דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בלון נפץ התפוצץ בקיבוץ במועצה אזורית אשכול. "אנחנו מצפים מממשלת ישראל לעשות סוף לתופעה הזאת ולמצוא פתרון"

בלון נפץ ששוגר מרצועת עזה התפוצץ ליד בית בקיבוץ במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים באירוע, אך נגרם נזק לחלונות. ראש המועצה גדי ירקוני:״בלוני הנפץ והתבערה הם טרור לכל דבר, והפעם אנו מתמודדים עם עליית מדרגה של טרור זה".
הבית שניזוק במועצה אזורית אשכול, צילום: רננה יעקב
הבית שניזוק במועצה אזורית אשכול, צילום: רננה יעקב

בלון נפץ ששוגר מרצועת עזה התפוצץ אמש (רביעי) סמוך לבית בקיבוץ במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים בגוף, אך נזק נגרם לחלונות הבית. מייד לאחר האירוע הגיעו כוחות הביטחון לקיבוץ. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה זר בלונים שנשא עצם חם מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. עוד נמסר כי העצם ככל הנראה התפוצץ באוויר. 
לפי דיווח בחדשות "כאן" ב', גם בשבוע שעבר התפוצץ בלון נפץ מעל אותו קיבוץ. בשבועות האחרונים חלה הסלמה נוספת בדרום, אשר כוללת הפגנות אלימות על הגדר ובלוני נפץ ותבערה.

שושי, חברת הקיבוץ שביתה ניזוק מהפיצוץ: "היה מאוד לא נעים הפיצוץ, אבל התעשתתי מכיוון שאני חיה פה כבר 50 שנה ואני רגילה לכל האירועים שקורים פה. לא התפניתי לא במלחמות ולא במצבי החירום, כך שאני כבר רגילה."

רננה יעקב, חברת הקיבוץ ומנהלת האגף האסטרטגי במועצה האזורית אשכול סיפרה: "מעבר לעובדה שנגרם נזק לבית, נגרם גם נזק נפשי. בכל פעם שיש אירוע כזה, למרות שזה נשמע נעים, 'בלונים', זה מסוכן וקטלני, וזה גורם לנזק נפשי. זו לא הפעם הראשונה. ביום שישי האחרון נפל אצלנו עוד בלון ובנס לא היו נפגעים. אבל הנפש נפגעת שוב ושוב. אנחנו מצפים מממשלת ישראל לעשות סוף לתופעה הזאת ולמצוא פתרון".

גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית אשכול: ״בלוני הנפץ והתבערה הם טרור לכל דבר והפעם אנו מתמודדים עם עליית מדרגה של טרור זה. תושבי אשכול גילו אורך רוח מופתי ואפשרנו לקובעי המדיניות ולצבא למצות דרכי טיפול במיגור הטרור על ישובינו . לא נשלים עם המציאות הזאת ואנו מצפים לפתרון מיידי שיבטיח שקט ארוך טווח.״

הוספת תגובה חדשה