דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בעקבות הסופה בעמק הירדן: בית העלמין כנרת סגור לביקורים עד להודעה חדשה

הסופה הקשה בעמק הירדן גרמה גם לנזקים לקבריהם של מספר חללי צה"ל בדגניה א', אנשי משרד הביטחון והמועצה הדתית של עמק הירדן כבר החלו לאמוד את הנזקים ולשקם את הקברים.
ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום: "כאן טמונים ראשי הציונות, הוגיה ומנהיגיה, אשר פעלו בעמק הירדן במשך שנים רבות והפכו את חלום המדינה הציונית למציאות. אין דבר שהוא ישראלי יותר מאשר מורשתם והגותם של האנשים הללו"
נזקים כבדים בבית הקברות כנרת
נזקים כבדים בבית הקברות כנרת. צילום: דוברות מוא"ז עמק הירדן

נזקים קשים ביותר למספר רב של קברים בבית העלמין של כנרת ולקבריהם של חללי צה"ל בבית העלמין בדגניה א'. 
בית העלמין בכנרת, אשר נחשב למוקד עלייה לרגל של מטיילים מכל הארץ – יהיה סגור במהלך השבועות הקרובים. עץ ענק אשר נפל במרכזו של בית העלמין בכנרת גרן נזקים למספר קברים וכיסה בשברי ענפים את קברו של הסופר אהרן מגד; הגישה אל קברה של המשוררת רחל ולקבריהם של כצנלסון, סירקין, בורוכוב, הס ומספר קברים נוספים – בלתי אפשרית עד שתושלם מלאכת הטיפול והשיקום.
אנשי המועצה הדתית במועצה האזורית עמק הירדן, בראשות הרב שלמה דידי ויו"ר המועצה הדתית ניסים אלקובי, החלו לבחון ביום שישי את היקף הנזקים, אשר נגרמו לקבריהם של חללי צה"ל בבית העלמין בדגניה א' ובהם קברו של הטייס ערן כהן ז"ל, אשר היה בבחינת נעדר במשך 21 שנים, עד אשר הובא לקבר ישראל.
במהלך הסופה הקשה, שהיכתה ביום חמישי אחר הצהריים בעמק הירדן, ניזוקו קשות בית העלמין של כנרת ומספר קברים בחלקה הצבאית בדגניה א'.
אנשי המועצה הדתית החלו בשעת בוקר מוקדמת בבחינת הנזקים ובטיפול זהיר וקפדני בקבר ובסביבתו. צוות של משרד הביטחון, שהחל לעבוד כבר ביום שישי, ימשיך לשתף השבוע פעולה עם אנשי המועצה הדתית של עמק הירדן.
ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום סייר ביום שישי בבתי העלמין והתרשם מן הנזקים הקשים לקברי חללי צה"ל ולקבריהם של כמה מגדולי האומה בבית העלמין כנרת. גרינבאום הבהיר, כי המועצה תירתם להחזרה מהירה של בתי העלמין לקדמותם. "אנחנו מקווים מאד שממשלת ישראל תתגייס מתוך הכרה בחשיבותם של הסמלים הלאומיים שניזוקו בעמק. כאן טמונים ראשי הציונות, הוגיה ומנהיגיה, אשר פעלו בעמק הירדן במשך שנים רבות והפכו את חלום המדינה הציונית למציאות. אין דבר שהוא ישראלי יותר מאשר מורשתם והגותם של האנשים הללו ואין לי ספק שהמדינה תהיה שותפה שלנו בהתגייסות למבצע ההכרחי הזה".

לאור הנזקים החמורים שנגרמו למספר גדול של קברים בבית העלמין כנרת – נסגר בית העלמין לביקורי קהל עד להודעה חדשה.
 

הוספת תגובה חדשה