דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית: מטה התנועה בביקור בקיבוצי הערבה

טרור העפיפונים יביא פיצוי? לא ממש. מטה התנועה בביקור בקיבוצי הערבה, והקיבוצניקים השרופים של ליברפול וריאל כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
טרור עפיפונים
טרור עפיפונים

 24/05/2018

לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

טרור העפיפונים: פיצויים לחקלאי העוטף? לא ממש

עומר צדיקביץ

צילום: עומר צדיקביץ

אתמול התבשרו החקלאים בעוטף עזה כי משרד החקלאות יעניק פיצויים לחקלאים ששדותיהם נמצאים בטווח 0-7 ק"מ מרצועת עזה ושקצרו את שדותיהם מוקדם בשל טרור ההצתות, אשר כילה עד כה אלפי דונמים של חיטה לפני קציר. לתדהמת הנהלות קיבוצי ומועצות העוטף, הוחלט שהפיצוי יינתן רק על חיטה שנקצרה בין התאריכים 18.5-10.6, בעוד שטרור ההצתות החל הרבה לפני התאריך הנקוב. למעשה, הימים הקשים ביותר, בהם נגרם נזק רב לשדות, היו הימים בתחילת חודש מאי ולא בסוף חודש מאי. 

התאריך שנקבע מונע למעשה, מתן פיצויים לחקלאים מאיגוד שכ"מ, האגודה השיתופית של קיבוץ כפר עזה ומפלסים, שהשריפות הרבות הביאו לכך שסיימו לקצור את שדותיהם כמה ימים לפני ה- 18.5. 

אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב: "לצערנו נדמה שמשרד החקלאות קבע את התאריך לתחילת מתן פיצויים באופן שרירותי וללא בדיקה מעמיקה עם הצבא וחקלאי האזור. יום אחר יום, במשך שבועות ארוכים, נאלצו חקלאי שכ"מ (שותפות כפר עזה- מפלסים) לעמוד בחוסר אונים, מול מראה שדותיהם העולים באש. בייאושם ותוך כדי סכנת חיים והפסד כלכלי אדיר, קצרו את השדות תחת האש המשתוללת. לא יעלה על הדעת שמשרד החקלאות לא ימצא לנכון לפצות אותם אך ורק כי כל זה קרה לפני התאריך המופרך שקבע משרד החקלאות. לא ניתן שחקלאי כפר עזה ומפלסים ייאלצו להתמודד עם נזקי טרור העפיפונים לבד. פנינו כבר למשרד הביטחון, שם הבטיחו שיסייעו לנו במאבק לשינוי התאריך הקובע למתן פיצויים". 

עוד אמר שוסטר: "גם במס רכוש צריכה להיות הבנה שלשריפות האלו יש השלכות עצומות וישנו נזק כלכלי אדיר, ישיר ועקיף. מלבד הנזק לתבואה יש גם נזק עקיף לברזי ההשקיה, לקוי המים ולציוד האלקטרוני בשדות. ללא פיצוי ישיר ועקיף ממס רכוש וללא פיצוי של משרד החקלאות לאגודת שכ"מ לא נוכל כולנו לומר כי פעלנו באופן הצודק והראוי מול כלל חקלאי עוטף עזה".
 

פייסבוק התנועה

מטה התנועה בסיור בערבה -
מאילות ועד יהל

מטה התנועה הדרים לסיור השנתי בחבל אילות, וכמו תמיד לא יכול להתעלם מהקסם והרוח המיוחדים ששוררים בחבל הארץ המרוחק. השנה הצטיין הסיור בחום כבד, אבל אלה הם תנאי החיים הקבועים באזור הזה.
מזכ"ל התנועה ניר מאיר: "ושוב, בפעם המי יודע כמה, אתה עומד נפעם וגאה בחברי התנועה שלנו, המיישבים את הספר המרוחק והקשה, נאבקים עם תנאים מכבידים במיוחד ועם שלטון מתנכר, ומביאים חיים ושגשוג למדבר. גאווה אמיתית".

