דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בעקבות פניית מזכ"ל התנועה הקיבוצית לשר האוצר – ניתן אישור להביא קראווילות לקיבוץ הראל במקום הבתים שנשרפו

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "הערבות ההדדית בין חברי הקיבוצים, בין הקיבוצים לבין עצמם, ובין התנועה הקיבוצית והקיבוצים לבין החברה הישראלית כולה, לא רק שלא נעלמת, אלא מתעצמת מידי יום"
בעקבות פניית מזכ"ל התנועה הקיבוצית לשר האוצר – ניתן אישור להביא קראווילות לקיבוץ הראל במקום הבתים שנשרפו

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה ביום שלישי, 23.7,  לקיבוץ הראל להציב קראווילות במקום הבתים שנשרפו בקיבוץ לפני יותר מחודש. האישור החריג הגיע בעקבות פניית מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, לשר האוצר, משה כחלון, ולאנשיו לקדם הקמת קראווילות למשפחות שביתן נשרף. (לקריאת מסמך ההחלטה - לחצו כאן)

האישור המיוחד נדרש כיוון שלקיבוץ הראל אין תב"ע בתוקף המאפשרת הרחבת שטח המגורים, לאזור שבו יוצבו הקראווילות. ראש מטה הדיור זאב ביילסקי התגייס מייד למשימה ופעל מול גורמי התכנון הבכירים ליישום הבקשה, אשר כאמור אושרה הבוקר.

כחלון

התנועה בהובלתו של רכז האזור, יענקל'ה שרצ'נסקי, ליוותה את הקיבוץ, חבריו ותושביו החל מהרגע הראשון. לצד שרצ'נסקי פעלו ראשי אגפי התנועה, כל אחת ואחד על פי תחומו – אגף החברה בראשות ד"ר אילת גלס פעלו בכל הקשור לשיח הקהילתי, לתחושת "הביחד", בעת השהות של חברי הקיבוץ במלון בתקופה הראשונה מתוך דגש על שימור הקהילה גם לאחר החזרה הביתה.

אגף כלכלה, בראשות דגן לוין, פעל מול "ביטוח חקלאי" להסדרת תשלום הביטוח עוד בטרם הערכת שמאי, כל זאת על מנת לא לעכב את תחילת השיקום של הקיבוץ והתשתיות שנפגעו קשות. קרן קמ"ע התבקשה לערוב להלוואות, הנדרשות לצורך מאמץ השיקום.

במקביל, לבקשת הנהלת הקיבוץ, פתחו בתנועה מבצע גיוס כספים להראל, שעד רגע זה זוכה ללא מעט תרומות מקיבוצים ברחבי הארץ.  

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "הערבות ההדדית בין חברי הקיבוצים, בין הקיבוצים לבין עצמם, ובין התנועה הקיבוצית והקיבוצים לבין החברה הישראלית כולה, לא רק שלא נעלמת, אלא מתעצמת מידי יום. מרגש לראות את ההתגייסות של חברי הקיבוצים והקיבוצים לתרומה ועזרה לחברינו בהראל בימים הלא פשוטים שעוברים על הקיבוץ. אני גאה לעמוד בראש תנועה שבעתות חירום, אך גם בשגרה, נמצאת לצד קיבוציה וחבריה."

מאיר הודה באופן אישי לשר האוצר משה כחלון וליו"ר מטה הדיור הלאומי,זאב בילסקי, על טיפולם המהיר והיעיל בפתרון הבעיה התכנונית בקיבוץ הראל, כך שיתאפשר להציב קראווילות ולהחזיר את כל חברי הקיבוץ הביתה.

ביום שני הקרוב יבקר מטה התנועה הקיבוצית בקיבוץ.

הוספת תגובה חדשה