דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בית לחיים בקיבוץ

בעקבות כנס בית לחיים בקהילה שהתקיים בקבוצת יבנה והציג את הפרויקט המקסים של בתים לחיים לבעלי צרכים מיוחדים בקיבוצי הקבה"ד, יזמה שירה בז-ארז ממשמר העמק את הרעיון לייצר כנס דומה בצפון. להפקת הכנס הצטרפו התנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי ושותפים נוספים.
הכנס יתקיים ביום ג', 10.9.19, בחדר האוכל בקיבוץ מגידו
כנס שילוב בקהילה משמעות חדשה

הכנס יעסוק ברעיון "הבתים לחיים" - בתים לאנשים עם צרכים מיוחדים בקיבוצים, הייחודיות היא השילוביות עם הקהילה. המודלים השונים מאפשרים הכרות, שיתוף פעולה ושילוב במודלים משתנים בין הבתים, הדיירים והקהילה הקיבוצית. בכנס ישתתפו ויציגו נציגי משרד הרווחה ועמותות שונות העוסקות בנושא.

שירה בז-ארז, חברת צוות מעורבות חברתית במשמר העמק, מספרת: "דרוש כפר שלם כדי לגדל ילד אחד, וכשהילד הזה ממשיך להיות כילד גם בבגרותו, צריך את הכפר גם עבור האדם הבוגר. אין לי ילדים עם צרכים מיוחדים, ועדיין, כאמא, אני יכולה להזדהות עם הדאגה הכי עמוקה של הורה ששואל מה יקרה עם ילדי אחרי מותי, ועוד יותר מה יקרה עם ילדי בעל הצרכים המיוחדים כאשר לא אוכל לטפל בו יותר? מי יהווה את הכפר עבורו?
כאשר ישבתי לפני כמעט שנה בכנס בקבוצת יבנה, כנס שהציג את הפרויקט המקסים של בתים לחיים בקיבוצים הדתיים, היה לי ברור לגמרי שכזה אני רוצה גם אצלנו בצפון, ואת הרעיון הזה צריך להפיץ לכל קיבוץ וקיבוץ. הדברים שנאמרו שם הרגישו כל כך נכונים, כל כך פשוטים, כל כך קיבוץ".

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה של  התנועה הקיבוצית: "מדובר ביוזמה נפלאה של המעורבות החברתית של משמר העמק, אנו מזמינים קיבוצים נוספים לפנות אלינו בנושאי מעורבות חברתית. הרעיון של הכנסת "בתים לחיים" לקיבוצים הוא win-win  לכולם. אנו מתכוונים להמשיך וללוות את הקיבוצים והקהילות שיבחרו בעקבות הכנס לבחון הכנסת בית לחיים לקיבוצים."

"הקמת בית לחיים בקיבוץ מבטאת את תפיסת הקהילה הקיבוצית במיטבה", מוסיפה ד"ר אילת גלס, ראשת אגף חברה וקהילה בתנועה (שגם תנחה את הכנס), "זו ערבות הדדית הלכה למעשה, ובו זמנית מיזם מסוג מחזק את לכידות  הקהילה ונותן משמעות"

חלק מהנושאים בהם יעסקו בכנס: שילוב בישראל - מהכלה להכללה, מגמות בעולם ובארץ בתחום הדיור לאנשים עם צרכים מיוחדים, יתרונות השילוב בקהילה ותמונת מצב בקיבוצים. כמו כן יוצגו מודלים שונים לדיור בקהילה-סיפורי הצלחה.

להרשמה לכנס וצפייה בסדר היום המלא: לחצו כאן

 

הוספת תגובה חדשה