מטה התנועה בתמנע

במסגרת הסיור, בניצוחו וארגונו של רכז האזור יהודה סלומון, ביקרו חברי המטה בקיבוצים אילות, אליפז, קטורה, יטבתה ויהל, ערכו מפגש אזורי פתוח עם חברי הקיבוצים של החבל בקטורה, מפגש עם עובדי המועצה האזורית ואפילו הספיקו לשלב סיור קצר בפארק תמנע בהדרכתו של הגיאולוג המומחה וראש המועצה, חנן גינת (סמר).  

בערב היום הראשון התקיים מפגש פתוח עם חברי ותושבי המועצה בקטורה, בו סיפרו מנכ"לית התנועה הדס ילין ומנהלי האגפים השונים על הנעשה בתנועה, באגפים ובמחלקות השונות, ומזכ"ל התנועה ניר מאיר תיאר את האתגרים וההתמודדויות העומדות בפני הקיבוצים והתנועה כולה. החברים הביעו התעניינות רבה והוסיפו שאלות רבות המעסיקות את האזור ואת התנועה בכלל והיה מפגש פורה ומעשיר.

את הביקור חתם מפגש מיוחד עם כל מרכזי המשק של הקיבוצים בחבל ועם ראש המועצה חנן גינת, שיחד העלו שאלות והתמודדויות המעסיקים אותם בימים אלו, במיוחד באזור הייחודי והמרוחק שלהם. חברי מטה התנועה השמיעו רעיונות ופתרונות שנצברו מניסיונם בקיבוצים אחרים בחלק מההתמודדויות, וכמובן הביעו את רצונם להמשיך וללוות את הקיבוצים בשלל הסוגיות השונות ולתת עזרה בכל מה שרק יוכלו לתרום.   

פעילי התנועה הסכימו פה אחד כי אין כמו מראה עיניים כדי להבין לעומק את הנעשה בקיבוצים, כדי להצליח להציע פתרונות מתאימים לאתגרים העומדים בפני הקיבוצים ובכדי ליצור שיתופי פעולה חזקים בין הנעשה בבית התנועה הקיבוצית למתרחש בקיבוצים עצמם. 

להמשך קריאה אודות הביקור בקיבוצים

באנר BDO

הצלחה לנציגי התנועה הקיבוצית ונציגי האיגודים הקטנים: תקנות דמי הטיפול הארגוניים לא שונו

בדיון סוער אתמול בוועדת העבודה והרווחה, שהתקיים בחטף לאחר שיצאה הודעה כבר כי הוא מבוטל, הצליחו נציגי האיגודים הקטנים, ביניהם נציגי התנועה הקיבוצית, ח"כ איתן ברושי ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן, למנוע את ניסיון העברת התקנות החדשות ביניהן ביטול פטורים על תשלום כפול לעסקים שחברים בארגוני עובדים קטנים

ועדת העבודה והרווחה בכנסת, אמש

דיון "מחטף" שנכשל. ועדת העבודה והרווחה בכנסת, אמש

ניסיון של משרד העבודה, בתמיכת התאחדות התעשיינים, לשנות את תקנות דמי הטיפול הארגוניים נכשל אתמול (ד') בכנסת. לאחר דיון סוער, לא נערכה הצבעה בנושא בוועדת העבודה והרווחה. זוהי הפעם השנייה שנכשל ניסיון לשנות את התקנות, לאחר שבאפריל 2017 הודיע שר העבודה, חיים כץ, כי הוא מושך את הצעתו לתיקון תקנות חדשות עוד לפני הדיון בוועדה.

התקנות החדשות,כוללות ביטול פטורים לאלפי עסקים קטנים מתשלום כפול - ביטול שיחייב עסקים רבים לשלם גם לארגון שבו הם חברים וגם לארגוני המעסיקים הגדולים, שנחשבים כיציגים. נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל להב, רועי כהן, ואחרים דורשים כי עסקים שאינם חברים בארגונים הגדולים, אלא בארגונים קטנים יותר כדוגמת לשכות המסחר חיפה והצפון ואיגוד התעשיה הקיבוצית, ישלמו לא רק דמי חבר לארגונים שבהם הם חברים, אלא גם "דמי טיפול ארגוני" לארגונים הגדולים. 

