנו בצורה ברורה שהם יעקבו אחרי הקיבוצים וכיצד הם מיישמים את החוק.  לא מספיק להצהיר שאתם קיבוץ, צריך להתנהל כמו קיבוץ - חייבים לבטא תרומה של היחיד לקולקטיב". 

קיראו עוד...

יעלון: "התנועה הקיבוצית מסמלת את כמה מהדברים הנכונים והחיוביים שאני רוצה לראות בישראל כחברת מופת"

שר הביטחון לשעבר, רא"ל (מיל.) משה (בוגי) יעלון דיבר הבוקר בכנס הנהגות הקיבוצים של התנועה הקיבוצית בו משתתפים מאות ממלאי תפקידים בכירים מכל הקיבוצים בארץ. Image removed. קיראו עוד...
 

"לספר את הסיפור הקיבוצי על תרומתנו לכלל החברה"

"צריך להיות מוכנים למלחמות ביחד! בואו ותהיו חלק!" המשנה למזכ"ל התנועה וראש אגף הצעירים סכמו את כנס ההנהגות Image removed. צילום: דנה בר-און

 

חתם את הכנס, המשנה למזכ"ל התנועה, גיל לין, אשר פרש את משנת התנועה בנאום שנשא את הכותרת – "הקיבוץ מחפש משמעות".

"המשמעות היא ההשפעה שלנו על המציאות, והיא גם זו שקובעת כיצד אנחנו נתפסים בעיני עצמנו ובעיני הציבור הישראלי".

לין סקר את התפתחות "הסיפור" של התנועה הקיבוצית, מימי המאבק על הקמת המדינה ופיתוחה, ואמר שאז היה ברור לכל, כי הקיבוצים והתנועה הקיבוצית מהווים גורם מרכזי במאבק המעשי להגשמת הציונות ומכאן גם ברור תפקידנו בחברה הישראלית.

"אבל מאז החברה והמשק הישראלי השתנו, אנחנו נתפסים בחברה הישראלית איפשהו בין "גונבי קרקעות" ל"לא רלוונטיים", ולכן אנחנו חייבים להגדיר לעצמנו ולא פחות חשוב מכך גם ללמוד לספר לחברה הישראלית, סיפור ציבורי חדש ומעודכן".

לין הדגיש: "כולנו כאן יודעים ומכירים מה אנחנו עושים למען החברה הישראלית וזה לא מעט. אבל אחת הבעיות היא שמרוב עצים לא רואים את היער. אנחנו לא ממוקדים ופעמים רבות גם לא פועלים ביחד, להשגת השפעה מצרפית שתהיה משמעותית לשינוי חברה הישראלית. לכן יש להתמקד במספר תחומים משמעותיים שעונים על האתגרים של ימינו ומהווים סיפור ציבורי גדול ורחב. הסיפור הציבורי שלנו חייב לענות על השאלות הבאות:

  1. מה הערך המוסף שאנחנו מציעים?
  2. מה הייחודיות שלנו אל מול פתרונות אחרים?
  3. כיצד זה עונה על צרכים ואינטרסיים לאומיים?"

המשנה למזכ"ל המשיך והציג גם את התשובות לשאלות אלו וציין כי אותו סיפור ציבורי הוא המשך ישיר של החלטות ועידת התנועה שהגדירה מהם התחומים בהם הקיבוצים רוצים להשפיע על החברה הישראלית.

"הקיבוצים הם שותפויות קהילתיות משימתיות בעיר ובכפר – הפועלות להגשמת הציונות ויצירת חברה ישראלית טובה יותר ולצמצום הפערים החברתיים והכלכליים"

התחומים העיקריים בהם תתמקד התנועה הקיבוצית, הם:

  • הגדרת הכלכלה השיתופית כדרך לשיפור איכות החיים, וקידומה באמצעות הקמת חממה לכלכלה שיתופית ופיתוח פתרונות לדיור קואופרטיבי.
  • תוכניות לצמצום פערים בחברה הישראלית תוך דגש על הרחבת התוכניות שהתנועה והקיבוצים מפעילים מזה שנים – חיילים בודדים, תל"מ ובית ראשון במולדת.
  • פיתוח אחד המותגים הכי חזקים היום – החינוך הקיבוצי אל תוך המרחב הלא קיבוצי.

