דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

דמי טיפול לארגוני מעסיקים: הפטור לקיבוצים ומושבים יימשך

בדיון שנערך השבוע בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, הודיעו נציגי משרד העבודה והרווחה כי הם נסוגים מהצעתם שלא לפטור מפעלים שלקיבוץ או מושב יש שליטה בהם, מתשלום דמי טיפול ארגוני לארגוני מעסיקים.
דמי טיפול לארגוני מעסיקים: הפטור לקיבוצים ומושבים יימשך
צילום: James Emery

מהתאחדות חקלאי ישראל נמסר: "בהחלטת הוועדה סוכל הניסיון הציני של נשיא התאחדות התעשיינים, נשיא התאחדות האיכרים וגורמים נוספים לגבות עשרות מיליוני שקלים מהמגזר החקלאי, ההתיישבותי והתעשייתי למימון ארגוניהם השונים. משרד העבודה הבין כי ההצעות שהביא אינן ענייניות ומחטיאות את המטרה שלשמן נועדו ולאחר שורת מפגשים שקיימנו עם היועצים המשפטיים של המשרד, הם הודיעו בתחילת הישיבה כי הם מסירים את כל התקנות של המגזר החקלאי וההתיישבותי".

בהתאחדות הודו לכל מי שהתגייס לעזור ובמיוחד לשר האוצר משה כחלון, ליו"ר הועדה אלי אלאלוף וחברי הכנסת- רועי פולקמן, מירב בן ארי, איתן ברושי, מיכל בירן, מיכאל מלכיאלי, חג' יחיא ושרן השכל.

יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) אמר בדיון כי הוא מתנגד להצעות שחוסמות התארגנויות מעסיקים חדשות והביע הסתייגות משימור כוח רב בידי ארגוני מעסיקים גדולים: "התקנות האלה לא רלוונטיות, אם הן אינן שקופות ומיטיבות בעיקר עם עמותות עותמאניות שאינן שקופות. אוי ואבוי למי שיעז לבטל התארגנות חדשה. זה הבסיס של הדמוקרטיה. מה אנחנו, מדינה טוטליטרית שרוצה להבטיח ארגון שייוולד כשכבר מיליון חברים באמתחתו?"

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "כאשר מוסר איום כזה מן השולחן. הרוב המוחלט של הקיבוצים וחבריהם כלל אינם מודעים לקיומו. אילו היה האיום הזה מתממש, עלותו היתה גבוהה יותר מעלות המס התנועתי.
מוגש כחומר למחשבה"...

הוספת תגובה חדשה