טענת הארגונים הגדולים להצדקת התשלום היא שהם פועלים מול המדינה בנושא הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה. מנגד, טוענים הארגונים האחרים כי לא ראוי להכפיל את הנטל על עסקים שכבר משלמים דמי חבר. הם מציעים תשלום חד-פעמי מכל עסק עבור כל הסכם שנחתם מול המדינה.

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין: "התקנות המוצעות מרחיקות לכת ועשויות לזעזע את המשק הישראלי. אתם רוצים לשנות סדרי עולם ואת כל מאזן הכוחות הקיים בין ארגוני מעסיקים. ארבעה סניפים של לשכות מסחר שנמצאים בפריפריה צפויים להיסגר כי לא יוכלו לעמוד בתנאים שמציבים להם".
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, שאל בדיון את נציגי משרד העבודה והרווחה: "למה אתם מוסיפים עוד כסף לארגונים הגדולים? לא חסר להם".

"הסעיף הזה הוא הזיה", הוסיפה ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) שהגיעה אף היא במהירות לדיון וסייעה בהכשלתו, "לקיבוצים ולמושבים יש את התנועות שלהם שמייצגות אותם היטב. נשמע שמישהו רוצה לגזור עליהם קופון". בתגובה ענה ברוש: "מדוע צריך לפטור עסקים מדמי טיפול רק כי הם נמצאים על קרקע של קיבוץ?"

יו"ר הוועדה אלאלוף סיכם את הדיון בן השעתיים ואמר: "עלינו להקפיד שהתשלום לא יושת בסופו של דבר על העובדים. יש להגביר את הפיקוח והשקיפות על ארגוני המעסיקים". אלאלוף קבע כי לקראת הישיבה הבאה בנושא יחודדו הסעיפים וההגדרות השונות בתקנות, ועל בסיס זה ימשך הדיון.

הקאתון רשת הצעירים

תמונת השבוע - you never walk alone או vamos real?

תמונת השבוע - you never walk alone או vamos real ?

יש מי שלא נושם בגלל החום הכבד, אבל צפנת מור (יזרעאל), גל ישראלי (ראש הנקרה) ובת-זוגו טליה פואה (העוגן), לא נושמים רק בגלל סיבה אחת – גמר ליגת האלופות שיתקיים בשבת.

צפנת, בת שלושים, אוהדת את ליברפול מגיל תשע ומשתדלת להגיע לעודד את קבוצה במגרש עצמו לפחות פעם אחת בעונה. בשנה האחרונה הספיקה להיות בשלוה משחקים – אחד בליגה האנגלית ושני משחקים בליגת האלופות.

צפנת נחשבת בקרב בחוג האוהדים של ליברפול בישראל כ"קמע" של הקבוצה", ולו רק בגלל שהקבוצה לא הפסידה מעולם במשחק שהיתה בו באיצטדיון.

צפנת לא מסתפקת בכך, ומעבירה את "התורה האדומה" גם לאחיינים שלה, שנסחפו גם הם אחרי האהדה לקבוצה.

"מולה" יתייצבו בשבת גל וטליה. גל אוהד גם הוא את הקבוצה מילדות, וגם הוא מגיע למשחקים באיצטדיון הביתי של הבלאנקוס. הוא מספר כי " יותר זכור לנו מקרה שבו חיפשנו טלוויזיה בכפר  נידח בקשמיר, חיברנו אותה וכעבור כמה שעות מצאנו תדר שמשדר את הגמר נגד אתלטיקו!".

ולשאלה הכי חשובה - מי יחגוג בשבת ומה היה תוצאת המשחק?

צפנת: "כמובן שאני מקווה מאוד שליברפול ינצחו, אבל לא אוהבת להמר על תוצאות האמת. אסתפק ב1-0 גם. העיקר לנצח".

גל וטליה: ייגמר 3-1 לבלאנקוס!

