דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בעקבות ההסלמה בדרום - מוקד החירום של התנועה הקיבוצית והמרחב הכפרי פעל לאורך כל הימים

מאז שלישי בבוקר פעל מוקד החירום של התנועה הקיבוצית פועל מוקד החירום של התנועה הקיבוצית בשיתוף מרכז המועצות האזוריות, תנועת המושבים והקיבוץ הדתי מנת לסייע לקיבוצים ולתושבי היישובים באזור
הנהלת התנועה הקיבוצית במוקד החירום שהתכנס במועצה האזורית מנשה
הנהלת התנועה הקיבוצית במוקד החירום שהתכנס במועצה האזורית מנשה

אל חדר המצב זרמו עדכונים מגורמי הממשלה והצבא על הנעשה בשטח, מחד, ומהקיבוצים בעוטף. בנוסף מרוכזות בו הצעות מקיבוצים וישובים רבים לאירוח ופעילות הפגה . גם בבוקר חמישי, ועל אף הדיווחים על הפסקת אש, פעל חדר המצב וממלאי התפקידים המשיכו במיפוי של מספר המפונים והצרכים בכל קיבוץ ויישוב, במטרה לסייע במתן פתרונות של הפגה קהילתית למשפחות שיצאו מאזור הדרום.

עבודת חדר המצב התנקזה לכמה תחומים:

חינוך - נעשתה לכל הקיבוצים והמועצות, לטובת בירור הצרכים של כל מערכת. ברוב הקיבוצים מערכות החינוך היו סגורות, אולם יש קיבוצים שבחרו כן לפתוח את המערכות, והיו בקשות להפגה בקיבוצים ומחוצה להם. המיפוי נעשה באמצעות מדריכות הגן הקיבוצי, היועצים והיועצות וצוות 'שבילים' (החינוך החברתי). צוות שנת השירות ניהל קשר רציף עם מלווי קומונות שנת השירות. התקיים קשר רציף גם עם המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך, לטובת מענה בכפרי הנוער, וקידום שת"פ עם מינהל חברה ונוער לטובת פעילויות הפגה או יציאה להפגה.

בנוסף, אגף החינוך נמצא בקשר עם כל מתנדבי ומתנדבות שנת השירות של התנועה הקיבוצית בעוטף. 

רווחה , גיל שלישי , בריאות וצרכים מיוחדים - מתן מענה למשפחות עם צרכים מיוחדים, סיוע לתפקוד המרפאות בהתאם להנחיות קופ"ח והאגף לשעת חירום, סיוע למציאת מקומות לפינוי חברים סיעודיים.

כללי – חדר המצב העניק סיוע לקיבוצים, לחברים ולקבוצות בפינוי וקליטה, עזר בארגון פעילויות הפגה קהילתיות ונותן מענה לכל צורך שעולה. המיקוד הוא ביצירת מענה קהילתי לחיזוק החוסן. כמו כן, נבדק גם נושא הסיוע בחקלאות.

במקביל, וידאו שהקיבוצים "הקולטים" את קיבוצי הדרום ערוכים לקליטה מיטבית. מקווים לסיום מהיר של הסבב וחזרה מהירה לשגרה שקטה ובטוחה. אנחנו כאן כל עוד המצב יימשך ויהיה צורך בסיוע ליישובי הדרום ומי שנמצא תחת איום הרקטות.

הוספת תגובה חדשה