דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

גבאי לגנץ ולפיד: תתחייבו לא לשבת בממשלה של נתניהו

בכנס הנהגות הקיבוצים אמר יו"ר מפלגת העבודה: "אני ממשיך לפעול לחיבורים, ניסיתי במשך שנה ארוכה לשכנע גם את גנץ להצטרף. הוא בחר להתחיל אחרת. זכותו.אסור שפיצול יוביל להקמת ממשלת נתניהו החמישית. לא נסלח לעצמנו אם זה יקרה"
גבאי לגנץ ולפיד: תתחייבו לא לשבת בממשלה של נתניהו
צילום: דנה בר-און

יו"ר העבודה, אבי גבאי, בכנס הנהגות הקיבוצים של התנועה הקיבוצית בים המלח: "לא באתי לפוליטיקה בשביל לייצר עוד מפלגת אווירה דיקטטורית, לא באתי לפוליטיקה כדי לבנות לעצמי פלטפורמה נעימה ומלטפת, שיכולה בכל רגע להיכנס לתוך ממשלת נתניהו.

באתי למפלגת העבודה כי זו המפלגה היחידה שהיא בית אידיאולוגי, שורשי, היסטורי ואמיתי, שמהווה אלטרנטיבה שלטונית.

חברים, אנחנו נמצאים בתוך תקופה פוליטית שלא הייתה כמותה. מדי יום צצות מפלגות חדשות ומנסות לספר לנו סיפור חדש.

בשנה האחרונה ניסיתי ואני עדיין מנסה לחבר את המפלגות האלה והאישים הטובים האלה  לסיפור אחד.

אבל לפני כל שיח החיבורים והשיבוצים, ומי יוביל ומה יוביל, יש שאלה אחת שצריכה לקבל מענה: האם אנחנו שותפים להתחייבות שלא לשבת בממשלה בראשות נתניהו, האם אנחנו מחויבים לשינוי, או שאנחנו מזדעזעים מנאומי נתניהו, אבל נותנים לו לגיטימציה להמשיך בכך כשאנחנו לצידו?

אני ממשיך לפעול לחיבורים, ניסיתי במשך שנה ארוכה לשכנע גם את גנץ להצטרף. הוא בחר להתחיל אחרת. זכותו.

אבל אני קורא כאן גם ללפיד וגם לגנץ וגם לאחרים שרוצים שינוי: בואו נתחייב מראש שלא נשב בממשלה בראשות נתניהו. אסור שהפיצול הזה יוביל להקמת ממשלת נתניהו החמישית. לא נסלח לעצמנו אם כך יקרה.

אני מבקש להתייחס גם לתנועה הקיבוצית, לתנועה האידיאליסטית, החלוצית, שהנחילה לנו את ערכי הסולידריות, השוויון והשיתופיות, מגיע שינוי. מגיע שינוי בהתייחסות של המדינה והממשלה, לצערי, ממשלת ישראל הנוכחית, וגם קודמותיה, לא השכילו להבין את המשמעות של התנועה הזו, והחלו בתהליכים שמעמידים את הערך הלאומי והציוני הזה מול ערך של כסף בלבד.

אבל ציונות איננה כסף, חברים! וגם את הגישה הזו, אפשר לשנות.  אפשר לחזור לימים בהם ההנהגה בישראל רואה בתנועה הקיבוצית שותפה לדרך.

הוספת תגובה חדשה