באנר משאבי אנוש

קיבוץ מצר רוכש את החזקות "קבוצת גאון" במצרפלס אגש"ח

באסיפת החברים שהתקיימה בסוף השבוע בקיבוץ, החליטו החברים ברוב גורף של 96% (!) לתמוך בהצעת ההנהלה הכלכלית לרכוש את החזקות קבוצת גאון במצרפלס. החברה עוסקת במתן פתרונות כוללים להשקייה, בייצור ושיווק של צנרת השקייה וטיפטוף לחקלאות ביחד עם פיתוח וייצור צנרת להולכת מים חמים ביתית (צנרת ה-SP).

קיבוץ מצר רוכש את החזקות "קבוצת גאון" במצרפלס אגש"ח

עמרי שוהם, היו"ר הכלכלי, שעמד בראש צוות המו״מ מטעם הקיבוץ, מסר כי לאחר מו"מ ממושך, שידע עליות ומורדות, הגיע הקיבוץ להסכמה עם קבוצת גאון על רכישת כל אחזקתם במצרפלס (26.1% מהמניות) תמורת סך של 43.67 מיליוני שקלים. בכך יהפוך הקיבוץ להיות הבעלים המלא של כל האחזקות בחברה. יש להדגיש כי לאחר מכירת נטפים, מצרפלס הינה חברת ההשקיה היחידה בבעלות קיבוצית מלאה.

עמרי שוהם, סיפר כי ההיסטוריה של השותפות עם גאון החלה לפני 12 שנים, בתקופת בני גאון ז״ל ומוטי דבי, שהלכו יד-ביד עם הקיבוץ בשיתוף פעולה לפיתוח החברה.

עוד מסר שוהם כי בשנים האחרונות, לאחר כניסת קרן ויולה לשליטה בגאון, הפסיקו הצדדים לראות עין בעין את כיווני ההתפתחות הרצויים לחברה. עתה, כבעלים מלא של האחזקות החברה, יוכל הקיבוץ לפתח אסטרטגיה חדשה ולפנות לכיוונים שונים - ללא תלות בהסכמת השותף.

יעקב דרומי, מזכיר הקיבוץ, אמר כי העסקה היא הזדמנות כלכלית טובה לקיבוץ להגדיל את החזקותיו בחברה לטובת חברי הקיבוץ, ודווקא בתקופה זו של אקזיטים קיבוציים, יש בעסקה הזו ביטוי של אמון שרוחשים החברים להנהלה ולחברים העובדים במפעל, בו מועסקים למעלה מחמישים חברים, ומהווה עוגן כלכלי מרכזי לקיבוץ.

שמוליק שצ'ופק, מנכ"ל מצרפלס אמר כי הרכישה תואמת את האינטרסים של החברה, השוקדת על הובלת שוק ההשקיה בארץ ובעולם לחדשנות ויצירתיות, לצד מתן פתרונות איכותיים ומובילי שוק לתחום צנרת האינסטלציה הביתית.

ניר מאיר: נפגשתי עם אנשי מצר בתערוכת אגריטך, והם סיפרו על העסקה המתרקמת, הבאתי בפניהם את הערכתי לאומץ של "לשחות נגד הזרם", ולצאת בזמן משותפות לא מוצלחת. איחלתי להם שידעו לפרוץ לאופקים חדשים עם שותפים מתאימים.

באנר משקארד 2

"גופי כאן אך ליבי בִּירוסלם"

בארגון תוכנית תל"מ בתנועה הקיבוצית התקיים לאחרונה בקיבוץ צרעה טקס זיכרון ל-4000 היהודים בני הקהילה היהודית באתיופיה שניספו בדרך להגשים את חלומם ולהגיע לישראל ולירושלים – ירוסלם.
 

"גופי כאן אך ליבי בִּירוסלם"

ארבע צעירות, חניכות תל"מ שהגיעו לקיבוץ לא מזמן – הכינו, קראו ושרו בפני עשרות מחברי הקיבוץ. עם המון התרגשות וגאווה החניכות יזמו וביצעו את הטקס, המתקיים זו השנה השנייה בצרעה.