"בנוסף לאלה נמשיך ונחזק את הקיבוצים הקיימים, נפתח את הקהילות בערים ונקים קיבוצים עירוניים, אשר ירחיבו את מעגלי ההשפעה, ונפתח שותפויות עם גורמים רבים נוספים המעוניינים בשיתוף פעולה עם התנועה הקיבוצית במאבק על דמותה של החברה הישראלית".

לין סיים ואמר לנוכחים ולנוכחות – "אין לנו במה להתבייש – להפך! יש לנו הרבה מה להציע, ואנחנו גם עושים המון, הגיע הזמן להפסיק להתגונן ולצאת להתקפה!"

 

לפני דיבר ראש אגף הצעירים בתנועה שסקר את פועלו של האגף שקם בשנה האחרונה. איזק דיבר על הצורך בפוקוס על עשייה ציבורית של הקיבוצים והתנועה ובנוסף על השתלבות של קיבוצניקים בעשייה הציבורית גם ללא קשר ישיר לתנועה: " אני שואל את עצמי – אנחנו נפגשים בכל שנה – מה התכלית ?! מה המטרה?!

צריך לחזור ביחד לעשות מעורבות חברתית ולא כל קיבוץ לבד. במקביל חייבים לקדם ולעודד מנהיגות צעירה בקיבוצים ומחוץ לקיבוצים. מדברים על חלופות הבניה , אבל מתי זה נפתר ברבע שעה או בכמה ימים? אהוד ברק פתר את בעיית הבניה בפחות משבוע כשהיה בממשלה. אנחנו צריכים להיות שם! אנחנו צריכים לטפח אנשים שישתלבו במערכת הציבורית בכל הרמות! צריך לשם כך משאבים כספיים של ליווי אנשים כאלה וצריך לאגם את כל העשייה למען האינטרסים האלו - לא הגיוני שתנועה כל כך גדולה לא מנתבת את כל הארגונים למימוש האינטרסים. לא יכול להיות שכל ארגון וכל קיבוץ יקדם דברים לבד ויעשה את המלחמות לבד. צריך להיות מוכנים למלחמות ביחד! בואו ותהיו חלק!

קיראו עוד...
 

מדברים מהשטח בכנס ההנהגות

Image removed.קיראו עוד...
 

נפרדים בהוקרת תודה ממנכ"לית התנועה מיכל וינברג שמסיימת את תפקידה

Image removed.קיראו עוד...
 

פורצי דרך חברתיים-עסקיים? גם לנו יש!

ביום השני של כנס הנהגות הקיבוצים התארח פאנל מיוחד של שלושה חברי וחברות קיבוצים שהקימו פרויקטים יוצאי דופן, מעוררי השראה וכל אחד מהם משפיע בדרכו שלו על מעגלים רבים אחרים בתנועה פנימה ולחברה הישראלית והעולמית בכלל.
את הפאנל הנחתה רוני גלעד (עין שמר) והשתתפו בו ברוריה סלע (מעברות), ד"ר שושן הרן (בארי) ואדם זיו (סאסא). כל אחד מהחברים סיפר על פועלו, על המיוחד בו, על האתגרים, ההצלחות והתקוות גם לשנים הבאות הלאה. Image removed. מימין לשמאל: רוני גלעד (עין שמר), אדם זיו (סאסא), ברוריה סלע (מעברות), ד"ר שושן הרן (בארי) קיראו עוד...
  Image removed. Image removed.     מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו 
  יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
  Image removed. Image removed. Image removed.   Copyright © 2017 התנועה הקיבוצית, כל הזכויות שמורות     

הוספת תגובה חדשה