דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

החברה לפיתוח הגליל אירחה את בכירי משרד החקלאות ל'כנס הסברה' לחקלאי הגליל העליון על התמיכות והסיוע לגליל

החברה לפיתוח הגליל אירחה את בכירי משרד החקלאות

בהמשך להסכם שנחתם לפני כשבוע וחצי בהובלת החברה לפיתוח הגליל, המועצות האזוריות גליל עליון, מבואות חרמון ומרום גליל ובין התאחדות חקלאי ישראל למשרד האוצר, משרד החקלאות ורשות המים, במטרה לחזק את החקלאות ולאפשר התמודדות עם הקיצוצים בהקצבות המים, קיימו השבוע בחברה לפיתוח הגליל יחד עם מועצה אזורית גליל עליון, כנס מיוחד במלון כפר גלעדי, בהשתתפות בכירי משרד החקלאות, ראש אגף תכנון גורמי יצור אסף לוי, ראש מנהלת השקעות צביקה כהן, סמנכ"ל אסטרטגי  אורי צוק בר, מנהל מחוז צפון עמיר אנטלר ובהשתתפות רחל בורושק מהתאחדות חקלאי ישראל.

אל המפגש הגיעו עשרות מרכזי משקים וחקלאיים מהגליל העליון, שזכו להסברים מפורטים לגבי תקציבים ותמיכות לפיתוח המשקים במסגרת ההסכם, שבמסגרתו, יועבר סיוע לחקלאים בגליל, שנפגעו מתיקון חוק המים 27 א' וקיצוץ בהקצבות המים, בסכום של 210 מיליון שקלים, במטרה לאפשר לחקלאים ביצוע התאמות לגידולים שיוכלו להתמודד עם העלייה במחיר המים.

נציגי משרד החקלאות ציינו בכנס, כי מטרתו המרכזית של ההסכם הינה לאפשר לחקלאים לבצע התאמות ולהיערך לשינויים בעקבות התיקון. מדובר בתמיכה חסרת תקדים בהשקעות, בסכום של כ-90 מיליון שקלים, המאפשרת לחקלאים לקבל מענקים גבוהים במיוחד של 70%-80% מההשקעות. כמו כן, תינתן תמיכה ישירה במהלך השנתיים הראשונות של ההסכם במטרה לצמצם נזקים ולאפשר לחקלאים להיערך בהתאם לפעילויות השונות.

סעיף משמעותי נוסף המביא בשורה של ממש לגליל, הינו תמיכה של 20 מיליון שקלים בפעילות מו"פ (מחקר ופיתוח), כאשר חלק מהסכום יוקצה לפעילות מו"פ צפון של החברה לפיתוח הגליל שיושקעו בקידום מחקרים ופיתוח שיטות להתייעלות, הקמת משקי מודל על ידי החקלאים, לבחינת זנים וגידולים ייחודיים והטמעתם ולאפשר התייעלות והחדרת טכנולוגיות חדשות. כמו כן, סכום של 10 מיליון שקלים יושקעו בפיתוח ושדרוג מפעלים אזוריים.

מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל שגב ירבעם ציין, כי החברה לפיתוח הגליל תקים צוות מקצועי: "מטרת הכנס הינה ללמוד את המשמעויות והפרקטיקה שבהסכם. כמו כן, נקים צוות שיסייע וילווה את המשקים, לקדם ולממש את הכלים שמביא ההסכם, לטובת עתיד ענף החקלאות באזורנו".

יו"ר החברה לפיתוח הגליל אורי דורמן אומר, כי מדובר בבשורה גדולה לחקלאים ולחקלאות עצמה: "מדובר בכנס חשוב ורב משתתפים, במטרה שהחקלאים והקיבוצים ידעו לנצל את התקציבים שניתן לגייס במסגרת ההסכם שהינו מחולל צמיחה ומביא תקווה גדולה לגליל ולחקלאים כאן. בכוחות משותפים עם  המועצה האזורית גליל עליון, מבואות חרמון ומרום הגליל, המושבים, הקיבוצים והארגונים באזור, הצלחנו להגיע לתוצאה זו".

עמיר אנטלר מנהל מחוז צפון במשרד החקלאות אמר: "אין ספק, כי מגיע כבוד לכל העוסקים במלאכה, ראשי הרשויות שהובילו את התהליך והנהלת החברה לפיתוח הגליל. אני מקווה, כי החקלאים ייענו במהרה לקול הקורא להעברת הבקשות ולהעביר את התקציבים לחקלאים בשתי פעימות השנה ובשנה הבאה

הוספת תגובה חדשה