לקיום הטקס תרמו רבות מקשרת תל"מ צרעה עינת פורת-טל, טלי סימני המלווה את קבוצות תל"מ בסדנאות "כישורי חיים" ויעל פרימן רכזת התרבות בצרעה.

יעל ברגיל-בזנר, המנהלת הפדגוגית של תוכנית תל"מ: "טקס זה, כמו גם אירועים נוספים שמתקיימים בתוכנית תל"מ, מעצים את החניכות ומחזק את הזהות היחודית להן ואת הקשר למשפחה ולמסורת הקהילה. קיום הטקס לחברי הקיבוץ והסרט שהוקרן לאחריו פתח לפני החברים צוהר לסיפור עלייה אמיץ ומיוחד שאינו ידוע לרבים, לחלקם של לוחמי שייטת 13 בעלייה זו ולקהילה מופלאה וצנועה".

שבילים

חוגגים חמישים שנה לתכנית
מתנדבי חו"ל בקיבוצים

"המתנדבים חוזרים למדינתם כשהם השגרירים הטובים ביותר של הקיבוץ ושל מדינת ישראל ומעידים כי חוויה זו היא חוויה מכוננת ומשנה חיים עבורם". אירועי שנת ה -50 מיועדים למתנדבי העבר שגרים בארץ ובחו"ל ולבני משפחותיהם והם כוללים טיול בן שלושה ימים בצפון להכרת סוגי ההתיישבות הקיבוצית, מסיבת ריקודים ובירה בפאב בתל אביב וביקור בקיבוצים בהם התנדבו.

חמישים שנה למתנדבים

השנה יציינו בתנועה הקיבוצית חמישים שנה לתוכנית המתנדבים בקיבוצים. ראשוני המתנדבים החלו להגיע לישראל בשלהי שנת 67' לאחר מלחמת ששת הימים, ולמרות שעם השינויים בקיבוצים גם מספרם של המתנדבים פחת עם השנים, עדיין מגיעים מידי שנה לקיבוצים ברחבי הארץ מאות מתנדבות ומתנדבים. 

איה שגיא, מנהלת מחלקת מתנדבי חו"ל בתנועה: "תכנית מתנדבי חו"ל בקיבוצים, קולטת מדי שנה כ- 700 צעירים בגילאי 18-35 מכל העולם, לתקופת התנדבות של בין חודשיים לשנה בעבודות בתחום ענפי השירות, החקלאות, בתי אריזה, תיירות ותעשייה. תרומתם של המתנדבים לקיבוצים בולטת לא רק בהיותם כוח אדם זמני ויעיל אלא בכך שהם מהווים תוספת חברתית-תרבותית רעננה ובינלאומית. המתנדבים חוזרים למדינותיהם כשהם השגרירים הטובים ביותר של הקיבוץ ושל מדינת ישראל ומעידים כי חוויה זו היא חוויה מכוננת ומשנה חיים עבורם.  אנחנו נרגשות ושמחות לבשר על פתיחת ההרשמה לאירועי שנת ה- 50  כמו גם על השקת אתר מתנדבי חו"ל החדש שלנו - www.kibbutzvolunteers.org.il 

אירועי שנת ה -50 מיועדים למתנדבי העבר שגרים בארץ ובחו"ל ולבני משפחותיהם והם כוללים טיול בן שלשה ימים בצפון להכרת סוגי ההתיישבות הקיבוצית, מסיבת ריקודים ובירה בפאב בתל אביב וביקור בקיבוצים בהם התנדבו. לפרטים והרשמה כנסו לעמוד הבית של האתר.

לשאלות ניתן לפנות לאיה שגיא:
050-7677939
aya@kibbutzvolunteers.org.il

באנר משקארד 1

קיבוץ רגבים על המפה (של השבת)!

