דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הרחבת כביש 232 היא חובה לאומית

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, מזהיר במאמר ב"ישראל היום" מפני הכביש כביש הדמים שגבה מחיר דמים יקר -
"זהו עורק החיים הראשי של תושבי אשכול, הכביש היחיד שמוביל ליישובינו. הכביש צר, ישן ומפותל ומלא בבולענים מסוכנים לאורכו. זהו כביש שאינו סלחן לטעויות. מחיר הטעות הקטנה ביותר בו עולה בחיי אדם"
הרחבת כביש 232 היא חובה לאומית
צילום: דוברות המשטרה

אחרי מבצע ׳צוק איתן׳, קיבלה ממשלת ישראל החלטה מיוחדת להרחבת כביש 232, העורק הראשי של עוטף עזה. אולם לאחרונה הודיעו במשרד התחבורה שהכביש אינו עומד ב"קריטריונים המקצועיים" היבשים שבהתאם להם נקבע סדר העדיפויות להשקעה ופיתוח. "הכביש לא עומד בקריטריונים מבחינת היקף התנועה ומספר הנוסעים שהוא משרת, לא מבחינת כמות התאונות בו ולא מבחינת מספר הנפגעים" אומרים במשרד.
אך יש דברים שאסור למדוד לפי קריטריונים יבשים, ויש לעשות זאת לפי פוטנציאל הסיכון והנזק רחב ההיקף שלהם. גם המכשול שנבנה בהיקף 3 מיליארד ש"ח לאורך גבול עזה אינו כלכלי. כמות הנפגעים מחדירה מגבול עזה קטנה ביחס לנפגעים מירי טילים. אך הפוטנציאל של ממדי הנזק והפגיעה כתוצאה מאירוע חדירה קטלני באחד הישובים, משמעותיים ביותר.
בצדק רב החליטו ממשלת ישראל ומערכת הבטחון להשקיע בבניית המכשול בגבול - כמניעה לתרחיש בטחוני רב ממדים פוטנציאלי, כדי לייצר שקט ולחזק את תחושת הבטחון של תושבי קו הגבול, שהחוסן של מדינת ישראל כולה נשען על החוסן שלהם. שלנו.
הרחבת כביש 232 אינה שונה. זהו עורק החיים הראשי של תושבי אשכול, הכביש היחיד שמוביל ליישובינו. הכביש צר, ישן ומפותל ומלא בבולענים מסוכנים לאורכו. זהו כביש ללא תאורה וללא שוליים, שעליו דוהרים בכל יום כ-אלף משאיות המעבירות סחורה לרצועת עזה ורכבי צבא כבדים, לצד האוטובוסים הצהובים שלנו, שמסיעים את התלמידים למוסדות החינוך. זהו כביש שאינו סלחן לטעויות. מחיר הטעות הקטנה ביותר בו עולה בחיי אדם.
כביש 232 הוא כביש מסוכן שגבה כבר קורבנות רבים. הוא הפך לכזה בשל החלטה לאומית של מדינת ישראל להפוך אותו לציר המרכזי של העברת סחורות לרצועת עזה, על חשבון בטחונם, חוסנם ואיכות חייהם של התושבים שמשלמים בנפשם את איום הטרור מרצועת עזה. כן, תושבי האזור מסכנים את עצמם בכל יום על הכביש שבו מועברות סחורות לעזה.
גם אם הכביש לא עומד ב'קריטריונים מקצועיים' יבשים כפי שמסביר משרד התחבורה -קיומו ופעילותו התקינה הם משימה שהמדינה אינה יכולה להשתמט ממנה. ישנם דברים שהממשלה מחוייבת לספק לאזרחיה, על אחת כמה וכמה לאזרחים שהפכו לחזית ההגנה הדרומית של מדינת ישראל ומיישבים את חבל הארץ האסטרטגי שלה.
הרחבת כביש 232 היא אפוא אינטרס לאומי. היא הכרחית להמשך ההתיישבות בחבל אשכול, למען חוסן התושבים שחיים בצל אתגרים לאומיים ולמען הבטחת המשך האמון והתקווה של האזרחים בנבחרי הציבור שלהם.

הוספת תגובה חדשה