קבלת שבת ברגבים

ד"ר ענבל גור בן יצחק, מלווה מטעם "כזה ראה וחדש" כותבת על האירוע המיוחד:
"זה שנים שמחדר האוכל של קיבוץ רגבים לא הריחו ריחות חמים של ארוחה בערב שישי, וקולות נקישות הסכו"ם לא נשמעו בתוך בליל קולותיהם של החברות והחברים, מקטנים ועד גדולים.

עד יום שישי, לפני שבועיים.

ביום שישי, בשעת בין ערביים, לבשו חברות וחברי הקיבוץ לבן (גם אם רק באופן מטאפורי) והתכנסו לקבלת שבת וארוחת ערב משותפת. כ-180 אישה, איש, ילדות וילדים מילאו את השולחנות בכל טוב. הריחות והקולות שקידמו את הבאים אל הדשא הגדול בישרו שבת שלום. צוות קבלת השבת יחד עם משפחת ארנון המורחבת (שהתנדבה להיות חלוצת המחנה) עמלו וחשבו על הכל, עד הפרטים הקטנים. השולחנות היו ערוכים לתפארת: מפות לבנות, שתי חלות, יין משובח ומיץ ענבים, נרות וגפרורים ואף חוברות מיוחדות לילדים. התפאורה הוכנה תוך שיתוף פעולה בין הדור הוותיק לצעיר, והערב כולו היה שלם ומושלם. היו קטעי שירה, קטעי קריאה וביניהם אף ברכות מקוריות. סיפור סופר לילדים מפי ותיקת השבט והייתה גם דרשה מקורית לפרשת השבוע עם קישור לימינו ולחזון הסוציאליסטי. והתוצאה ניכרה בפניהן/ם של המשתתפות/ים. אבל זהו תיאור התמונה הסופית.

מה שלא ידעו רוב המשתתפות והמשתתפים הוא שהערב הזה הוא תוצאה של למעלה משנה של עבודה רצינית וסיזיפית, שהחלה בצוותים המסורים שלוקחים חלק בתכנית 'כזה ראה וחדש' המתקיימת באגף החינוך של התנועה הקיבוצית.

התחלנו עם ידיעה אחת ברורה והיא הרצון בחידושה של מסורת קבלות שבת בקיבוץ.
רק השותפות/ים לדרך הזו מתחילתה יודעות/ים איזו דרך חתחתים עברנו. הלימוד היה מעמיק והקיף היבטים שונים של השבת. נועצנו בקיבוצים שהיה להם ניסיון בתהליך הזה (נודה במיוחד לקיבוץ להבות חביבה על ההשראה). היו ויכוחים רמים, היו עליות וירידות. מסורות וזיכרונות מן העבר התנגשו בחתירה לשנויים ולחדשנות. הלימוד העלה סוגיות של בירור זהות ומורכבות בקהילה. שאלות בנוגע לקהל היעד התמזגו בחששות מפני חוסר היענות הקהילה.

אולם, כמו בכל הסיפורים הטובים, הרצון, הנחישות והמחויבות הפנימית של כל אחת ואחד מחברות וחברי הצוות גבר על הכל. ולאחר שבשלב הראשון הובהרו ולוטשו כל רעיון וחזון, הוקם צוות ייעודי לקבלת השבת, שמימש את החלום.
מנקודת המבט של היום זה נראה כמו אגדה. אך באמת, נכתבה כאן הגדה. שיש לפרסם אותה במטרה להאיר, להעיר ולעורר את מי שחפצות וחפצים לקיים חיי תרבות וחיי קהילה משמעותיים במקומותן/ם.
כמלווה בתכנית, אני גאה בכל הפעילויות שנעשות בה ובכל הקיבוצים הלוקחים בה חלק, וכחלק מעבודתי אני מנסה להבין מהם הגורמים להצלחתם של פרויקטים, בעיקר כאלה שהם מורכבים יותר ודורשים עבודה ארוכת טווח".

רוצים לדעת עוד? רוצים לקחת חלק בתוכנית 'כזה ראה וחדש'?

פייסבוק התנועה

כנס התרבות השנתי "מוזתרבות"

מוזתרבות

יום שלישי, 5.6.18, 8:00-15:00, מוזיאון א"י, אולם נופים, רח' חיים לבנון 2 ת"א             

  להתראות בכנס ביום שכולו תרבות למידה, העשרה ורכישת כלים עם הקולגות!
 (מומלץ להזמין לכנס נאמני תרבות - השותפים בעשייה התרבותית היום יומית)

 

לפרטים נוספים: ריקי רז - 050-5493319  / רינה בן סימון - 052-

לתוכנית המלאה ולהרשמה

הקאתון רשת הצעירים

מפגש חשיפה למתנדבי גש"ש
(גמלאי שנת שירות) במרכז

גש"שים צעירים

בואו להיות גש"שים (כמעט כמו אלו שבתמונה...)

מפגש ראשון להצגת תכניות ותחומי התנדבות למתנדבי "פרויקט הגשש"ים" (גמלאי שנת שירות) מיוזמתו של אגף צעירים ומעורבות בחברה, יתקיים ביום ו' 8.6 בשעה 10:00 בבית התנועה הקיבוצית (בקומה 7). 
במפגש זה יוצגו מסגרות התנדבות שונות בכפר החינוכי ניצנה ובפרוייקט חדש לנוער בקריית מנחם בירושלים.
בין הפעילויות המוצעות ניתן למצוא הוראה והוראת עזר, חוגים שונים, פעילויות עם נוער, חווה חקלאית חינוכית, אנרגיה חלופית ועוד.
חברי המשלחת מניצנה ונציגי קבוץ "ראשית" מירושלים יציגו את האפשרויות וישיבו על שאלות.

לפרטים נוספים והרשמה: איציק שפרן 052-6131873

באנר BDO

"מדברים קהילה"

קול קורא להשתתפות בתכנית לביסוס תרבות השיח בקהילה הקיבוצית המתחדשת

מדברים קהילה

לפרטים נוספים: רינה לבנון, רכזת "כזה ראה וחדש" בתנועה - rina@bina.org.il 

להרשמה: לחצו כאן

לפרטים נוספים והרשמה לתכנית

באנר משאבי אנוש

חוזר בועז מקלר: המאבק לביטול אפליית המגזר הכפרי בתעריף דמי הקבורה

בועז מקלר

הדרישה לביטול אפליית המגזר כפרי

כידוע, בעקבות המאבק המשפטי, בהובלת עו"ד רון רוגין (בג"ץ 10357/04 קיבוץ נחשולים נ. שר הרווחה ו-המוסד לביטוח לאומי), הועלו דמי הקבורה המשולמים לגופי הקבורה ביישובי המועצות האזוריות בישראל, כגון - קיבוצים, מושבים, ישובים קהילתיים ומועצות דתיות אזוריות.

העלאת דמי הקבורה נעשתה במסגרת חקיקת משנה: החל מתקנות הביטוח הלאומי (דמי קבורה) (הוראת שעה), תשס"ט-2009. תחולת חקיקת משנה זו של דמי קבורה הייתה ממועד הוצאת הצו על תנאי על ידי בית המשפט העליון (ה-1 באפריל 2005). חקיקת המשנה נעשתה במסגרת הוראת שעה, זאת אומרת, זו הייתה חקיקת משנה זמנית. הטעם לחקיקה זמנית זו היה קבלת העמדה העקרונית שהועלתה על ידי עו"ד רוגין בשם ההתיישבות, על פיה יש לקבוע תעריף שווה לכל הנפטרים בישראל. טיעון השוויון אף אושר בעבודה כלכלית חיצונית שהוזמנה על ידי המוסד לביטוח לאומי.

עבודה כלכלית זו, חוות דעת של מומחים אובייקטיביים משנת 2007, קבעה כי אכן אין מקום לשונות והפליה בהקצאת התקציב לכיסוי ההוצאות הישירות של הקבורה, זאת אומרת - דמי קבורה.

 

**המאמר הינו מטעם בועז מקלר ושות', ואיננו מטעם התנועה הקיבוצית. 

להמשך קריאת המאמר

מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו 
 

יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 

2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg

color-facebook-48.png

color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה